Citat:
Ursprungligen postat av
Inezthe1
Enligt mig är Lyrica ett helvete! Åt ett par år 300/dag och har nu lyckats komma ner till 100 men kommer inte längre än så! Vill bli av med eländet men kan inte. Beroendet är ett helvete och glömmer jag morgondosen så får jag AT redan efter lunch. Har flera askar kvar från tidigare högre doser men skulle aldrig få för mig att pilla i mig mer än jag måste för att överleva dagen!
Läste ngnstans på nätet om en kvinna som blandade ut pulvret i sina kapslar med vatten. Och på så sätt tog bort typ 10 mg åt gången. Hon klarade det så. Jag vet inte om läkemedlet är vattenlösligt, det är ju viktigt för att få en jämn koncentration i lösningen. Diazepam ex löser sig i alkohol. 100 mg i 10 ml vatten blir ju 10 mg/ml. Dossprutor finns på apoteket. De ges till barn för hostmedicin ex. De är visserligen bara på 1 ml. Dra upp en ml o kassera drick resten....
När jag åt cymbalta var det små korn i kapslarna. Jag fick räkna dessa och plocka bort ett visst antal varje dag. Nu vet inte jag om det är lyrica du äter eller pregabalin. Jag har de sist nämnda o det är pulver i dem...