2016-03-08, 23:15
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Tycker det låter helt omöjligt att fejka förlamning i benen. Det betyder ju att hon ska sitta i rullstol dygnet runt, så räcker det med ett tips till försäkringskassan så blir det återbetalning. Inte sannolikt, då är det enklare att fejka migrän, whiplash och annat.

Jag säger inte att hon fejkar förlamningen. Däremot tror jag inte att det skett som hon säger det har skett. Det är för många konstigheter och osannolikheter. Hon känner den som gjort det här.

Vad som inte stämmer:

- Hon går en märklig väg till gymmet från busshållplatsen.
- Hon blir jagad dagtid utan att nån ser nåt.
- Hon flyr inte in in på restauranger, friseringar etc längs sin flyktväg. Istället springer hon och gömmer sig bakom ett hus där en bil kan köra in.
Citera
2016-03-08, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Flickan kan ha blivit bortförd
Den 16-åriga flickan blev misshandlad på Hamntorget. Men gärningsmännen fick syn på henne redan tidigare.
– Det handlar om två olika platser, men exakt hur det gått till kommenterar jag inte, säger David Lorentz, förundersökningsledare på polisen i Kungsbacka.
Flickan gick av bussen vid Varlaskolan. En kompis väntade på henne vid gymmet Nordic Wellness på Hemköp.
Någonstans på vägen fick de tre gärningsmännen syn på flickan. Hon blev sedan misshandlad vid Hamntorget. Klockan var runt 17.15 på måndagen.
– Exakt hur flickan har rört sig kan jag inte berätta. Men jag kan säga att det är två olika platser, där hon först fick kontakt med männen och där hon blev misshandlad, säger David Lorentz.
http://www.kungsbackaposten.se/nyheter/flickan-kan-ha-blivit-bortford
Jaha. Då var kanske männen så okända för henne ändå.
Citera
2016-03-08, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhantasyStar
Stämmer det som står där och man lägger till assistansföretaget som föräldrarna har så tycker jag inte det är lika konstigt längre med den snabba och omfattande mediepubliciteten.

Jag tror inte det hade fått samma publicitet om en annan 16 årig flicka blivit misshandlad vars föräldrar inte drev något asylrelaterad menar jag. Det bör finnas starka indicier som media fått nys om som pekar mot att det antingen är flyktingbarn inblandade eller att det finns kopplingar GM assistansföretag på något sätt skulle jag tro om det inte är en uppdiktad historia förstås.

Det med magnetkameran tycker jag är lite märkligt att den inte kunnat hitta någon fysisk skada som orsakat förlamningen men det kanske är normalt att den inte gör det,är inte insatt i det men känns lite underligt. Om inte reflexerna fungerar så talar hon sanning skulle jag vilja säga.

Kraftiga slag eller våld mot huvudet påverkar hjärnans rörelser och kan trycka hjärnan mot skallbenet och ge upphov till olika skadetyper och mindre blödningar. Troligen gjordes magnetröntgen för att utesluta just detta, dessvärre kan blödningar vara väldigt svårupptäckta. Nu är inte jag någon neurolog eller läkare men en tillfällig tilltäppning av cerebri anterior eller otillräckligt blodtillförsel pga blödning kan ofta leda till paralys av kontralateral fot och ben.

Det kan också vara som så att hon fått en svullnad på på ryggrad/nacke som tillfälligt klämmer åt nerv eller blodbanor vilket också kan leda till tillfälliga paralyser av kroppsdelar.

Tiden får väl utvisa vad som skett och hur hon mår, men fejka funkar i ungefär 1 timme på sin höjd tills en läkare kliver in i rummet och slår henne på knät. Sedan finns det följdtest också och dessa går inte att fejka en förlamning igenom.
Senast redigerad av Fozboz 2016-03-08 kl. 23:31.
Citera
2016-03-08, 23:19
Medlem
vizsofiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det märkligaste är ändå att kompisen kom två minuter efter överfallet. Hen måste ha befunnit sig mycket nära brottsplatsen och sett eller hört det hela.

Hon skulle träffa hennes kompis vid gymmet och det är därför hon var nära:"Min dotter gick av från bussen vid Varla och skulle till gymmet NW vid Hemköp där hennes kompis väntade. Hon blev oprovocerat misshandlad på väg dit..". För övrigt så har ni redan kommit fram till det men GM:s är utav utländsk härkomst: "Hon skulle kunna känna igen iaf två av dem om hon konfronterades med bilder. Även om dessa är av "utländsk härkomst".

Här är hela mammans inlägg i sin helhet:
"Hej! Det är min äldsta dotter som blev brutalt misshandlad igår. Varför jag skriver här är för att dementera vissa saker som florerar i sociala medier.

Det är INTE ett hedersrelaterat brott där vi som föräldrar skickat några kusiner att slå på henne. Min dotter är svensk, hennes pappa är från England. Vi bor i Onsala.

Min dotter gick av från bussen vid Varla och skulle till gymmet NW vid Hemköp där hennes kompis väntade. Hon blev oprovocerat misshandlad på väg dit. Klockan var inte sent. Hon skulle kunna känna igen iaf två av dem om hon konfronterades med bilder. Även om dessa är av "utländsk härkomst" så vill jag som förälder poängtera i det svåra som hänt att hudfärgen inte spelar någon roll för den ondska/idioti som vissa har. Att inte dra alla i denna katergori över samma kam då det bara eldar på. Det som är viktigast är att få fatt i de som gjort detta och ge dem ett straff som heter duga! Övrigt lämnar jag till pågående polisutredning.

Min dotter befinner sig just nu på sjukhus. Hon är mörbultad och ffe ingen känsel i benen. Detta spreds väldigt snabbt - många har hört av sig och velat ge stöd. Tack för omtanken 💕"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Flickan kan ha blivit bortförd
Den 16-åriga flickan blev misshandlad på Hamntorget. Men gärningsmännen fick syn på henne redan tidigare.
– Det handlar om två olika platser, men exakt hur det gått till kommenterar jag inte, säger David Lorentz, förundersökningsledare på polisen i Kungsbacka.
Flickan gick av bussen vid Varlaskolan. En kompis väntade på henne vid gymmet Nordic Wellness på Hemköp.
Någonstans på vägen fick de tre gärningsmännen syn på flickan. Hon blev sedan misshandlad vid Hamntorget. Klockan var runt 17.15 på måndagen.
– Exakt hur flickan har rört sig kan jag inte berätta. Men jag kan säga att det är två olika platser, där hon först fick kontakt med männen och där hon blev misshandlad, säger David Lorentz.
http://www.kungsbackaposten.se/nyheter/flickan-kan-ha-blivit-bortford

Det här kanske är svårt att hänga med på för de som inte har varit i kba, men om hon hoppade av vid Varlaskolan, korsade kba-ån och gick ut med den gatan som leder bort till hamntorget så måste det väl ha varit svårt för en bil att hänga på där eftersom det är enkelriktat åt det hållet? Rätta mig om jag har fel.

Det är isf om hon har gått vidare till nästa gata men då känns det ju ännu mer förvirrande att hon lyckades hamna på Hamntorget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Tycker det låter helt omöjligt att fejka förlamning i benen. Det betyder ju att hon ska sitta i rullstol dygnet runt, så räcker det med ett tips till försäkringskassan så blir det återbetalning. Inte sannolikt, då är det enklare att fejka migrän, whiplash och annat.

Dessutom borde det vara busenkelt för en läkare att bara testa reflexerna i benen innan denne drar en slutsats om eventuell förlamning.
Citera
2016-03-08, 23:22
Medlem
PandorasAsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag säger inte att hon fejkar förlamningen. Däremot tror jag inte att det skett som hon säger det har skett. Det är för många konstigheter och osannolikheter. Hon känner den som gjort det här.

Vad som inte stämmer:

- Hon går en märklig väg till gymmet från busshållplatsen.
- Hon blir jagad dagtid utan att nån ser nåt.
- Hon flyr inte in in på restauranger, friseringar etc längs sin flyktväg. Istället springer hon och gömmer sig bakom ett hus där en bil kan köra in.

Exakt, varför ringer hon inte 112 genast då hon märker att en bil förföljer henne? Har hon sällskapat med nån mena-kille och gjort slut och han vill hämnas på henne?
Citera
2016-03-08, 23:25
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Citat:
Ursprungligen postat av PhantasyStar
Det jag inte begriper här är hur en tjej som blivit misshandlad ett dygn senare finns med namn och bild på AB samt en intervju med mamman som låter om inte glad så väldigt uppåt och positiv i intervjun. Facebook röjda och semesterbilder ute på vift för hela Sverige. Jag begriper absolut ingenting.
Skickliga journalister som utnyttjar en godtrogen kvinna i chock.. har hänt förr och kommer hända igen.

Mamman handlade klokt, som såg till att Sophie blev en verklig person och inte bara en siffra i brottsstatistiken.

Svenska s.k. journalister kan inte nonchalera Sophie på det arroganta sätt som de anonymiserade och nonchalerade två svenskar, som slaktades på IKEA.
Citera
2016-03-08, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fishbone Mash
Dessutom borde det vara busenkelt för en läkare att bara testa reflexerna i benen innan denne drar en slutsats om eventuell förlamning.

Men vart någon stans står det att hon är förlamad. Det står att hon inte Känner sina ben. Jag uppfattade det som att hon tappat känsel men efter ansträngning ändå kan stå.
Citera
2016-03-08, 23:26
Medlem
En kamrat till mig Hade tillfälliga förlamningdskador efter en olycka.. En svullnad tryckte mot ryggraden när den gick ner kom känseln tillbaka. Hoppas det är så i detta fall.
Citera
2016-03-08, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fishbone Mash

Hade vi inte en man som var inblandad i något assistansfusk som fejkade förlamning? Har för mig att han åkt till Egypten och tagit bilder på sig själv och pyramiderna, utan rullstol.
Citera
2016-03-08, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acetal
Det här kanske är svårt att hänga med på för de som inte har varit i kba, men om hon hoppade av vid Varlaskolan, korsade kba-ån och gick ut med den gatan som leder bort till hamntorget så måste det väl ha varit svårt för en bil att hänga på där eftersom det är enkelriktat åt det hållet? Rätta mig om jag har fel.

Det är isf om hon har gått vidare till nästa gata men då känns det ju ännu mer förvirrande att hon lyckades hamna på Hamntorget.

Jag bor vid en enkelriktad gata och där kör folk åt fel håll en gång i minuten. Så vart vill du komma? Att personerna som då slår en 16 årig tjej skulle köra laglydigt och bry sig om vart man får och inte får köra men inte har något problem med att spöa på en liten tjej tillsynes oprovocerat? Genialiskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in