2016-03-06, 17:00
Medlem
magica69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LysergicZero
Rök en gås, sett på lite peter tosh och njut. Dom där kemikalierna kommer bara förstärka din ångest.

Sen blir det ett helvete för dig, den dagen du har fått nog av allt. Kanske inte idag, imorgon men med tiden.

Det är såklart upp till dig,

Jag röker inte...😉.
Citera
2016-03-06, 18:00
Medlem
rochsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mozilla888
Kan lyrica ge falskt utslag på bensodiazepiner om jag har tagit 4.8g från fredag till lördag? Ska pissa på multisticka imorgon. Tack i förväg för svar.

Det enda jag fått utlsag på efter stora doser lyrica är subutex.
Citera
2016-03-06, 18:01
Medlem
magica69s avatar
Har någon erfarenhet av att nolla stess när ni börjat med lyrica? lr ska jag fortsätta trappa ut?
Citera
2016-03-06, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magica69
Fråga...jag äter stesolid nu i bara 5 mg men kan inte klippa den pga lågdosberoende med vidriga utsättningsbesvär. Har fått lyrica mot GAD o jag har all ångest man kan tänka sig 😯. Läst en del om att det ska gå att sluta med benzon men hur många mg måste jag upp i då???? Tog min första 50.mg idag o jag blev riktigt skum. De första två timmarna blev jag faktiskt rädd...Sen nu känner jag att den är på väg ur kroppen...7 timmar har gått. Jag har ingen missbruksproblematik. Får inte äta Stesolid längre för jag har brist på det enzym som bryter ner Diazepam...
Är lyrica ett helvete???
Enligt mig är Lyrica ett helvete! Åt ett par år 300/dag och har nu lyckats komma ner till 100 men kommer inte längre än så! Vill bli av med eländet men kan inte. Beroendet är ett helvete och glömmer jag morgondosen så får jag AT redan efter lunch. Har flera askar kvar från tidigare högre doser men skulle aldrig få för mig att pilla i mig mer än jag måste för att överleva dagen!
Citera
2016-03-07, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inezthe1
Enligt mig är Lyrica ett helvete! Åt ett par år 300/dag och har nu lyckats komma ner till 100 men kommer inte längre än så! Vill bli av med eländet men kan inte. Beroendet är ett helvete och glömmer jag morgondosen så får jag AT redan efter lunch. Har flera askar kvar från tidigare högre doser men skulle aldrig få för mig att pilla i mig mer än jag måste för att överleva dagen!

Håller med, kommer aldrig bli av med skiten. Just nu har jag klarat mej ifrån Lyrica EN DAG! Blandar stesolid med citodon...roligt värre
Citera
2016-03-07, 02:31
Medlem
Att Lyrica inte är narkotikaklassad är en gåta, bland den mest beroendeframkallande medicinen jag ätit. Klarar max 1 dag utan. Får nog äta skiten livet ut, men läkaren vill trappa ut skiten, men går ju inte. Måste fungera och vill inte riskera att förlora jobbet.
Citera
2016-03-07, 03:46
Medlem
Citat:
Åt 600 mg per dag i flera år. Mådde förjävligt i två veckor men sen va det över,, sjukskriv dig två veckor, se till att ha benso lr nåt hemma och ta dig igenom det, kämpa på <3
Citera
2016-03-07, 07:42
Medlem
magica69s avatar
Nää...jag tänker inte fortsätta ta medicinen. Har ätit den tre dagar i rad. Första tabl gav ångestlindring. De andra har det hänt noll på. Förutom att jag märkt biverkningar som svettningar, snuva, metallsmak i munnen. Yr är bara förnamnet. Mår illa o har värk i hela kroppen. Det enda positiva var att jag fick ordentlig skjuts på min stesolid när jag skulle sova o blev trött o ångestdämpad. Sov hela natten utan sömntabletter. Jag fär traggla mig igenom min förbannade ångest o hoppas den försvinner när jag är klar med mina utsättningssymtom då jag trappar ut stesolid.
Alla varnar för den så jag tänker ta det till mig. I dag lämnar jag in dem på apoteket.
Citera
2016-03-07, 07:56
Medlem
magica69s avatar
Citat:

Läste ngnstans på nätet om en kvinna som blandade ut pulvret i sina kapslar med vatten. Och på så sätt tog bort typ 10 mg åt gången. Hon klarade det så. Jag vet inte om läkemedlet är vattenlösligt, det är ju viktigt för att få en jämn koncentration i lösningen. Diazepam ex löser sig i alkohol. 100 mg i 10 ml vatten blir ju 10 mg/ml. Dossprutor finns på apoteket. De ges till barn för hostmedicin ex. De är visserligen bara på 1 ml. Dra upp en ml o kassera drick resten....
När jag åt cymbalta var det små korn i kapslarna. Jag fick räkna dessa och plocka bort ett visst antal varje dag. Nu vet inte jag om det är lyrica du äter eller pregabalin. Jag har de sist nämnda o det är pulver i dem...
Citera
2016-03-08, 00:37
Medlem
Dag 2 nu på 300mg/dag Lyrica ner från 1500-2000mg/dag och genomgår ett helvete. Känns som jag ska avlida.
Citera
2016-03-09, 12:59
Medlem
yournotlikemes avatar
Efter att ha testat diverse SSRI under ett årstid bestämde jag mig för att lägga av med skiten, gick väl hyfsat förutom yrsel och grötighet i huvudet. Min läkare och jag kom då överens att prova Lyrica, Gick på 300mg/dag i ett halvår ungefär. Precis som allt annat fungerade den bra första månaderna men sen märkte jag knappt av den (tolerans jag vet).

Efter 8 månader bestämde jag mig att lägga av. Det var fan det vidrigaste jag varit med om, konstant vidrigt illamående, stora sömnsvårigheter, ångest utav helvete. Hade jag inte haft smådoser xanor utskrivet sen innan hade det aldrig fungerat. ÄNTLIGEN en månad senare är jag fri från skiten och mår bra igen. Helt SJUKT att det inte är narkotikaklassat.

Jag avråder verkligen er som funderar på att hoppa på detta. Jag har tänt av från en del i mina yngre dagar men detta var fan det vidrigaste jag varit med om, och då har jag "bara" ätit 300mg/dag.

Think twice.
Citera
2016-03-09, 15:59
Medlem
Vad för farligt kan hända på större doser? Är det krampanfall som är värsta scenariot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in