2016-03-11, 09:45
Medlem
SaftMajas avatar
Tittar man på bl.a. Remillards forskning om möjlighet till spontan orgasm hos kvinnor med epilepsi ("Sexual ictal manifestations predominate in women with temporal lobe epilepsy
A finding suggesting sexual dimorphism in the human brain"), så verkar det ju som om det finns vävnadsskillnader mellan könen i temporallobsregionen (limbiska systemet)... Visserligen ett litet sample...

Hand i hand med detta hävdar ju vissa forskare (Basson m.fl. i sin "Are Our Definitions of Women's Desire, Arousal and Sexual Pain Disorders Too Broad and Our Definition of Orgasmic Disorder Too Narrow?") att definieringen av vad som "är en orgasm" hos en kvinna är så väsenskild att det är svårt att utifrån bara en idébild kunna generalisera om hur kvinnors orgasmer "är"...

Skalan på individnivå för orgasmering går ju från PAS (mycket intressant tillstånd, en av de få sjukdomar jag skulle vilja ha, se "Persistent Sexual Arousal Syndrome: A Newly Discovered Pattern of Female Sexuality" [Leiblum et. al]), till de stackare som aldrig upplever en orgasm...

Så som svar på TS originalfrågeställning så tänker jag att eftersom den individuella variationen är så stor när det gäller förmåga till- och varians av att njuta av sex, så är det som att fråga hur många änglar som kan dansa på ett knappnålshuvud...
Senast redigerad av SaftMaja 2016-03-11 kl. 09:47.
Citera
2016-03-11, 09:48
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
1). Gör man inte? Då har jag och mina väninnor sysslat med något unikt (eller så utgår du utifrån din mycket snäva världsbild som inte har någon bäring i verkligheten)

1) Hela den här grejen med att kvinnor pratar med varandra om sex kommer från bög-serien Sex And The City. Sen har 1000 tals fulgubbar runkat till det och tror att det är så kvinnor är. Jag har nyheter för er, kvinnorna i serien är egentligen män i drag alltså de representerar homosexuella män.

2) Om ni använder sunt förnuft nu, vi talar om att suga kuk och bli knullad av en man. Hur ofta sitter heterosexuella män och talar om att "Anders satte på mig igår och sen fick jag svälja". "Johan gillar att jag klär ut mig till skolflicka sen kör han ner den i halsen på mig". Om män blev utsatta för sånt då skulle de inte prata om det de skulle försöka glömma bort det. Det är samma sak för kvinnor.

3) Det som kvinnor brukar prata om är hur mycket de vägrar sex och hur äckliga deras män är. Fraser som "min man skiljde sig för att jag vägrade ha sex" och "han är som ett djur" har nämnts av gifta kvinnor som jag känner.

Citat:
2) Åter igen, varför skulle man inte känna något vid sex som kvinna om man inte är förlamad eller blivit utsatt för könsstympning? Heterosexuella kvinnor vill gissningsvis ha sex med män

1) För att det inte finns några nerver inuti vaginan för att om det fanns det skulle det göra extremt ont att föda barn. Att bli knullad vaginalt är ungefär lika skönt som att bli petad på ryggen.

2) Varför skulle man vilja ha sex med män bara för att man är kvinna? Om du skaffar silikon bröst kommer du att vilja ha sex med män bara för det?

3) Att ha sex med män är objektivt en vidrig grej. Det är lika vidrigt oavsett om man är kvinna eller man. Det är som med äcklig mat ni vill inte äta äcklig mat bara för at ni är män right?
Citera
2016-03-11, 09:54
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Here you go,

(FB) Tjejer är inte intresserade av sex! (/mod)

Ja om du som man var tvungen att ha sex med män mot din vilja skulle du prata om det då? Alltså sex är så hemskt att det är ingenting som kvinnor vill prata om.

Om man har sex mot män mot sin vilja är det inte sex, det är övergrepp. Vilket är något helt annat. Sex är något alla har en åsikt om, oavsett om man uppskattar det eller inte. Det är min övertygelse att har man vänner man kan vara öppen med och icke-dömande kring ämnet så finns det bara saker att vinna.
Citera
2016-03-11, 09:54
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Det är väl ingen nyhet eller motsättning att klitoris är viktig för att nå klimax som kvinna, och samtidigt vilja ha penetrativt sex, de flesta kvinnor har gissningsvis händerna i behåll och kan stimulera klitoris under samlaget. Att bara 25% får orgasm av enbart vaginalt sex är inte konstigt om ingen klitorisstimulans alls skett, detta är inget som helst bevis på att sex inte skulle vara njutbart för kvinnor.

Från wiki,

Citat:
The vagina as a whole, however, lacks nerve endings, which commonly hinders a woman's ability to receive sufficient sexual stimulation, including orgasm, solely from penetration of the vagina.

Från Kinsey,

Citat:
In most females the walls of the vagina are devoid of end organs of touch and are quite insensitive when they are gently stroked or lightly pressed. For most individuals the insensitivity extends to every part of the vagina.

Från kvinnor själva,

Citat:
I'm here because when I do have sex, I don't feel anything.

Citat:
I feel pressure, but absolutely no pleasure whatsoever.

Citat:
I just can't feel absolutely anything. I'd be more likely to get off by rubbing my arm than from sex.

Citat:
no libido and can't feel any vaginal pleasure whatsoever.
Citera
2016-03-11, 09:58
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Jag håller med. Fler kvinnor borde sluta tro mannen ska sköta allt i sängen och börja smeka sig själva samtidigt om det behövs. Fan nice att se en kvinna i sängen som vet lite om sex.

1) "Fler män borde sluta tro att mannen ska sköta allt i sängen och börja runka samtidigt som de blir anal-knullade om det behövs".

2) Hur exakt ska kvinnor bli kåta när de samtidigt har en man ovanpå sig? Testa själv att runka medan en annan pressar sin nakna kropp mot dig.
Citera
2016-03-11, 09:59
Medlem
SaftMajas avatar
Citat:

1) För att det inte finns några nerver inuti vaginan för att om det fanns det skulle det göra extremt ont att föda barn. Att bli knullad vaginalt är ungefär lika skönt som att bli petad på ryggen.

Med all respekt för din åsikt så undrar jag om du har läst Komisaruks artikel ("Brain activation during vaginocervical self-stimulation and orgasm in women with complete spinal cord injury: fMRI evidence of mediation by the Vagus nerves") där man undersökte möjligheten till hjärnaktivering hos kvinnor vid ren cervixstimulering (tänk "dildo") som samtidigt led av total ryggradsruptur?

"Women diagnosed with complete spinal cord injury (SCI) at T10 or above report vaginal–cervical perceptual awareness. To test whether the Vagus nerves, which bypass the spinal cord, provide the afferent pathway for this response, we hypothesized that the Nucleus Tractus Solitarii (NTS) region of the medulla oblongata, to which the Vagus nerves project, is activated by vaginal–cervical self-stimulation (CSS) in such women, as visualized by functional magnetic resonance imaging (fMRI)."

3 av kvinnorna upplevde orgasm vid ren cervixaktivering, vilket med tanke på att de samtidigt låg inne i en rätt högljudd fMRI-scanner, får anses som tämligen imponerande...

Så det verkar onekligen som att det för vissa kvinnor är betydligt skönare än att "bli petad i ryggen med ett finger" när de har ett föremål i musen.
Citera
2016-03-11, 10:03
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Från wiki,

Från Kinsey,

Från kvinnor själva,
du har ju grävt fram grejer som styrker din tes. Det finns självfallet både kvinnor och män som inte får ut så mycket av sex. Sexlust varierar från individ till individ, hur livssituationen i övrigt ser ut, ålder, hormoner, et c (läs gärna det Saftmaja har skrivit här senast). Att kvinnor generellt inte skulle vilja ha sex eller njuta av sex med män kan du på intet sätt få ut av dina "bevis". Jag är kvinna och rimligtvis är jag inte unik i att
1) tala om sex med vänner, både manliga och kvinnliga, åter, där har man olika sorters öppenhet.
2) Uppskatta sex med män
3)Ta ansvar för min sexualitet och se det som en rolig del av livet
Citera
2016-03-11, 10:08
Medlem
SaftMajas avatar
Varför blev man inte forskare? Tänk att få tillbringa arbetsdagen med att övervaka onanerande kvinnor som ligger i en fMRI. Det hade varit min grej, jag känner det...
Citera
2016-03-11, 10:19
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Om man har sex mot män mot sin vilja är det inte sex, det är övergrepp. Vilket är något helt annat. Sex är något alla har en åsikt om, oavsett om man uppskattar det eller inte. Det är min övertygelse att har man vänner man kan vara öppen med och icke-dömande kring ämnet så finns det bara saker att vinna.

1) Sex för kvinnor är som att bli utsatt för ett sexuellt övergrepp av en äcklig bög. Tänk dig att du är 14 år gammal och Ron Jeremy kryper ner i din säng och sätter på dig. Så känner alla kvinnor om att ha sex med män. Inser du varför de vägrar nu?

2) Så du skulle prata med andra män om hur Ron Jeremy satte på dig?
Citera
2016-03-11, 10:23
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
1) Sex för kvinnor är som att bli utsatt för ett sexuellt övergrepp av en äcklig bög. Tänk dig att du är 14 år gammal och Ron Jeremy kryper ner i din säng och sätter på dig. Så känner alla kvinnor om att ha sex med män. Inser du varför de vägrar nu?

2) Så du skulle prata med andra män om hur Ron Jeremy satte på dig?

Jag är kvinna, har du inte uppfattat det än? Och tro mig, jag vet skillnaden mellan övergrepp och samtyckande sex. Och jag har till dags dato inte erfarit någon Ron Jeremy- kopia. Du är ju som en trasig skiva.
Citera
2016-03-11, 10:28
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaftMaja
Med all respekt för din åsikt så undrar jag om du har läst Komisaruks artikel ("Brain activation during vaginocervical self-stimulation and orgasm in women with complete spinal cord injury: fMRI evidence of mediation by the Vagus nerves") där man undersökte möjligheten till hjärnaktivering hos kvinnor vid ren cervixstimulering (tänk "dildo") som samtidigt led av total ryggradsruptur?

"Women diagnosed with complete spinal cord injury (SCI) at T10 or above report vaginal–cervical perceptual awareness. To test whether the Vagus nerves, which bypass the spinal cord, provide the afferent pathway for this response, we hypothesized that the Nucleus Tractus Solitarii (NTS) region of the medulla oblongata, to which the Vagus nerves project, is activated by vaginal–cervical self-stimulation (CSS) in such women, as visualized by functional magnetic resonance imaging (fMRI)."

3 av kvinnorna upplevde orgasm vid ren cervixaktivering, vilket med tanke på att de samtidigt låg inne i en rätt högljudd fMRI-scanner, får anses som tämligen imponerande...

Så det verkar onekligen som att det för vissa kvinnor är betydligt skönare än att "bli petad i ryggen med ett finger" när de har ett föremål i musen.

1) OK. Jag förstår ditt argument men låt mig förklara hur orgasm fungerar,

Du ligger på rygg och tittar upp i taket medan Ron Jeremy petar dig med ett finger på magen. Efter 10 minuter känner du plötsligt att du börjar komma, sen kommer du (det är skönt), sen är det lite skönt ett litet tag till, sen går det tillbaka till att kännas som att bli petad på magen, och Ron Jeremy fortsätter i 10 minuter till, du kommer igen, sen kör han 10 minuter till. Efter det får du suga av honom och han kommer i din mun (du sväljer allt).

2) Så om vi sammanfattar upplevelsen, du har blivit petad på magen av Ron Jeremy i 30 minuter, kommit 2 gånger, och fått svälja sperma.

3) Poängen är att du fick orgasm av att ha sex med Ron Jeremy. Men du har gjort det så många gånger nu att du har vant dig, det är normen i ditt liv.
Citera
2016-03-11, 10:33
Medlem
SaftMajas avatar
Citat:
1) OK. Jag förstår ditt argument men låt mig förklara hur orgasm fungerar,

Du ligger på rygg och tittar upp i taket medan Ron Jeremy petar dig med ett finger på magen. Efter 10 minuter känner du plötsligt att du börjar komma, sen kommer du (det är skönt), sen är det lite skönt ett litet tag till, sen går det tillbaka till att kännas som att bli petad på magen, och Ron Jeremy fortsätter i 10 minuter till, du kommer igen, sen kör han 10 minuter till. Efter det får du suga av honom och han kommer i din mun (du sväljer allt).

2) Så om vi sammanfattar upplevelsen, du har blivit petad på magen av Ron Jeremy i 30 minuter, kommit 2 gånger, och fått svälja sperma.

3) Poängen är att du fick orgasm av att ha sex med Ron Jeremy. Men du har gjort det så många gånger nu att du har vant dig, det är normen i ditt liv.

Haha! Vilken otäck bild jag fick i huvudet nu! Skulle inte vilja bli påsatt av JR, det räcker bra med en liten liten strap-on. Så din teori med DP är kanske inte helt ovetenskaplig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in