2016-03-07, 10:21
Medlem
Det är märkligt att det alltid är så många som blir bajsnödiga när innebandy kommer upp. Till utövarantalet är det Sveriges näst största lagsport, och Jihde har vunnit det som går att vinna. Han har varit ett av de första heltidsproffsen i sporten och är dessutom en karaktär i rutan. Ni behöver inte oroa er, ishockey och fotboll kommer fortsätta vara de viktigaste lagsporterna i Sverige, men i MM tycker jag definitivt att Jihde har en klockren plats.
Citera
2016-03-07, 10:24
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y-man
Det är märkligt att det alltid är så många som blir bajsnödiga när innebandy kommer upp. Till utövarantalet är det Sveriges näst största lagsport, och Jihde har vunnit det som går att vinna. Han har varit ett av de första heltidsproffsen i sporten och är dessutom en karaktär i rutan. Ni behöver inte oroa er, ishockey och fotboll kommer fortsätta vara de viktigaste lagsporterna i Sverige, men i MM tycker jag definitivt att Jihde har en klockren plats.
Det är ingen sport i min bok, det är som att ta med en curlingspelare.
Citera
2016-03-07, 10:28
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Undrar om inte Caroline Ek kommer att överraska. Kickboxare känns allmänt genomtränade och dessutom är hon väl yngst i församlingen. Något som knappast ska vara en nackdel.
Det är hela tanken, unga aktiva eller nyss aktiva tjejer ska ställas mot 20-25 år äldre män, allt för att visa att könen är " jämställda".
Citera
2016-03-07, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende

Men pingis är så mycket mer utmanande då menar du?
Citera
2016-03-07, 10:30
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMonopolyOfForce
Men pingis är så mycket mer utmanande då menar du?
Fler aktiva och en betydligt större prestation att bli världsmästare i ping-pong än innebandy.
Citera
2016-03-07, 11:00
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Ja det finns väl 3-400 miljoner kineser som lirar pinfis så det är ju heltklart en större merit.

Förövrigt lirade väl Pingislandslaget en jippomatch mot innebandylandslaget och vann med tvåsiffrit, tror att det var för 10 år sen.
Citera
2016-03-07, 11:17
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Det har ju varit med curlingspelare.

Den allmänna uppfattning är ändå att innebandy är en sport. Innebandyförbundet är också medlemmar i RF. Det är rätt svårt för SVT att nobba en innebandyspelare med motiveringen att det är ingen sport.
Citera
2016-03-07, 11:24
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det har ju varit med curlingspelare.

Den allmänna uppfattning är ändå att innebandy är en sport. Innebandyförbundet är också medlemmar i RF. Det är rätt svårt för SVT att nobba en innebandyspelare med motiveringen att det är ingen sport.
Ja och hon gjorde bra ifrån sig tycker du?

Visst är det en godkänd sport men jävligt b och mesig.
Citera
2016-03-07, 11:36
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ja och hon gjorde bra ifrån sig tycker du?

Visst är det en godkänd sport men jävligt b och mesig.

Nja, Annette Norberg var ju helt fel rekryterat eftersom hon precis gått igenom en cancerbehandling. Kunde inte göra sig själv rättvis och borde nog sagt nej.

Anna Le Moine däremot slutade fyra och det är ju bra.
Citera
2016-03-07, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Panzer-Division

Förövrigt lirade väl Pingislandslaget en jippomatch mot innebandylandslaget och vann med tvåsiffrit, tror att det var för 10 år sen.

Källa på det tack! Det första innebandylandslaget förlorade mot tennislandslaget (med 2-1) men det var 30 år sedan. Så inte helt aktuellt idag

För övrigt är det armbrytare, orienterare, skidskyttar osv med denna säsong. Så rätt stor blandning av "mindre" idrotter. Sluta klaga
Citera
2016-03-07, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Panzer-Division
Ja det finns väl 3-400 miljoner kineser som lirar pinfis så det är ju heltklart en större merit.

Det spelar väl ingen roll hur många som spelar. Det finns väl tre miljoner britter som kastar dart på hygglig nivå. Är det mer sport då?

Precis som någon annan skrivit, så är du så sjukt ute och reser när det gäller dina övriga gissningar. Tennislandslaget förstärkta med innebandylandslagets ena målvakt vann med 2-1 mot det allra första innebandylandslaget, för ca 30 år sedan. Det var under en period när tennisen verkligen hade ett landslag, som givetvis sysslade uteslutande med idrott, vilket gjorde att de troligen hade tid att spela lika mycket innebandy som innebandyspelarna... Men det finns något som heter utveckling, vilket du uppenbarligen missat. Idag kan du sätta världsstjärnor i vilken sport du vill mot elitinnebandyspelare, och de övriga stjärnorna skulle ha sämre chans än en snöboll i helvetet att rubba innebandyspelarna. Jag har sett hockeyspelare på elitnivå försöka åstadkomma något mot innebandyspelare på hygglig nivå, det var inte ens spännande...

Jihde är dessutom innebandyns första och enda riktiga stjärna, som har någon form av lyskraft, någon sådan har inte kommit efter honom tyvärr.
Citera
2016-03-07, 13:12
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y-man
Jag har sett hockeyspelare på elitnivå försöka åstadkomma något mot innebandyspelare på hygglig nivå, det var inte ens spännande...
Det där tror jag inte på, skulle gissa att vilken hockeyspelare som helst i div 2-3 går rätt in i ett elitlag i innebandy. Mycket beroende på att de klarar att göra samma saker men i ett enormt mycket högre tempo samt att de har en helt annan hårdhet. Innebandy är en trevlig och rolig sak som alla kan syssla med, men elitspelare blir bara de som inte kunde åka skridskor tillräckligt bra för att bli hockeyspelare. Jag vill egentligen inte racka ned på innebandyspelare, men när de sticker upp och försöker inbilla andra att deras sport är "svår" så måste man sätta ned foten. Men absolut bra att innebandyn lever och frodas, det är ju en sport som är tillgänglig för många och då den är relativt enkel att utöva kan alla vara med.

Såg två stjärnor igår, Foppa och Jörgen, resten kändes som utfyllnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in