Citat:
Det är lögn. Inte ens Foppa håller med.Det där tror jag inte på, skulle gissa att vilken hockeyspelare som helst i div 2-3 går rätt in i ett elitlag i innebandy. Mycket beroende på att de klarar att göra samma saker men i ett enormt mycket högre tempo samt att de har en helt annan hårdhet. Innebandy är en trevlig och rolig sak som alla kan syssla med, men elitspelare blir bara de som inte kunde åka skridskor tillräckligt bra för att bli hockeyspelare. Jag vill egentligen inte racka ned på innebandyspelare, men när de sticker upp och försöker inbilla andra att deras sport är "svår" så måste man sätta ned foten. Men absolut bra att innebandyn lever och frodas, det är ju en sport som är tillgänglig för många och då den är relativt enkel att utöva kan alla vara med.
Såg två stjärnor igår, Foppa och Jörgen, resten kändes som utfyllnad.
Såg två stjärnor igår, Foppa och Jörgen, resten kändes som utfyllnad.
Citat:
– Innebandyn har verkligen gynnat min klubbteknik. När jag var ung och lirade var du även bra på innebandy om du var en bra hockeyspelare. Så är det inte längre, idag är innebandyspelarna så mycket bättre än vad de var förr i tiden. Numera är det en helt annan nivå på spelet.
Citat:
http://innebandymagazinet.se/ibm/artikel.asp?d=108&aid=45245
Från ishockeyhåll har det vid otaliga tillfällen sagts att innebandyspelare är misslyckade hockeyspelare. Wikegård sa för något år sedan att innebandyspelare är sängvätare för att understryka hur fjolliga man tycker innebandyspelare är. Vad är din åsikt om innebandy som sport och Wikegårds provokation?
Wikegård har helt fel där! I början på 90-talet var det en helt annan nivå på innebandyspelarna än det är idag. Numera är det ett heltidsarbete att vara elitspelare i innebandy, nivån är väldigt, väldigt hög och spelarna är riktigt, riktigt duktiga. Jag har sett åtskilliga matcher på TV och verkligen slagits av tanken vilka fantastiska spelare som finns och vilken läcker klubbteknik de har. Sporten har utvecklats otroligt mycket. Skicka in Wikegård på en innebandymatch och se hur det går, jag tror inte han skulle vara så där jättebra...
Wikegård har helt fel där! I början på 90-talet var det en helt annan nivå på innebandyspelarna än det är idag. Numera är det ett heltidsarbete att vara elitspelare i innebandy, nivån är väldigt, väldigt hög och spelarna är riktigt, riktigt duktiga. Jag har sett åtskilliga matcher på TV och verkligen slagits av tanken vilka fantastiska spelare som finns och vilken läcker klubbteknik de har. Sporten har utvecklats otroligt mycket. Skicka in Wikegård på en innebandymatch och se hur det går, jag tror inte han skulle vara så där jättebra...
Foppa pratar i egen sak där han inte är dummare än att han ser det kommersiella värdet i att stryka innebandyn medhårs. Och nej, de flesta innebandyspelare har det inte som ett heltidsjobb att spela. De få proffs sporten har överlever med nöd och näppe på de pengar de drar in.