Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-11, 17:48
Medlem
freeriderXIIs avatar
Vilka taktiserande råttor.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-03-11 kl. 17:58.
2016-03-11, 18:03
Medlem
Är inte Trump rädd för att det ska uppstå svartsjuka och intern rivalitet mellan Christie och Carson? De bägge har vänt stora mängder shekels ryggen för att ta ställning för Trump och de har knappast gjort det utan att personligen förvänta sig någonting i gengäld.

Förhoppningsvis dumpar Trump båda när han blir vald.
2016-03-11, 18:10
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
Då var det offentligt då. Etablissemanget formar en kartell för att manipulera det demokratiska systemet.

Om de spelar det här perfekt så kommer OH att vara kört för Trump, men han har ändå fortfarande en chans i FL. I MO och IL kommer han att få en stenhård kamp mot Cruz om distrikten.

Om de spelar detta perfekt... men jag tror att de kommer att klanta till det på olika vis. Det finns minst två aspekter: 1) detta memo måste nå ut till alla/merparten av "deras" väljare så att de omgrupperar sig lydigt som soldater i fält, 2) de måste presentera det med en attraktiv/entusiasmerande narrativ.

Och även om de skulle spela det helt perfekt... väljarnas psykologi är att man kan få dem rallying kring en kandidat de blir entusiastiska över. I det här fallet blir budskapet för abstrakt och oklart, och man ska samlas kring ett "icke". Rubio- och Kasich-anhängare ska fås att rösta på Cruz, som de inte gillar. Många av dem kommer helt enkelt skita i att rösta, eller rösta på sin favoritkandidat ändå.

Om detta nu alls ens stämmer...

Citat:
Ursprungligen postat av usb3
Hoppas Trump är snabb med att slå tillbaka och vända detta till sin fördel.

Absolut. Han kommer för det första att framhålla att varje gång republikanerna har fått en brokered convention så har man också förlorat presidentvalet. Och att denna gången så står fyra nya domare i Supreme Court på spel, så att som etablissemanget satsar på en förlust för partiet är det ett jättesvek emot väljarna. Det här kan slå tillbaka på dem, big time! long time!
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2016-03-11 kl. 18:47.
2016-03-11, 18:10
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
usb3 skrev

Då var det offentligt då. Etablissemanget formar en kartell för att manipulera det demokratiska systemet. Hoppas Trump är snabb med att slå tillbaka och vända detta till sin fördel.

Jo, det är offentligt nu. #NeverTrump Erick Erickson skriver på http://theresurgent.com:

The Deal is Made: Kasich to Ohio, Rubio to Florida, Cruz Out of Both.

There is clearly a plan to stop Trump.

Now National Review is coming out with an endorsement of Cruz.

http://theresurgent.com/the-deal-is-made-kasich-to-ohio-rubio-to-florida-cruz-out-of-both/
2016-03-11, 18:14
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Jo, det är offentligt nu. #NeverTrump Erick Erickson skriver på http://theresurgent.com:

The Deal is Made: Kasich to Ohio, Rubio to Florida, Cruz Out of Both.

Tja, är det verkligen offentligt?

Här står en hel del som tycks motsäga det: http://www.theguardian.com/us-news/live/2016/mar/11/us-elections-ben-carson-donald-trump-endorsement-live

31 minuter sedan: This is compelling food for thought. But Ted Cruz has just held a rally in Orlando. Not quite “out of FL.”

10 minuter sedan: Kasich spox Rob Nichols on Rubio news: "We were going to win in OH without his help, just as he's going to lose in FL w/o ours"
2016-03-11, 18:14
Medlem
baggebo1s avatar
Jag tror inte det funkar. Jag tror att det lika väl kan bli så att folk tröttnar på denna anti-trump-elit och deras äckliga taktikiserande och röstar Trump - eller stannar hemma - för att allt blir för uppenbart och fult. Inte minst Cruzfolk (och de är flest) tror jag kan reagera så.

Florida är inte i farozonen i vilket fall.
2016-03-11, 18:21
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
SmokeyNegroni skrev

Tja, är det verkligen offentligt?

Möjligt att #NeverTrump bara försöker att få det att verka så:

Kathleen Ronayne Verifierat konto ‏@kronayne

Kasich spox Rob Nichols on Rubio news: "We were going to win in OH without his help, just as he's going to lose in FL w/o ours"

https://twitter.com/kronayne

Alla är rasande på Kasich nu.
2016-03-11, 18:23
Medlem
freeriderXIIs avatar
Hoppas att elitens uppenbara försök till att få till en kartell för att stoppa Trump som Romney förespråkade i sitt tal, får t.ex. Cruz väljare att inse att han också är en del av etablissemanget. Och köpt och kontrollerad. Han härmar Trump i mycket i politiken men går ej att lita på.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-03-11 kl. 18:26.
2016-03-11, 18:27
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Möjligt att #NeverTrump bara försöker att få det att verka så:

Kathleen Ronayne Verifierat konto ‏@kronayne

Kasich spox Rob Nichols on Rubio news: "We were going to win in OH without his help, just as he's going to lose in FL w/o ours"

https://twitter.com/kronayne

Alla är rasande på Kasich nu.

Det där tweetet är så jävla roligt, för att:

1) Antingen säger det oss att #NeverTrump snackar skit och att det inte finns någon pakt.

2) Eller så är det sant att det just gjorts en pakt, och då säger tweetet oss att det tar mindre än en timme och så är de i luven på varandra. En reva, en lös tråd i en stickad tröja, som man börjar dra i, åsså drar man och drar och till slut är hela tröjan borta.

Det där tweetet är så jävla spydigt mot Rubio. Så hur det än är, så säger det oss att någon pakt inte skulle bli särskilt stabil.
2016-03-11, 18:29
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
får t.ex. Cruz väljare att inse att han också är en del av etablissemanget. Och köpt och kontrollerad. Han härmar Trump i mycket i politiken men går ej att lita på.

Jag skulle kunna tänka mig att köpa snakeoil av honom, den dagen jag behöver det. Och om jag skaffar hund, skulle jag vilja ha Rubio som hundfångare.
2016-03-11, 18:34
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Rubio vann en delegat i Hawaii:

http://www.theguardian.com/us-news/live/2016/mar/11/us-elections-ben-carson-donald-trump-endorsement-live?page=with:block-56e2ee7fe4b05e073b780977#block -56e2ee7fe4b05e073b780977

Hurra! Hurra! Då gick han inte helt lottlös ur jättarnas kamp från i tisdags.
2016-03-11, 18:36
Medlem
Taktikröstningen hållit på länge nu men Cruz har förstört det än så länge. De har bara en chans att förstöra för Trump och det är att erbjuda Cruz kandidaturen. För att få hans väljare att gå med i taktikröstningen. Allt är upp till Cruz.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in