Citat:
Ursprungligen postat av
TheStriptease
Jag är helt övertygad om att Trump kan vinna ända. Är också helt övertygad om att Trump inte kommer välja Rubio som vp. Hittills har Trump gjort precis motsatsen till allt en kandidat "bör" göra, så jag tror knappast han kommer sluta här.
Mot denna tro står ju dock fakta att Trump är illa omtyckt av stora grupper, och undersökningar som visar att både Hillary och Bernie skulle besegra honom med marginal. Ett par av dessa grupper skulle Rubio kunna hjälpa honom att attrahera, och därmed hyfsa till siffrorna. Det skulle kosta en del på trovärdighetskontot dock, så det är en svår avvägning.
Nu hävdar jag som sagt inte att detta är troligt, mitt stalltips är att Christie redan erbjudits posten muntligt, men man ska inte utesluta otänkbara och oheliga allianser i amerikansk politik.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ostrobothnia
Rubio-kampanjen menar ju att det är ett ny "Carson" stunt av Cruz-supporters som planterat ryktet för att sänka Rubio en gång för alla.
Ja det har de sagt, men det skulle de säga oavsett om det var sant eller inte, så det är inte mycket att gå på. Resonemanget har ju logisk bäring, så det är inte otänkbart att det förts fram. Men visst kan det vara del i ett strategiskt fulspel.