2016-03-08, 22:56
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Istället för o kalla på polis o ambulans? Känns än mer märkligt..

Ja, det är ju det som är det märkliga. Inte att kompisen hittade henne. Jag skrev tidigare att detta påminde om det påhittade (?) överfallet på en kvinna i Gävle (?) utanför porten där hennes svärföräldrar bodde. Istället för att kontakta dem gick hon istället genom hela stan hem till dig innan hon hörde av sig till polisen. Tog inte kontakt med någon under vägen hem.
Citera
2016-03-08, 22:58
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det märkligaste är ändå kompisen kom två minuter efter överfallet.

Hon var ju i närheten vad jag förstod. Kanske cyklade eller åkte moped.
Citera
2016-03-08, 22:59
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Angående varför Sophie ser ut som hon gör

Hade någon sagt att hon var italienare/sydeuropé hade det varit enkelt att tro på, men nu vet vi varför hon har de mörka dragen. Så case closed.

Inte för att det har någon betydelse hur hon ser ut eller så men tittar man på föräldrarnas fb så skulle man kunna få för sig att hon är styvmorsa då hon inte verkar han några bilder eller synbara kopplingar till Sophie medans däremot farsan har döttrarna med på sin logo. Enligt hans fb uppgifter gifte de sig 2007.
Citera
2016-03-08, 23:00
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ja det hela är mycket suspekt, 1 dygn efter det inträffat, dottern enligt utsago är förlamad och hon lägger ut dotters bild för hela Sverige att beskåda, sen låter hon inte närmsta berörd av situationen... En mer normal hantering av en förälder är väl att undvika press, be om "privacy", och för att sorgarbete (klart man sörjer även fast barnet inte avlidit)

Efter alla spekulationer kan jag förstå att mamman uttalade sig. Intervjun med dottern var kanske inte så genomtänkt men journalister är duktiga på att manipulera.
Citera
2016-03-08, 23:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det märkligaste är ändå kompisen kom två minuter efter överfallet.

Har du provsprungit den sträckan eller beter du dig bara som ett klappträ som vanligt? 2 minuter är inte alls konstigt, dessutom satt knappast någon med stoppur som klockade det exakt. "2 minuter" är oftast ett talesätt och inte något som verifieras med mätutrustning.

Är detta tidsintervall märkligare än de mörkhyade GM:s beteende? Nej, faktiskt är det rätt normalt för den gruppen har vi fått bekräftelse på igen.
Citera
2016-03-08, 23:03
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zilvio
Inte för att det har någon betydelse hur hon ser ut eller så men tittar man på föräldrarnas fb så skulle man kunna få för sig att hon är styvmorsa då hon inte verkar han några bilder eller synbara kopplingar till Sophie medans däremot farsan har döttrarna med på sin logo. Enligt hans fb uppgifter gifte de sig 2007.

Den som snokar får veta Föräldrarna träffades 1998 och tjejen är född 2000.
Citera
2016-03-08, 23:04
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zilvio

Många väntar med att gifta sig till efter ett antal barn. Inte många som jag känner har gift sig innan de fått barn.
Citera
Medlem
mediekratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chyoli
Precis vad jag tänkte.

Efter att ha läst en del del av inläggen i tråden (dock inte alla) så slog mig följande:

Föräldrarna har en assistansbolag för att kunna hjälpa flickans lillasyster. Om storasyster skulle bli "förlamad" så har man fixat ytterligare en kund. Är det ett tänkbart scenario att hela historien är fejk för att man ska kunna "bevisa" att också äldsta dottern är i behov av assistanshjälp efter en brutal misshandel? Nu vet jag inte hur man fejkar förlamning, men det kanske finns olika sätt att lyckas med detta.
Hur fan kan du spekulera i något så upprörande korkat? Nej det är givetvis inte ett tänkbart scenario.
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Angående varför Sophie ser ut som hon gör

Hade någon sagt att hon var italienare/sydeuropé hade det varit enkelt att tro på, men nu vet vi varför hon har de mörka dragen. Så case closed.

Woaw man spekulerar i brottsoffrets utseende? Finns det inte mörka etniska svenskar eller vad menar man? Självklart finns det detta, så hur har det med misshandeln i sak att göra vilket utseende offret har? En våldsväg drar över Sverige och flickan är alltså inte ensam om att bli överfallen.
Polisen går ut med signalement men inget motiv, så vad är det som sker? Det är väl kanske en viktigare fråga än hur dom ser ut.
Citera
2016-03-08, 23:06
Medlem
Stakeholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, det är ju det som är det märkliga. Inte att kompisen hittade henne. Jag skrev tidigare att detta påminde om det påhittade (?) överfallet på en kvinna i Gävle (?) utanför porten där hennes svärföräldrar bodde. Istället för att kontakta dem gick hon istället genom hela stan hem till dig innan hon hörde av sig till polisen. Tog inte kontakt med någon under vägen hem.

Tycker det låter helt omöjligt att fejka förlamning i benen. Det betyder ju att hon ska sitta i rullstol dygnet runt, så räcker det med ett tips till försäkringskassan så blir det återbetalning. Inte sannolikt, då är det enklare att fejka migrän, whiplash och annat.
Citera
2016-03-08, 23:09
Medlem
Mooskys avatar
Flickan kan ha blivit bortförd
Den 16-åriga flickan blev misshandlad på Hamntorget. Men gärningsmännen fick syn på henne redan tidigare.
– Det handlar om två olika platser, men exakt hur det gått till kommenterar jag inte, säger David Lorentz, förundersökningsledare på polisen i Kungsbacka.
Flickan gick av bussen vid Varlaskolan. En kompis väntade på henne vid gymmet Nordic Wellness på Hemköp.
Någonstans på vägen fick de tre gärningsmännen syn på flickan. Hon blev sedan misshandlad vid Hamntorget. Klockan var runt 17.15 på måndagen.
– Exakt hur flickan har rört sig kan jag inte berätta. Men jag kan säga att det är två olika platser, där hon först fick kontakt med männen och där hon blev misshandlad, säger David Lorentz.
http://www.kungsbackaposten.se/nyheter/flickan-kan-ha-blivit-bortford
Citera
2016-03-08, 23:11
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Den som snokar får veta Föräldrarna träffades 1998 och tjejen är född 2000.
Kan så vara men det jag mest reflekterade över var avsaknaden av foton och kommentarer. Hon har en bild på sin son (förmodligen annan farsa) och skriver om honom men det finns inte ett spår av Sophie . . . behöver inte betyda någonting men det ser lite märkligt ut. Kanske bara ett tecken på dålig/komplicerad mor-dotter-relation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in