2016-03-09, 02:11
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Lol varför ska mamman gå ut i pressen med sin halv amatör "modell-tagna" bild på sig själv?

Var suget för 5 minuters fame så starkt? Ligger en hund begraven här, den mamman kan inte vara frisk.

Du tror inte att det är en random facebook bild? Du tror hon skickat in en eller?
Mamman uttalar sig nog eftersom tidningarna har frågat henne om dotter.
Citera
2016-03-09, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Du tror inte att det är en random facebook bild? Du tror hon skickat in en eller?
Mamman uttalar sig nog eftersom tidningarna har frågat henne om dotter.
Hon kan uttalas sig utan att hennes bild publiceras. Definitivt inte hennes pinsamma Facebook profil bild lol. Omöjligt att ta henne seriöst för fem öre med den bilden.
Citera
2016-03-09, 02:15
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merciful
Bevis, belägg, källor, motiv?

Tjejen kan nog bli helt återställd, förutsatt rätt rehabilitering, av rätt vårdgivande företag. Men sånt kan givetvis ta tid ..
Citera
2016-03-09, 02:20
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Hon kan uttalas sig utan att hennes bild publiceras. Definitivt inte hennes pinsamma Facebook profil bild lol. Omöjligt att ta henne seriöst för fem öre med den bilden.

Jag tror att det viktiga är vad hon säger om brottet och inte vilken bild man publicerar. Att det inte handlar om ditt enskilda tyckande om mammans bilder är väl uppenbart då det gäller ett brott som överfall och misshandel. Känner du för att betygsätta bilder på släktingar kan du väl öppna en tråd.
Jag är mest intresserad av vad som hänt med flickan och varför hon blivit misshandlad. Och eftersom det är ett nytt överfall som skett som liknar detta i Kungsbacka så tror jag att man snart identifierar dom här kriminella typerna.
Citera
2016-03-09, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jag tror att det viktiga är vad hon säger om brottet och inte vilken bild man publicerar. Att det inte handlar om ditt enskilda tyckande om mammans bilder är väl uppenbart då det gäller ett brott som överfall och misshandel. Känner du för att betygsätta bilder på släktingar kan du väl öppna en tråd.
Jag är mest intresserad av vad som hänt med flickan och varför hon blivit misshandlad. Och eftersom det är ett nytt överfall som skett som liknar detta i Kungsbacka så tror jag att man snart identifierar dom här kriminella typerna.
Citat:
– Hon var på väg till gymmet när hon såg att det var en bil som följde efter henne. Hon började då springa, säger Sophies mamma.
Ur den silverfärgade bilen rusade tre män och började misshandla Sophie.

Detta uttalande är mycket mycket skumt. Att 3 okända man kör förbi en 16 årig tjej och varken vill råna eller våldta henne utan enbart misshandla henne för skojs skull utan anledning sen lämna kvar henne, den chansen är obefintlig.
Citera
2016-03-09, 02:27
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Detta uttalande är mycket mycket skumt. Att 3 okända man kör förbi en 16 årig tjej och varken vill råna eller våldta henne utan enbart misshandla henne för skojs skull utan anledning sen lämna kvar henne, den chansen är obefintlig.
Skumt är alltså lika med omöjligt i din värld? Jag kan hålla med om att det låter lite märkligt men samtidigt kan man ju tänka sig att tjejen är i chock tex. Det kommer säkert att klarna inom två veckor och innan dess tycker jag att det är rätt smaklöst att anklaga henne för att ha hittat på händelsen och misshandlat sig själv.
Citera
2016-03-09, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Skumt är alltså lika med omöjligt i din värld? Jag kan hålla med om att det låter lite märkligt men samtidigt kan man ju tänka sig att tjejen är i chock tex. Det kommer säkert att klarna inom två veckor och innan dess tycker jag att det är rätt smaklöst att anklaga henne för att ha hittat på händelsen och misshandlat sig själv.
Men kom igen dottern har knappt hunnit komma till sjukhuset innan hennes mamma har skickat in sin Facebook profilbild till varje tidning där ute samt sitter på flashback o läser inlägg för inlägg o gottar sig i sin 5 minuters fame istället för att nu sitta bredvid sin "svårt misshandlade dotter som förlorat känseln i benen" på sjukhuset o vaka över henne.

3 främmande män misshandlar, inga vittnen, enbart en utsago från henne o hennes konstiga mamma. Nej troll förblir troll, tack o hej för mig. Ingen big deal.

Inte ens tex Lisa Holms mamma gick ut med sin bild i aftonbladet och vädjade efter sin dotters mördare.
Citera
2016-03-09, 02:39
Bannlyst
Det finns ingen som misstänker att det är arrangerat? Får konstiga vibbar och de ser lite lite romska ut?
Citera
2016-03-09, 02:40
Medlem
Citat:
Du är hopplös.
Jag föredrar att kalla det realistisk snarare än hopplös.
Citera
2016-03-09, 02:44
Bannlyst
Citat:
Du är hopplös.

Jag får också konstiga vibbar. Och i sjukhussängen tycker jag mig se att hon ser romsk ut. Polisen i den här videon verkar inte heller köpa storyn.
https://www.youtube.com/watch?v=O3xJ7NiV2x8
Citera
2016-03-09, 02:52
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Enligt polisen så är det tre utlänningar.
Citera
2016-03-09, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktuellnutid
Jag får också konstiga vibbar. /../Polisen i den här videon verkar inte heller köpa storyn.
https://www.youtube.com/watch?v=O3xJ7NiV2x8

Kan hålla med här: formuleringar som '..vi är fundersamma kring vissa saker..' gör att man blir lite skeptisk till händelseförloppet.
Den som lever får se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in