Citat:
Ursprungligen postat av
nantale
Det märkligaste är ändå att kompisen kom två minuter efter överfallet. Hen måste ha befunnit sig mycket nära brottsplatsen och sett eller hört det hela.
Hon skulle träffa hennes kompis vid gymmet och det är därför hon var nära:"Min dotter gick av från bussen vid Varla och skulle till gymmet NW vid Hemköp där hennes kompis väntade. Hon blev oprovocerat misshandlad på väg dit..". För övrigt så har ni redan kommit fram till det men GM:s är utav utländsk härkomst: "Hon skulle kunna känna igen iaf två av dem om hon konfronterades med bilder. Även om dessa är av "utländsk härkomst".
Här är hela mammans inlägg i sin helhet:
"Hej! Det är min äldsta dotter som blev brutalt misshandlad igår. Varför jag skriver här är för att dementera vissa saker som florerar i sociala medier.
Det är INTE ett hedersrelaterat brott där vi som föräldrar skickat några kusiner att slå på henne. Min dotter är svensk, hennes pappa är från England. Vi bor i Onsala.
Min dotter gick av från bussen vid Varla och skulle till gymmet NW vid Hemköp där hennes kompis väntade. Hon blev oprovocerat misshandlad på väg dit. Klockan var inte sent. Hon skulle kunna känna igen iaf två av dem om hon konfronterades med bilder. Även om dessa är av "utländsk härkomst" så vill jag som förälder poängtera i det svåra som hänt att hudfärgen inte spelar någon roll för den ondska/idioti som vissa har. Att inte dra alla i denna katergori över samma kam då det bara eldar på. Det som är viktigast är att få fatt i de som gjort detta och ge dem ett straff som heter duga! Övrigt lämnar jag till pågående polisutredning.
Min dotter befinner sig just nu på sjukhus. Hon är mörbultad och ffe ingen känsel i benen. Detta spreds väldigt snabbt - många har hört av sig och velat ge stöd. Tack för omtanken 💕"