2016-03-07, 13:25
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Det där tror jag inte på, skulle gissa att vilken hockeyspelare som helst i div 2-3 går rätt in i ett elitlag i innebandy. Mycket beroende på att de klarar att göra samma saker men i ett enormt mycket högre tempo samt att de har en helt annan hårdhet. Innebandy är en trevlig och rolig sak som alla kan syssla med, men elitspelare blir bara de som inte kunde åka skridskor tillräckligt bra för att bli hockeyspelare. Jag vill egentligen inte racka ned på innebandyspelare, men när de sticker upp och försöker inbilla andra att deras sport är "svår" så måste man sätta ned foten. Men absolut bra att innebandyn lever och frodas, det är ju en sport som är tillgänglig för många och då den är relativt enkel att utöva kan alla vara med.

Såg två stjärnor igår, Foppa och Jörgen, resten kändes som utfyllnad.
Det är lögn. Inte ens Foppa håller med.
Citat:
– Innebandyn har verkligen gynnat min klubbteknik. När jag var ung och lirade var du även bra på innebandy om du var en bra hockeyspelare. Så är det inte längre, idag är innebandyspelarna så mycket bättre än vad de var förr i tiden. Numera är det en helt annan nivå på spelet.
Citat:
Från ishockeyhåll har det vid otaliga tillfällen sagts att innebandyspelare är misslyckade hockeyspelare. Wikegård sa för något år sedan att innebandyspelare är sängvätare för att understryka hur fjolliga man tycker innebandyspelare är. Vad är din åsikt om innebandy som sport och Wikegårds provokation?
Wikegård har helt fel där! I början på 90-talet var det en helt annan nivå på innebandyspelarna än det är idag. Numera är det ett heltidsarbete att vara elitspelare i innebandy, nivån är väldigt, väldigt hög och spelarna är riktigt, riktigt duktiga. Jag har sett åtskilliga matcher på TV och verkligen slagits av tanken vilka fantastiska spelare som finns och vilken läcker klubbteknik de har. Sporten har utvecklats otroligt mycket. Skicka in Wikegård på en innebandymatch och se hur det går, jag tror inte han skulle vara så där jättebra...
http://innebandymagazinet.se/ibm/artikel.asp?d=108&aid=45245
Citera
2016-03-07, 13:50
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Det är lögn. Inte ens Foppa håller med.
http://innebandymagazinet.se/ibm/artikel.asp?d=108&aid=45245
Källa: Innebanymagazinet Foppa pratar i egen sak där han inte är dummare än att han ser det kommersiella värdet i att stryka innebandyn medhårs. Och nej, de flesta innebandyspelare har det inte som ett heltidsjobb att spela. De få proffs sporten har överlever med nöd och näppe på de pengar de drar in. http://www.dn.se/sport/vardagsliv-for-ett-proffs-i-innebandy/
Citera
2016-03-07, 14:24
Medlem
Strychnos avatar
Och här slutar vi med diskussioner om ínnebandy här i tråden,
det går att diskutera detta i sportforumet för den som vill ha fortsatt diskussion.

Alltså, för vidare innabandydiskussioner ---> (FB) Bollsport

Den som fortsätter med innabandydiskussion i tråden riskerar att få en varning.

/Moderator.
Citera
2016-03-07, 16:02
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Carro är inte aktiv inom sin sport längre som utövare.
Så det kan du ju vara helt säker på hur mycket du vill för fel är det.
Ok! Då ber jag om ursäkt. Enligt en vän hade hon tävlat i ett event i GBG för något år sedan, han måste ha tagit fel på personen.
Citera
2016-03-07, 16:40
Medlem
NewDeers avatar
Allt snack om att man inte är värd att vara med pga sin sport tycker jag är larvig. De har gjort bra ifrån sig och det finns faktiskt fler sporter än fotboll och hockey. Dessutom är detta ett lekprogram och målet är underhållande tv, vilket de lyckas med.

Bra första program, roliga tävlingar och trevliga tävlare. Märktes dock att de fokuserade väldigt mycket på Foppa - men jag förstår att de är glada över att ha fått dit en världsstjärna
Citera
2016-03-07, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Allt snack om att man inte är värd att vara med pga sin sport tycker jag är larvig. De har gjort bra ifrån sig och det finns faktiskt fler sporter än fotboll och hockey. Dessutom är detta ett lekprogram och målet är underhållande tv, vilket de lyckas med.

Bra första program, roliga tävlingar och trevliga tävlare. Märktes dock att de fokuserade väldigt mycket på Foppa - men jag förstår att de är glada över att ha fått dit en världsstjärna
Ja, även om alla är mästare så är ju vissa mer mästare än andra så att säga. En hel del av de andra var ju lite starstruck att ha Foppa vid bordet. Jörgen väldigt sympatisk tycker jag, en sån jag skulle älska att ha som TVpolare under ett helt OS.

Programledaren Micke är väl hockeynörd och var helt till sig när Pekka Lindmark var deltagare, även om han höll masken. Undrar om det är samma nu med Foppa?
Citera
2016-03-07, 21:17
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y-man
Det spelar väl ingen roll hur många som spelar. Det finns väl tre miljoner britter som kastar dart på hygglig nivå. Är det mer sport då?

Precis som någon annan skrivit, så är du så sjukt ute och reser när det gäller dina övriga gissningar. Tennislandslaget förstärkta med innebandylandslagets ena målvakt vann med 2-1 mot det allra första innebandylandslaget, för ca 30 år sedan. Det var under en period när tennisen verkligen hade ett landslag, som givetvis sysslade uteslutande med idrott, vilket gjorde att de troligen hade tid att spela lika mycket innebandy som innebandyspelarna... Men det finns något som heter utveckling, vilket du uppenbarligen missat. Idag kan du sätta världsstjärnor i vilken sport du vill mot elitinnebandyspelare, och de övriga stjärnorna skulle ha sämre chans än en snöboll i helvetet att rubba innebandyspelarna. Jag har sett hockeyspelare på elitnivå försöka åstadkomma något mot innebandyspelare på hygglig nivå, det var inte ens spännande...

Jihde är dessutom innebandyns första och enda riktiga stjärna, som har någon form av lyskraft, någon sådan har inte kommit efter honom tyvärr.
Lyskraft? Han hade en brorsa som jobbade på en sportredaktion därav hans påstådda lyskraft.
Annars har man mest sett honom halka runt som bambi på hal is under Viasats hockeysändningar.
Citera
2016-03-07, 23:44
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Caroline Ek är alltså Jonas Indes alter ego,
dock sjukt snygg snopp...förlåt kropp på henne, true feminin

Orientering är inte en sport, det är ett kontrollbehov och
ett kognitivt test! så bort med henne, hon såg ut som Lill-Babs i nyllet
när hon var ute och försökte orientera sig emellan alla sina karlar

Mästarnas Mästrare för sportkommentatorer,
Peter Jihde i nattduellen mot Staffan Lindebojjjj får försöka kommentera
damernas tyngdlyftning helt utan skandinaviska hopp med bäst inlevelse
Senast redigerad av Herr Bökberg 2016-03-08 kl. 00:03.
Citera
2016-03-08, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Varför är en utvecklingsstörd innebandyspelare med?
Tja... antalet som kan vara med börjar sina.

Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Vad har Hanna Marklund vunnit för att förtjäna en plats? Inte VM och EM i alla fall.
HON ÄR ÖGONGODIS TILL MAX!!
Citera
2016-03-09, 12:20
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
HON ÄR ÖGONGODIS TILL MAX!!

Hon är okvalificerad, men inkvoterad. Bedrövligt att kalla någon som inte vunnit något för en mästare eller har de sänkt kraven så att även SM-guld är tillräckligt?

Jag orkade med 15 minuter sedan var det nog. Hur många lektävlingar i TV orkar svenska folket med? Uppenbarligen lika många som de orkar med fjantiga galor, en patetisk melodifestival och dansande divor.
Citera
2016-03-09, 13:24
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Hon är okvalificerad, men inkvoterad. Bedrövligt att kalla någon som inte vunnit något för en mästare eller har de sänkt kraven så att även SM-guld är tillräckligt?
Nu har hon förvisso vunnit två titlar i Champions League, det största du kan vinna med ett klubblag.

Hon har även plockat medalj i både VM och EM, något av det största du kan göra med ditt landslag.

Det är mer än vad många andra fotbollsspelare fixar under en karriär.
Citera
2016-03-09, 13:26
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan

Jag orkade med 15 minuter sedan var det nog. Hur många lektävlingar i TV orkar svenska folket med? Uppenbarligen lika många som de orkar med fjantiga galor, en patetisk melodifestival och dansande divor.
Hon har vunnit Champions League.. så det stämmer inte. På pappret är hon kvalificerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in