Sami Abo Talb dömdes för misshandel och ofredande till 30 timmars ungdomstjänst, och att betala 5000 kr i skadestånd (solidariskt tillsammans med sin mamma/vårdnadshavare Jamila Mogharabi), samt 800 kr till brottsofferjouren.
Ur domen:
Jag har tings- och hovrättsdom, men vill inte lägga ut dem utan att maska tjejens identitet (och det har jag inte möjlighet att göra där jag befinner mig nu).
Ingen aning.
Ur domen:
Citat:
Han har klämt henne på rumpan och brösten, och knuffat omkull henne. Det är naturligtvis åt helvete, men hur kan det föranleda säkerhetspolisens intresse? Jag menar, om det bara gäller gärningarna som beskrivs i domen, så borde säkerhetspolisen närvara på varenda skola.
Han har tidigare ofredat henne genom att ta på hennes rumpa och bröst. Det är bara Sami Abo Talb som gjort så mot henne. De hade varit på idrott och hon stod vid sitt skåp när Sami Abo Talb kom fram och klämde på hennes rumpa. Han skrattade hånfullt och hon tyckte det var obehagligt men det gjorde inte ont. Han gick därefter fram mot henne igen och började fotografera henne. Hon stod och höll i saker så för att avvärja honom satte hon upp sin fot. Han tog tag i foten och drog henne framåt. Hoppande på ett ben skrek hon åt honom att sluta vilket han inte gjorde. Hon tappade balansen och föll till golvet. Hon ramlade med ena axeln in i ett skåp och föll till golvet varvid hon slog i ena armbågen. Det var som att hon tog emot sig med armbågen. Det gjorde väldigt ont. Efter händelsen kunde hon inte träna som hon brukade göra och hon har även gått till sjukgymnast. Hon blev rädd för Sami Abo Talb och kände att hon inte kunde gå kvar i skolan.
Jag har tings- och hovrättsdom, men vill inte lägga ut dem utan att maska tjejens identitet (och det har jag inte möjlighet att göra där jag befinner mig nu).
Ingen aning.