2016-03-08, 16:59
Medlem
Dr.Buses avatar
Hamntorget ligger i utkanten av centrum och är inget ställe man passerar!

Flickan har alltså antingen bestämt möte med någon där, eller blivit dit tvingad..

Soliga dagar hänger folk vid bryggdäcken vid hamntorget, men igår när de nästan snö/regna (var uppehåll på kvällen) så är de 0 personer som söker sig dit
Citera
2016-03-08, 17:05
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
"Min dotter är svensk och hennes far är britt". Är modern som säger detta svensk? Britt säger ju ingenting, han kan vara arab eller kanske indier.

Seal och Roland Gift är också britter... fast faderns ursprung är nog inte relevant, vem flickan undgåtts med är nog mera intressant...
Citera
2016-03-08, 17:12
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Buse
Hamntorget ligger i utkanten av centrum och är inget ställe man passerar!

Flickan har alltså antingen bestämt möte med någon där, eller blivit dit tvingad..

Soliga dagar hänger folk vid bryggdäcken vid hamntorget, men igår när de nästan snö/regna (var uppehåll på kvällen) så är de 0 personer som söker sig dit

Kan hon bestämt möte med sin träningskompis? Vi har ju ingen aning om vilket håll hon kom från.
Citera
2016-03-08, 17:15
Medlem
Hem_bränts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Buse
Då undrar man hur hon hamnade på hamntorget
Jag tror hon har en ganska bra gissning om vilka som kan vara gm åtminstånde

Hon gick nog över gångbron vid Tio Pepes, där är det ju i stort sett raka vägen till gymmet och inte många meter till hamntorget.
Senast redigerad av Hem_bränt 2016-03-08 kl. 17:20.
Citera
2016-03-08, 17:16
Medlem
Dr.Buses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Kan hon bestämt möte med sin träningskompis? Vi har ju ingen aning om vilket håll hon kom från.

Hon skulle möta kompisen på gymmet, kompisen väntade där har jag förstått det som.
Hamntorget är i vilket fall ingen naturlig mötesplats då den ligger i utkanten och blir en omväg var man än kommer ifrån
Citera
2016-03-08, 17:22
Medlem
Konstigt att hon endast blev misshandlad och inte våldtagen...
Kan det ha varit ett våldtäktsförsök men hon stretade så hårt så att dom misshandlade henne istället?
Citera
2016-03-08, 17:45
Medlem
HWGs avatar
Detta är den naturliga och kortaste vägen från busshållplatsen till gymet: http://kartor.eniro.se/m/EG5Bn

Detta är en alternativ och något längre väg: http://kartor.eniro.se/m/BHXDz

Den här gatan, Västergatan, är enkelriktad och trafikriktningen är från söder till norr: http://kartor.eniro.se/m/QF6z2

Mest troligt, om hon nu gick av bussen vid den nämnda hållplatsen, är att hon blev upplockad i bilen någonstans här: http://kartor.eniro.se/m/dL5FF

Den kortaste vägen till Hamntorget, med bil, är då den här: http://kartor.eniro.se/m/0Fael

Jag är mycket tveksam till att hon skulle ha gått till Hamntorget och sedan blivit misshandlad av några som hoppade ut ur en bil. Snarare har hon, frivilligt eller inte, åkt med i bilen, blivit misshandlad antingen i bilen eller när hon blir utslängd vid Hamntorget.

Det finns helt enkelt ingen logisk anledning för henne att promenera till Hamntorget när hon skall till gymet...
Citera
2016-03-08, 17:45
Medlem
chuckberrys avatar
Bor i Särö och har en jämnårig dotter bekant med offret, hoppas på ett snabbt tillfrisknande för hennes del.
Vi fäder med döttrar har en längre tid fått höra hur dem under den sista tiden har fått ta emot förnedrande vokabulär av dessa skäggiga män som våra kära lokalpolitiker så starkt jobbar för att utsätta oss för. Senast i går fick jag höra av dotter med vänner att dem inte längre kan gå in på Hemköp beläget mitt i byn utan att utsättas för nedsättande kränkningar då entrén har blivit ett tillhåll för dessa avskrädesmänniskor.

Ytterligare en kvinna sade sig i en Facebooktråd ha blivit utsatt av provokationer av dessa 3 under gårdagen och hoppas att polisen noterat och förhört henne kring detta.
Citera
2016-03-08, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chuckberry
Bor i Särö och har en jämnårig dotter bekant med offret, hoppas på ett snabbt tillfrisknande för hennes del.
Vi fäder med döttrar har en längre tid fått höra hur dem under den sista tiden har fått ta emot förnedrande vokabulär av dessa skäggiga män som våra kära lokalpolitiker så starkt jobbar för att utsätta oss för. Senast i går fick jag höra av dotter med vänner att dem inte längre kan gå in på Hemköp beläget mitt i byn utan att utsättas för nedsättande kränkningar då entrén har blivit ett tillhåll för dessa avskrädesmänniskor.

Ytterligare en kvinna sade sig i en Facebooktråd ha blivit utsatt av provokationer av dessa 3 under gårdagen och hoppas att polisen noterat och förhört henne kring detta.
Klistra gärna in den texten i tråden?
Citera
2016-03-08, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Det är väldigt ofta man läser om just tre män som gett sig på kvinnor nuförtiden tycker jag, men det är sällan de tre männen grips.

Är "tre män" det nya "vit skåpbil"?

Om man ska bli gripen i Sverige, så krävs det nästan att gärningsmän anmäler sig själva och allra helst att de kan tala svenska samt ha ett personnummer. Annars blir det för komplicerat för myndigheterna att hantera, och de föredrar att blunda för eller avskriva ärendena. Och för att någon ska hamna i finkan (där många hör hemma) så måste de nästan tjata till sig ett fängelsestraff eller ha en otroligt dålig advokat. Det svenska samhället bygger på hederlighet kombinerat med en otrolig naivitet och flathet. Våldtäkten och mordet på det svenska f.d. trygga folkhemmet har bara börjat.....
Citera
2016-03-08, 17:56
Medlem
Dr.Buses avatar
Antingen så känner flickan till vilka GM är, eller så hittar man dom på något av kommunens boenden

alt. kanske utanför hemköp i centrum där zigenarna hänger under kvällarna.
Citera
2016-03-08, 17:59
Avstängd
jugbandbluess avatar
folk är verkligen naiva som inte tror att våldsbrott kan ske utan raffinerade motiv

nu håller jag det förvisso för mer sannolikt att brushorna känt sig kränkta av flickans beteende, agerande, utseende eller svenskhet, men det är inte otänkbart att de bara ville "göra kaos på henne". såna här apor drar omkring i flock i snart nog varenda håla i sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in