Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-12-03, 23:22
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Donald Trump verkar att ha återhämtat sig i den poll, Reuters, som alla hänvisade till när han föll i den:

December 01, 2015

Donald Trump 36%

Ben Carson 17%

Jeb Bush 10.7%

Ted Cruz 10.7%

http://polling.reuters.com/#!poll/TR130/type/smallest/filters/PARTY_ID_:2/dates/20150823-20151202/collapsed/false/spotlight/1

Undra vad som händer om skjutningarna i Californien var utförda av muslimska terrorister?
Farook och Malik, Muslimer från Saudi med bombfabrik i bostaden. Trump hade redan innan kommit ikapp Hillary och frågor om muslimska flyktingar och gunlaws kommer avgöra till Trumps fördel om de inte kör ngt extremt fulspel.
2015-12-04, 00:07
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
En del pastorer verkar stödja Donald Trump, andra gör det inte. Det är väl inget underligt med det?

Black Pastors Endorsing Donald Trump Speak at Virginia Rally (12-2-15)
https://www.youtube.com/watch?v=etyJvT6t7So

Fast problemet är väl ändå att han har påstått att de har gjort det när de vare sig har tackat ja till att komma eller ens har valt att stödja honom.

Var kritisk till det han säger istället för att bara vifta bort för alla hans lögner är inte direkt ett bevis för att han är en bra kandidat utan snarare en lika stor om inte sämre lögnare än de vanliga politikerna.
2015-12-04, 14:03
Medlem
Menveds avatar
Ny mätning från CNN där Trump ökar med 9 procentenheter sedan förra mätningen i mitten av oktober.

Trump: 36
Cruz: 16
Carson: 14
Rubio: 12

Den ende som ökar i mätningarna nu förutom Trump är Cruz som har samma politik som Trump och säkert blir en utmärkt vicepresidentkandidat. Tillsammans har dessa i den här mätningen egen majoritet bland de republikanska väljarna.

Trump når all time high i RCP sammanvägningen.

http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/us/2016_republican_presidential_nomination-3823.html#polls
2015-12-04, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Ny mätning från CNN där Trump ökar med 9 procentenheter sedan förra mätningen i mitten av oktober.

Trump: 36
Cruz: 16
Carson: 14
Rubio: 12

Den ende som ökar i mätningarna nu förutom Trump är Cruz som har samma politik som Trump och säkert blir en utmärkt vicepresidentkandidat. Tillsammans har dessa i den här mätningen egen majoritet bland de republikanska väljarna.

Trump når all time high i RCP sammanvägningen.

http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/us/2016_republican_presidential_nomination-3823.html#polls

Helt sjukt nästan så att han gör några diktatorer runt om i världen avundsjuka. någon får ta och göra en john kennedy för att få bort honom.
2015-12-04, 16:51
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
bludderbladder skrev

Farook och Malik, Muslimer från Saudi med bombfabrik i bostaden. Trump hade redan innan kommit ikapp Hillary och frågor om muslimska flyktingar och gunlaws kommer avgöra till Trumps fördel om de inte kör ngt extremt fulspel.

Sean Hannity intervjuade Donald Trump på FoxNews igår:

Donald Trump FULL Interview Hannity: Weighs In On Obama, Radical Islam & Terror Attack (12-3-15)

https://www.youtube.com/watch?v=tQkL_N0xEt0
2015-12-04, 18:25
Medlem
Menveds avatar
Jag läser en del artiklar om att det skulle kunna bli en brokered convention där varken Trump eller Cruz får egen majoritet och att delegaterna då skulle kunna nominera Rubio som en kompromisskandidat.

Detta låter som totalt vansinne. Rubio är naturligtvis ingen kompromisskandidat mellan Trump och Cruz. Säg att ställningen är den här: Trump 45, Cruz 35 och Rubio 20 när konventet börjar. Då skulle naturligtvis Trump erbjuda vicepresidentposten till Cruz och han skulle då dra sig ur och Trump skulle vinna med 80 procent av delegaterna. Rubio skulle göra samma sak men Cruz skulle då tacka nej eftersom han naturligtvis föredrar Trump som president då de har samma politik.

Har jag missuppfattat något? Jag tycker jag läser så många vansinnigheter i amerikansk MSM om presidentvalet att jag börjar undra om det i själva verket är jag som är galen.
2015-12-04, 21:22
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Jag såg honom intervjuas av Alex Jones. Första Infowar uptränande POTUS?
2015-12-05, 00:30
Medlem
antoneriks avatar
Donald Trump är tyvärr en idiot. Det skulle vara en katastrof om han blev president. På sätt och vis är det bra om han blir republikanernas huvudkandidat, därför att amerikanerna kan inte vara så jävla dumma att dom väljer honom före Hillary Clinton.
2015-12-05, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Donald Trump är tyvärr en idiot. Det skulle vara en katastrof om han blev president. På sätt och vis är det bra om han blir republikanernas huvudkandidat, därför att amerikanerna kan inte vara så jävla dumma att dom väljer honom före Hillary Clinton.

Du får ju gärna förklara varför du tycker som du gör.
2015-12-05, 04:15
Medlem
IamSiriuss avatar
Trump talar klarspråk med The Jewish Republican Coalition. Komedi i hög klass!

https://www.youtube.com/watch?v=s4_Y3YIN43c
2015-12-05, 16:00
Medlem
Durcherrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamSirius
Trump talar klarspråk med The Jewish Republican Coalition. Komedi i hög klass!

https://www.youtube.com/watch?v=s4_Y3YIN43c

Han deklarerar ju verkligen med en skön attityd att judarna inte kan köpa hans själ.
2015-12-05, 19:03
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Jag läser en del artiklar om att det skulle kunna bli en brokered convention där varken Trump eller Cruz får egen majoritet och att delegaterna då skulle kunna nominera Rubio som en kompromisskandidat.

Detta låter som totalt vansinne. Rubio är naturligtvis ingen kompromisskandidat mellan Trump och Cruz. Säg att ställningen är den här: Trump 45, Cruz 35 och Rubio 20 när konventet börjar. Då skulle naturligtvis Trump erbjuda vicepresidentposten till Cruz och han skulle då dra sig ur och Trump skulle vinna med 80 procent av delegaterna. Rubio skulle göra samma sak men Cruz skulle då tacka nej eftersom han naturligtvis föredrar Trump som president då de har samma politik.

Har jag missuppfattat något? Jag tycker jag läser så många vansinnigheter i amerikansk MSM om presidentvalet att jag börjar undra om det i själva verket är jag som är galen.
Det är en diskussion som återkommer val efter val, men det är alldeles för tidigt att säga något om det. Om grunden för diskussionen är dagens opinionsmätningar är det väldigt historielöst. Mycket kommer att hända innan Iowa, och mycket kommer att hända långt innan super tuesday.

Du har rätt i att det är vansinne, men de politiska kommentatorerna har betalt för att skriva, så de får utvärdera alla möjliga och omöjliga scenarion. Men det absolut mest troliga är att valet är avgjort redan på super tuesday.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in