2016-03-08, 23:52
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chuckberry
Bor i Särö och har en jämnårig dotter bekant med offret, hoppas på ett snabbt tillfrisknande för hennes del.
Vi fäder med döttrar har en längre tid fått höra hur dem under den sista tiden har fått ta emot förnedrande vokabulär av dessa skäggiga män som våra kära lokalpolitiker så starkt jobbar för att utsätta oss för. Senast i går fick jag höra av dotter med vänner att dem inte längre kan gå in på Hemköp beläget mitt i byn utan att utsättas för nedsättande kränkningar då entrén har blivit ett tillhåll för dessa avskrädesmänniskor.

Ytterligare en kvinna sade sig i en Facebooktråd ha blivit utsatt av provokationer av dessa 3 under gårdagen och hoppas att polisen noterat och förhört henne kring detta.

Så bra, då vet ni vilka dessa är och kan ringa polisen så fort ni får syn på dessa tre igen.
Naturligtvis har ni redan lämnat ytterligare signalement på gärningsmännen och kanske även bilmärke och sort på bilen dom körde ?

Undrar just hur bra eller dålig svenska dom tre talade då dom hotade offret ?
För dom talade väl svenska ?
Citera
2016-03-08, 23:57
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det är något konstigt med hela storyn.. Mamman riskerar att få ett handikappat / förlamat barn för resten av livet men förefaller inte vara varken bekymrad eller nedstämd. Flickan kanske inte förstår allvaret då även hon förefaller obekymrad.

Är det som uppgivits så är det givetvis helt förfärligt och det enda viktiga att tjejen återhämtar sig och inte får några bestående fysiska / psykiska men.

Inte en chans att mamman eller flickan tänker, att Sophie riskerar att bli handikappad / förlamad för resten av livet. Hon har inte fått någon sådan diagnos.
Citera
2016-03-08, 23:59
Medlem
Detta är så skumt. Inte ens blattar ger sig på en 16-årig flicka bara för att slå henne. Om det vore sexuellt motiv skulle jag förstå det men inte acceptera det.

Detta är mycket konstigt. Normalt går inte föräldrar ut i pressen på detta sätt. Kan hon ha vägrat smuggla någon sorts knark eller dopingmedel som finns på gymmet, men OK nu spekulerar jag för mycket. Det ser ut som en hämndaktion.

Men hela historien stämmer inte alls. Men man kanske kan casha in 0,0001 promille mer sympati för SD ändå. ...
Citera
2016-03-09, 00:06
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Inte en chans att mamman eller flickan tänker, att Sophie riskerar att bli handikappad / förlamad för resten av livet. Hon har inte fått någon sådan diagnos.

Flickan kunde inte resa sig och saknar känsel i benen. Det är givetvis allvarliga symtom. Vi snackar inte förkylning direkt.
Citera
2016-03-09, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Detta är så skumt. Inte ens blattar ger sig på en 16-årig flicka bara för att slå henne. Om det vore sexuellt motiv skulle jag förstå det men inte acceptera det.

Detta är mycket konstigt. Normalt går inte föräldrar ut i pressen på detta sätt. Kan hon ha vägrat smuggla någon sorts knark eller dopingmedel som finns på gymmet, men OK nu spekulerar jag för mycket. Det ser ut som en hämndaktion.

Men hela historien stämmer inte alls. Men man kanske kan casha in 0,0001 promille mer sympati för SD ändå. ...
Tjejen ser utländsk ut och det är väldigt ovanligt att blattar ger sig på tjejer med utländsk härkomst om det inte är en familjemedlem till dem eller flickvän. Så jag ser bara 2 scenarion som väldigt troliga. Ett är att de inte sett hennes utländsktliknande ansikte förrän efter en liten stund och de då avbrutit. Eller att de trott hon var flickvän/fru/syster/kusin till någon av männen men att de avbrutit när de sett att de tagit fel på person. Men kanske är så simpelt som en ny trevlig arablek bara också.
Citera
Medlem
Jag förstår inte vad folk är tveksamma över. Gärningsmännen kan ha trott att BO är en annan person, när de jagat ikapp och insett att det är fel kan de känt att det redan nu gått för långt och bestämmer sig för att agera ändå. Det kan vara så att de hållit på med kriminell aktivitet och när BO bestämmer sig för att springa misstänker gärningsmännen att hon vet något. Det finns många olika scenarion men att BO och mamman skulle ljuga är fel.

Läkarna borde inte fört upp henne till Sahlgrenska ifall det inte var seriöst, det skulle Varberg sjukhus kunna klara ändå. Hon är 16 år och kroppen är väl bättre på att återhämta sig i den åldern, kan varit något mindre i början som bara legat och spökat. Sen är hon 16 år gammal. Hon vet inte hur hon ska reagera, att hon verkar lugn och sansad kan vara en typ av chock. Hon kanske inte insett riktigt än hur sjukt det som hänt är.

Med tipsen som finns om att en silverfärgad bil och reg. nummer samt att BO skulle känna igen sina BO är bra. Det betyder väl ändå att någon kommer åka fast för detta. Istället för att börja tveka och beskylla BO för något här är det väl bättre att vi börjar förbereda oss för vad som kommer bli ett ännu sjukare samhälle.

Jag väljer att sympatisera med BO. Hon är 16 år för i helvete. Inte en chans att hon gör detta av en politisk eller rasistisk orsak.
Citera
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det är något konstigt med hela storyn.. Mamman riskerar att få ett handikappat / förlamat barn för resten av livet men förefaller inte vara varken bekymrad eller nedstämd. Flickan kanske inte förstår allvaret då även hon förefaller obekymrad.

Är det som uppgivits så är det givetvis helt förfärligt och det enda viktiga att tjejen återhämtar sig och inte får några bestående fysiska / psykiska men.

Vi reagerar alla olika på sådana här händelser.
En del skrattar hysteriskt, andra gråter, en del blir bara tysta av chock. Andra vill bara sova. Många drabbas av panikångest.medan andra slutar prata.

Personligen tror och hoppas jag att känseln i benen återkommer när chocken släppt.
Och att ärren i psyket inte blir allt för djupa.

Vad jag tycker är högintressant är vad bilen var av för sort. Var det en kombi,skåpbil.kupé eller bil med bagage. Två ,tre ,fyr eller fem dörrars ?
Kan kanske inte begära att en 16årig tjej vet vilket bilmärke. Men dock underlättar detta.
Citera
2016-03-09, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

Det verkar inte finnas några vittnen till den silverfärgade bilen och utlänningarna som ska utsatt henne brottet. Någonting har nog hänt henne ändå om hon inte har hittat på det hela som ett rop på uppmärksamhet.
Citera
2016-03-09, 00:10
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treety
Jag förstår inte vad folk är tveksamma över. Gärningsmännen kan ha trott att BO är en annan person, när de jagat ikapp och insett att det är fel kan de känt att det redan nu gått för långt och bestämmer sig för att agera ändå. Det kan vara så att de hållit på med kriminell aktivitet och när BO bestämmer sig för att springa misstänker gärningsmännen att hon vet något. Det finns många olika scenarion men att BO och mamman skulle ljuga är fel.

Läkarna borde inte fört upp henne till Sahlgrenska ifall det inte var seriöst, det skulle Varberg sjukhus kunna klara ändå. Hon är 16 år och kroppen är väl bättre på att återhämta sig i den åldern, kan varit något mindre i början som bara legat och spökat. Sen är hon 16 år gammal. Hon vet inte hur hon ska reagera, att hon verkar lugn och sansad kan vara en typ av chock. Hon kanske inte insett riktigt än hur sjukt det som hänt är.

Med tipsen som finns om att en silverfärgad bil och reg. nummer samt att BO skulle känna igen sina BO är bra. Det betyder väl ändå att någon kommer åka fast för detta. Istället för att börja tveka och beskylla BO för något här är det väl bättre att vi börjar förbereda oss för vad som kommer bli ett ännu sjukare samhälle.

Jag väljer att sympatisera med BO. Hon är 16 år för i helvete. Inte en chans att hon gör detta av en politisk eller rasistisk orsak.

Ligger regnr ute här och vad är i så fall numret ?
Citera
2016-03-09, 00:13
Medlem
mot8rheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Och varför ringer hon inte polisen när hon klarar av att ringa som kompis?

Hur otroligt det än låter så kan man inte ta för givet att en 15-16-åring som tidigare inte varit illa ute faktiskt känner till larmnumret 112. Eller är jag helt ute och cyklar?
Citera
2016-03-09, 00:20
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mot8rhead
Hur otroligt det än låter så kan man inte ta för givet att en 15-16-åring som tidigare inte varit illa ute faktiskt känner till larmnumret 112. Eller är jag helt ute och cyklar?

Som tidigare skrivits så är det inte det minsta ovanligt att det först rings till en kompis eller nån släkting som sedan ringer polisen.
Och det beror sällan på att man inte vet numret
Citera
2016-03-09, 00:20
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det verkar inte finnas några vittnen till den silverfärgade bilen och utlänningarna som ska utsatt henne brottet. Någonting har nog hänt henne ändå om hon inte har hittat på det hela som ett rop på uppmärksamhet.

Det finns annat som ligger utanför den här händelsen som gör att jag blir ”vaksam”. Men jag väljer att ligga lågt med det för ”stunden” utifall att jag skulle vara helt fel ute.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in