2016-03-08, 23:28
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acetal
Det här kanske är svårt att hänga med på för de som inte har varit i kba, men om hon hoppade av vid Varlaskolan, korsade kba-ån och gick ut med den gatan som leder bort till hamntorget så måste det väl ha varit svårt för en bil att hänga på där eftersom det är enkelriktat åt det hållet? Rätta mig om jag har fel.

Det är isf om hon har gått vidare till nästa gata men då känns det ju ännu mer förvirrande att hon lyckades hamna på Hamntorget.

Jag är inte rätt person att ifrågasätta gatorna och skyltarna i Kungsbacka. Jag tror dock att man ska vara ytterst försiktig med medias uppgifter i nuläget. Bäst brukar vara lokalblaskorna.

Tre män, ca 25 år, varav två med markerad skäggstubb, iklädda "stora jackor". Samtliga män var enligt offret av "utländsk härkomst".
Offret uppger att hon inte är bekant med någon av gärningsmännen.
https://polisen.se/Stockholms_lan/Aktuellt/Handelser/Halland/2016-03-07-1740-Misshandel-grov-Kungsbacka/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=facebook
Citera
2016-03-08, 23:30
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PandorasAsk
Exakt, varför ringer hon inte 112 genast då hon märker att en bil förföljer henne? Har hon sällskapat med nån mena-kille och gjort slut och han vill hämnas på henne?

Och varför ringer hon inte polisen när hon klarar av att ringa som kompis?
Citera
2016-03-08, 23:33
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazamaj
Men vart någon stans står det att hon är förlamad. Det står att hon inte Känner sina ben. Jag uppfattade det som att hon tappat känsel men efter ansträngning ändå kan stå.

Japp. Media hade rimligen skrivit "förlamad" och "kan inte gå" om så hade varit fallet. Fast svenska s.k. journalister är ju inte sällan orimliga...

TILLÄGG

Här berättar hon själv. Tydligen har hon inte stått på benen än.

http://www.expressen.se/gt/sophie-om-overfallet-jag-vet-inte-varfor/
Senast redigerad av Meiji 2016-03-08 kl. 23:42.
Citera
2016-03-08, 23:33
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det är däremot inte så konstigt. Det är inte ovanligt att brottsoffer ringer någon vän eller anhörig som i sin tur blir den som kontaktar polis/ambulans.
Citera
2016-03-08, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ja det hela är mycket suspekt, 1 dygn efter det inträffat, dottern enligt utsago är förlamad och hon lägger ut dotters bild för hela Sverige att beskåda, sen låter hon inte närmsta berörd av situationen... En mer normal hantering av en förälder är väl att undvika press, be om "privacy", och för att sorgarbete (klart man sörjer även fast barnet inte avlidit)

Man är nog mer förbannad om något sådant här inträffar ens barn och alla är inte konflikträdda. Glöm inte heller bort att Kungsbacka är en välmående kommun med framåt människor som är trygga i sig själva för att kunna ta konflikter. Varför skulle alla brottsoffer vilja gömma sig??
Citera
2016-03-08, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazamaj
Men vart någon stans står det att hon är förlamad. Det står att hon inte Känner sina ben. Jag uppfattade det som att hon tappat känsel men efter ansträngning ändå kan stå.

Jaja, men närmare förlamad än tidigare kan hon ju vara. Det finns något som kallas för ofullständig förlamning, som är precis som det du beskriver.
Citera
2016-03-08, 23:39
Medlem
Venators avatar
Lokaltidningen Norra Halland berättar om en kvinna som tipsat polisen om en silverfärgad bil som körts på ett så konstigt sätt tidigare i veckan att hon skrivit ner registreringsnumret!

Citat:
http://norrahalland.se/misshandlade-16-aringen-kvar-pa-sjukhus

Patricia ville tipsa om en silverfärgad bil hon sett tidigare i veckan.

– Jag vet givetvis inte om det har ett samband med händelsen på Hamntroget men bilen har jag tidigare lagt märke till eftersom de som kört betett sig väldigt konstigt och jag hade skrivit ner bilnumret.
Citera
2016-03-08, 23:40
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zilvio
Kan så vara men det jag mest reflekterade över var avsaknaden av foton och kommentarer. Hon har en bild på sin son (förmodligen annan farsa) och skriver om honom men det finns inte ett spår av Sophie . . . behöver inte betyda någonting men det ser lite märkligt ut. Kanske bara ett tecken på dålig/komplicerad mor-dotter-relation.

Det finns en bild på fb från summerburst (tror jag det är) där mamman har taggat dottern. Alla lägger inte ut mängder med publika bilder på sina barn så inget konstigt alls. De har säkert en helt normal relation.
Citera
2016-03-08, 23:41
Medlem
mot8rheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Utländsk familj, då får hela släkten komma.

Hon verkar nästan glad på filmen o inte särskilt medtagen..men vad vet jag..

Hon säger sig fortfarande vara i chock - men ger ett fullständigt stabilt intryck, mycket lätt nervös p.g.a reportageteamets närvaro. Jag anar ugglor i mossen...
Citera
2016-03-08, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Den här berättelsen har alltför många hål, den håller inte. Hon stiger av bussen och en bill rusar motorn, som i värsta filmen, och hon blir rädd och gömmer sig bakom ett hus, varpå tre personer kommer mot henne med orden: "Gör inget motstånd för det kommer du få ångra"(osannolik kommentar).

Hon misshandlas brutalt men kan ringa sin kompis (inte polis) och då blir hon förlamad.

Dagen efter pratar hon med media och hon har fortfarande en förlamning och känner sig: "chockad".

Schysst av morsan att låta hennes ansikte klä landets alla tidningar...

http://m.gp.se/nyheter/vastsverige/1.3017856-sophie-16-om-den-grova-misshandeln

Vi vet ju egentligen bara de grova dragen i detta fall. Får mer känslan av att Sophie har blandats ihop med någon annan och så vet vi ju inte heller om detta är ett beställningsjobb pga något med skolan, familjen, pojkvän, you name it...
Citera
2016-03-08, 23:44
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:

Därför att hon är ett barn och barn tänker inte alltid som de borde.

Ingen som bor i Onsala och känner till om det kan vara äldre bröder/kompisar till någon skolkamrat?
Citera
2016-03-08, 23:44
Medlem
LeeVans avatar
Citat:

Det är något konstigt med hela storyn.. Mamman riskerar att få ett handikappat / förlamat barn för resten av livet men förefaller inte vara varken bekymrad eller nedstämd. Flickan kanske inte förstår allvaret då även hon förefaller obekymrad.

Är det som uppgivits så är det givetvis helt förfärligt och det enda viktiga att tjejen återhämtar sig och inte får några bestående fysiska / psykiska men.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in