2016-03-10, 01:54
Medlem
Rein88s avatar
2 dagar har gått och undermänniskorna har inte åkt dit än, Kungsbackapolisen med 90% värdelösa aspiranter visar framfötterna som vanligt.
Citera
2016-03-10, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rein88
2 dagar har gått och undermänniskorna har inte åkt dit än, Kungsbackapolisen med 90% värdelösa aspiranter visar framfötterna som vanligt.

Den Svenska polisen saknar kompetens att jaga spöken
Citera
2016-03-10, 06:04
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rein88
Med tanke på mängden svartingar så är det som att leta en nål i en höstack, de behöver tips.
Citera
2016-03-10, 06:11
Medlem
jannestungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mot8rhead
Jag gissar att man kan ha fungerande reflexer och samtidigt nedsatt känsel.
Självfallet. Hon känner säkert till en del om detta genom sin syster, vilka symptom och så. Det finns en hel del historiska fall där en viss typ av kvinnor, Hysterikor, fick alla möjliga neurologiska bekymmer. Jag har själv, inom psykiatrin, stött på två fall av kvinnor (en ung och en äldre) som plötsligt anlänt till mottagningen i rullstol utan att man kunnat påvisa somatisk orsak.
Citera
2016-03-10, 10:29
Medlem
Stackars tjej, kan inte förstå varför man som förälder vill att ens barn ska gå ut i media med detta?

Hon kommer bli associerad med detta under resten av hennes liv, googlar man hennes namn så hamnar man direkt i en tråd där hon och hennes familj blir synade till fullo och högerextrema sajter har redan gjort stor grej av det hela likaså.

Verkar även som att en del är skeptiska till händelseförloppet också, om det ligger en död hund begraven i det hela så måste stackars Sophie ha de sämsta föräldrarna genom alla tider som accepterat att hon pratar med media gällande detta.
Senast redigerad av Linsanity 2016-03-10 kl. 10:32.
Citera
2016-03-10, 10:34
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Nej, det tror jag inte.
Hon verkar inte vara en sådan flicka, snarare ger hon intrycket av att vara anständig och väluppfostrad.
Så skrevs det i media om negern som våldtog och mördade Elin Krantz också.
Citera
2016-03-10, 10:57
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Jag håller med dig om, att de frenetiska ansträngningarna att fabulera ihop långsökta terorier t.ex. försäkringsbedrägeri (!) är motbjudande. En del av spekulationerna är så absurda, att de framstår som löjeväckande.

Vidhåller dock, att mamman handlade klokt, som såg till att Sophie blev en verklig person och inte bara en siffra i brottsstatistiken.

Svenska s.k. journalister kan inte nonchalera Sophie på det arroganta sätt som de anonymiserade och nonchalerade två svenskar, som slaktades på IKEA.

Förutsatt att det SF påstår är sant: Det ingen anledning att vara "kritisk" mot att mamman och SF gått ut i media. Det är inte SF som gjort fel här, hon har blivit grovt misshandlad och att hon öppet går ut och berättar vad som har hänt är starkt – hon har inget att skämmas för. Dessutom ökar det uppmärksamheten kring dådet, vilket antagligen ökar förutsättningarna för att de ska lösas. Kan också tänka mig att utifrån GM:s perspektiv så hade de föredragit att slippa se hennes ansikte i tidningen...

Med all respekt förstås för de brottsoffer som väljer en annan väg. Det är helt upp till den utsatta hur hen väljer att hantera ett våldsdåd. Finns inget rätt eller fel.
Citera
2016-03-10, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Förutsatt att det SF påstår är sant: Det ingen anledning att vara "kritisk" mot att mamman och SF gått ut i media. Det är inte SF som gjort fel här, hon har blivit grovt misshandlad och att hon öppet går ut och berättar vad som har hänt är starkt – hon har inget att skämmas för. Dessutom ökar det uppmärksamheten kring dådet, vilket antagligen ökar förutsättningarna för att de ska lösas. Kan också tänka mig att utifrån GM:s perspektiv så hade de föredragit att slippa se hennes ansikte i tidningen...

Med all respekt förstås för de brottsoffer som väljer en annan väg. Det är helt upp till den utsatta hur hen väljer att hantera ett våldsdåd. Finns inget rätt eller fel.

Efter att ha läst på gällande alla de teorier som florerar i forumstråden måste jag säga att jag håller med dig. Nästan alla teorier låter väldigt, väldigt långsökta och finner inte något logiskt i de heller.

Problematiken är dock att fall som detta alltid utnyttjas av högerextrema och jag tror knappast att tösen eller hennes familj vill bli associerade med skitsidor så som Avpixlat och Fria Tider.
Citera
2016-03-10, 11:34
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Efter att ha läst på gällande alla de teorier som florerar i forumstråden måste jag säga att jag håller med dig. Nästan alla teorier låter väldigt, väldigt långsökta och finner inte något logiskt i de heller.

Problematiken är dock att fall som detta alltid utnyttjas av högerextrema och jag tror knappast att tösen eller hennes familj vill bli associerade med skitsidor så som Avpixlat och Fria Tider.

Mitt inlägg skrevs utifrån att det faktiskt hänt, vilket är möjligt, men jag är inte så säker på det.

Om det inte har hänt tror jag dock inte det är mer intressant att hon helt enkelt hittar på allting, för att hon vill ha uppmärksamhet. Det kan kanske också vara så att hon faktiskt misshandlats, men att omständigheterna är andra – i så fall tror jag dock inte att hon skulle gå ut i media med det.

Jag avfärdar teorier om försäkringsbedrägeri etc..

Är rädd att vi inte får svar på vad som faktiskt hände, eller inte hände.
Citera
2016-03-10, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Mitt inlägg skrevs utifrån att det faktiskt hänt, vilket är möjligt, men jag är inte så säker på det.

Om det inte har hänt tror jag dock inte det är mer intressant att hon helt enkelt hittar på allting, för att hon vill ha uppmärksamhet. Det kan kanske också vara så att hon faktiskt misshandlats, men att omständigheterna är andra – i så fall tror jag dock inte att hon skulle gå ut i media med det.

Jag avfärdar teorier om försäkringsbedrägeri etc..

Är rädd att vi inte får svar på vad som faktiskt hände, eller inte hände.

Det skedde ett liknande påstått övergrepp i Nora för några dagar sen, där stank det false flag på långa vägar, tjejen hade psykologiska problem, kriminellt förflutet, en nazist till pojkvän och hon hade skrivit rasistiska inlägg på FB.

Nu har jag inte kollat upp på detaljnivå när det kommer till händelseförloppet men hon verkar komma i från en normal familj och så vitt jag vet så har hon inget brokigt förflutet. Låter väldigt märkligt att hon skulle ha hittat på något sånt här, men vem vet..
Citera
2016-03-10, 12:05
Medlem
Troians avatar
Citat:
Det skedde ett liknande påstått övergrepp i Nora för några dagar sen, där stank det false flag på långa vägar, tjejen hade psykologiska problem, kriminellt förflutet, en nazist till pojkvän och hon hade skrivit rasistiska inlägg på FB.

Nu har jag inte kollat upp på detaljnivå när det kommer till händelseförloppet men hon verkar komma i från en normal familj och så vitt jag vet så har hon inget brokigt förflutet. Låter väldigt märkligt att hon skulle ha hittat på något sånt här, men vem vet..

Ja. Jag håller med, det finns inget som helst tecken på psykisk ohälsa (men vad vet jag; man ska väl inte överskatta "diagnosen" man kan sätta på någon efter ett kikat på Facebookprofilen) eller någon form av politisk agenda.

Å andra sidan finns det märkligheter i historien också...
Citera
2016-03-10, 12:10
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:

Det kan räcka för en tonåring att kanske ha svårt i skolan, något trubbel med någon kompis och två föräldrar som inte har tid utan mest jobbar för att "dra i nödbromsen". Det är inte helt ovanligt - det ovanliga är det stora massmediala uppbådet, och det beror ju på den tid vi lever i, på gott och ont...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in