2016-03-11, 21:31
Medlem
Badios avatar
Luktar helt klart att det är son till terroristen. Finns även en syster som bor i London och pluggar. Hon lägger bara ut islamlänkar på FB om hur bra det är, samt att israeler är världens avskum/terrorister.

Terrorist Talb hade samröre med Palestinska terrorister enligt wiki.
Citera
2016-03-11, 21:34
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Står hon är gift men bor bara två personer på adressen 16-åringen & hon. Inte helt långsökt det är mamman.

Om hon är gift med fadern fast han blivit utvisad (eller håller sig borta) kan ju vara.
Citera
2016-03-11, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mahou
Om Exponerat-länken tidigare i tråden skulle vara rätt ute gäller det här alltså sonen till en herre som suttit inne på livstid för terrorbrott. Det borde vara en god anledning till att SÄPO kopplas in.
när jag läser artikeln det länkas till misstänker jag att det är terroristens sons barn det handlar om. Alltså ett barnbarn till terroristen.
Citera
2016-03-11, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mahou
Om Exponerat-länken tidigare i tråden skulle vara rätt ute gäller det här alltså sonen till en herre som suttit inne på livstid för terrorbrott. Det borde vara en god anledning till att SÄPO kopplas in.

"Suttit inne på livstid"?
Citera
2016-03-11, 21:48
Medlem
Mahous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
"Suttit inne på livstid"?
Ja, eftersom här döms man till livstid och släpps sedan ut..
Citera
2016-03-11, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollreg

http://montessori.se/montessoriskola/115/gluntens-montessoriskola/

I min komun händer det att svåra fall (damp-rage) ibland erbjuds plats på montesori.
Citera
2016-03-11, 21:51
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjurenFerdinand
Han är straffmyndig, och har dömts att betala skadestånd. Han är dock inte myndig, så som hans vårdnadshavare är mamman juridiskt och ekonomiskt ansvarig för honom.

Om killen bränner ner en skola och döms till skadestånd om 50 miljoner så får vårdnadshavaren betala?

OnT: Grattis killen att fått SÄPOs ögon på sig vid 16-års ålder. Jobberbjudanden lär väl inte hagla över honom framgent. Karriäralternativen lokala pizzerian, stämpla eller jihadist?
Citera
2016-03-11, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Om killen bränner ner en skola och döms till skadestånd om 50 miljoner så får vårdnadshavaren betala?

OnT: Grattis killen att fått SÄPOs ögon på sig vid 16-års ålder. Jobberbjudanden lär väl inte hagla över honom framgent. Karriäralternativen lokala pizzerian, stämpla eller jihadist?

Hold yer horses....SÄPO kanske var mer intresserad av de fyra tonårstjejerna som dök upp, varför och om de blivit uppmuntrade till det och av vem isåfall....killen och moder kanske inte alls sympatiserar med det fader (eller farfar) gjort. (Namnet Sami låter dock finskt, Samir är väl ett vanligare arabiskt namn. Fast det händer ju att de skriver fel när de registrerar namnet om de inte är van vid translitterering från språk med andra tecken).
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-03-11 kl. 22:05.
Citera
2016-03-11, 22:14
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Efter lite efterforskningar har jag kommit fram till följande:

Jamila Moghrabi var fram till mars -89 gift med terroristen Mohamed Abo Talb. Tillsammans har de (fram till 1990) 3 barn; Samir (född 1979), Samer (född 1983) och Samar (född 1990).
Den extremt dåliga fantasin när det gäller att namnge barnen, styrker ju uppfattningen om att vår nu aktuelle GM är en sladdis efter avslutat äktenskap.
Samir och Samer finns på Lexbase, och får nu stolt sällskap av sladdbrorsan.

Jag tror vi har svaret på varför säkerhetspolisen var/är intresserad.
Citera
2016-03-11, 22:17
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Hold yer horses....SÄPO kanske var mer intresserad av de fyra tonårstjejerna som dök upp, varför och om de blivit uppmuntrade till det och av vem isåfall....killen och moder kanske inte alls sympatiserar med det fader (eller farfar) gjort.

Visst kan det förhålla sig så "damage-control-bradgardsindianen", men hur ofta är SÄPO-intresserade av tonårstjejer?
Citera
2016-03-11, 22:40
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Det står i UNT att killen går kvar på skolan. Men enligt killens FB:sida har han skrivit att han går på Celsiusskolan idrottsgymnasium. Vilket inte borde stämma då killen kan börja till hösten tidigast. Men han kanske sökt dit, eller bara skrivit dit någon skola som ser bra ut.
...

Tror du kanske tittar på fel FB-sida.

sök på Sam* Pr*nce Tal*b så stämmer det bättre med den som anges tidigre i tråden.

*=i
Citera
2016-03-11, 22:40
Medlem
VassleProteins avatar
Jävlar vad jobbigt att gå i samma skola som han, och även jobba som lärare där. Jag har själv gått på samma högstadium med blattar som vart bror, barn eller släkt med tungt kriminella och detta ger dom såklart jävligt mycket luft under vingarna. Minns hur en jiddrade som fan med alla, och sen om nån ens försökte göra nåt mot han "ey vill du att jag ska ringa brorsan eller?"..

Antagligen har denna Abo kört något liknade, därför man hellre flyttade tjejen än honom och varför han kunnat hållit på så länge.
"Ey, vill du att jag ska ringa farsan eller? Han kommer fucking bomba er fattaru! Låt mig ta vem fan jag vill på röven va, min farsa är terrorist fattaruu! Klippa allas toung!!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in