Citat:
Ursprungligen postat av
Lobengula
Ja förutom det enklaste att hota med en polisanmälan för förtal eller olaga hot. Jag skulle vilja se RG sitta i domstolen med sina illegalt hackade databaser och hävda att det är bevisat att någon är någon IRL bara för att en e-postadress matchar.
Nja, men nu är det så att de Aftonbladet skrivit om själva erkänner att de haft just den användaren på Flashback som AB påstår de haft. I det läget är bevisningen klar. Svårare blir det att bevisa om någon nekar och man bara har en mejladress att gå på, i domstol alltså.
Nu tror jag att de inte bara har en mejladress utan de har förmodligen en myndighetsmejladress som inte bara reggat sig på Flashback utan på fler platser och tidvis också använt samma alias. Dessutom skickar de ett mejl till förövaren lite märkligt formulerats. Sedan ringer de upp mottagaren som svarar med sitt namn. Uppringaren säger direkt därefter "fick du mejlet" och då svarar mottagaren "ja". Nästa fråga "använder någon annan ditt mejlkonto, för det är ju lite känslig info?". Då svarar förövaren "Nej, det är bara jag som använder den, jag låter aldrig någon annan använda mitt mejlkonto"! osv. Allt inspelat, det går inte att slingra sig ur.
Så kan det gå till, tror jag!