Citat:
Ursprungligen postat av
nopomil
Så du har inte heller läst fupen.
Jag skrev inte vilka fynd det var för jag utgick att de som läst fupen förstår att det är fynd av mobildelar.
För dig måste man tydligen vara övertydlig.
Det handlade inte om vad det var för några slags fynd.
Det handlade om Irina och att hon varit borta vid Martorp och iakttagit två män som
betett sig skumt, enligt dig.
När någon då kommenterar detta så vänder du helt och påstår att hon inte alls var därborta
utan hemma i trädgården.
Ena stunden är hon alltså på Martorp och de hon råkar se ser henne också, skriver du,
och i nästa stund förnekar du saken och hänvisar till trädgården hemmavid.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det var som jag skrev kulturella och social skillnader
IB har inte ljugit i förhör. Däremot har hon utsatts för kränkande behandling, hot och psykiskt tortyr av Niklas Lindström.
Hennes berättelse om två män på fyndplatsen har heller inte släppts fram. Det passar inte in i fantasierna som råder nu.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------
Citat:
Se förhöret i Litauen - innan IB knäcktes med helt omotiverad visning av bilder på Lisa. Så villade förhörsledarna bort hennes berättelse.
Att IB fick möjlighet och kände trygghet att berätta detta tidigt i förhören visar på rädslan på vad detta visar - att några placerade ut fynden och såg att IB såg dem. Ingen domstol har heller vågat analysera dessa fynd.
Eller hur fynden låg på rishögen. Analys verkar det farligaste som finns för då framträder något annat.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ------
Ursprungligen postat av ReedMe
Vad gjorde IB på Martorp när hon såg dom här två männen placera ut fynden på baksidan av rishögen? Och när ska det ha skett? Vilken dag, tidpunkt? Det är ju klart att männen måste ha sett henne i det läget. Hon kunde knappast ha smugit osedd i dom där nässlorna.
Då kan vi konstatera att Irina har varit nära byssjan och rishögen. Kanske något för Hurtig att hugga tag i?
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------
Martorp?
IB var inte på Martorp. Hon var hemma i trädgården. Vet du ingenting?
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------
Ps. Hon kunde väl knappast observera nånting som hände ända borta vid Martorp från
sin trädgård drygt 2 km därifrån. Sån grym syn betvivlar jag att hon har.