2016-03-07, 11:08
Medlem
YP4XQs avatar
De hänger alltså ut för att vi inte tycker som dem alltså?
Citera
2016-03-07, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
De hänger alltså ut för att vi inte tycker som dem alltså?

Ja, detta är en klar indikation pa att Sverige befinner sig i övergangsstadiet till diktatur. Misshagliga politiska motstandare = invandringskritiker, ska tystas.

Flashback är uppenbarligen en nagel i ögat pa etablissemanget. Pa tidningar som Aftonbladet, kan läsare inte ens kommentera fritt.
Citera
2016-03-07, 12:14
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
Ja, detta är en klar indikation pa att Sverige befinner sig i övergangsstadiet till diktatur. Misshagliga politiska motstandare = invandringskritiker, ska tystas.

Flashback är uppenbarligen en nagel i ögat pa etablissemanget. Pa tidningar som Aftonbladet, kan läsare inte ens kommentera fritt.

Nej, och anledningen är att det tar oerhörda personalresurser i anspråk för små redaktioner att hålla allt hat , hot och osakligheter borta från kommentarsfältet.

Jag tycker att det borde vara fritt att kommentera anonymt, men så ser verkligheten ut idag. Däremot tycker jag inte att den väg flashback valt med dåligt modererade inlägg (som uppenbarligen bryter mot forumets egna regler om t.ex. förbud mot hets mot folkgrupp) får ligga kvar och inte kan tas bort av avsändaren själv. En kränkande eller hotfull kommentar skriven för flera år sedan ligger kvar och fortsätter att kränka.
Citera
2016-03-07, 12:26
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:

Detta eftersom de saknar motargument eller varför gör de detta? Förstår inte riktigt... Det är ju bara häxjakt. Men att möta dem med tystnad är väl klockrent så kan de stå där och gapa sig hesa.
Citera
2016-03-07, 18:59
Medlem
Citat:
...
Misshagliga politiska motstandare = invandringskritiker, ska tystas.
...

Jag i min enkla syn på livet har under åren lärt mig att vända på argument för att se om mitt eget argument håller. Jag har i just meningen här ovan kunnat konstatera att Aftonbladet skall tystas för att det nyttjar yttrandefriheten emedan de som nyttjar samma yttrandefrihet, och dessutom går längre än lagen tillåter, på detta forum skall vara helt tillåtet. Det är en i mina ålderstigna öron märklig syn på yttrandefrihet.
Citera
2016-03-07, 19:08
Bannlyst
Den som ska vara orolig är den som skrev här fram till 2012 och som lämnade sin egen e-Malj när den reggade sig.

Detta har man sagt 100 gånger ! Den som hittar rätt adress på en vanlig IP adress är från Snuten.
Citera
2016-03-07, 19:41
Medlem
Intrycks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagVillBliSomFar
Den som ska vara orolig är den som skrev här fram till 2012 och som lämnade sin egen e-Malj när den reggade sig.

Detta har man sagt 100 gånger ! Den som hittar rätt adress på en vanlig IP adress är från Snuten.

Var inte oroliga. Var modiga istället.
Citera
2016-03-07, 19:47
Medlem
Värdesätter anonymitet, det lättar på locket så att folk kan tömma lufta sina kastruller för att kyla ner och sprida doften av sina åsikter.
Ta bort anonymiteten och ni får smaka på den kokande grytan rätt i ansiktet istället, blir mumsigt.
Citera
2016-03-07, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinganza
Jag i min enkla syn på livet har under åren lärt mig att vända på argument för att se om mitt eget argument håller. Jag har i just meningen här ovan kunnat konstatera att Aftonbladet skall tystas för att det nyttjar yttrandefriheten emedan de som nyttjar samma yttrandefrihet, och dessutom går längre än lagen tillåter, på detta forum skall vara helt tillåtet. Det är en i mina ålderstigna öron märklig syn på yttrandefrihet.

Da kanske flashback inte är nagot för dig. Bättre du haller dig till Aftonbladet...?

Aftonbladet har via Researchgruppen använt rena polisstatsmetoder.

När de gäller yttrandefriheten i Sverige och Lagen om hets mot folkgrupp, inskränker denna lag yttrandefriheten i sa hög utsträckning, att skulle varje person, som nagon gang brutit mot lagen dömas, skulle det antagligen handla om hundratusentals personer, kanske miljoner. Lagen är otidsenlig och borde avskaffas. Den tillkom under en period, när invandrare utgjorde en mycket liten grupp i landet. Idag är invandrarna sa manga, att följaktligen alltfler etniska svenskar besväras av dem pa olika sätt. Invandrare far hetsa mot svenskar hur mycket som helst, däremot. Go figure...
Citera
2016-03-08, 00:21
Medlem
Frågan är om det är Säpo som serverar uppgifterna till RG...
Citera
2016-03-08, 11:13
Medlem
Gift44s avatar
De får gärna outa mig. Jag står ju för mina åsikter privat och publikt. Sen finns det ju åtalspunkter som hemfridsbrott, olaga hot med mera.
Citera
2016-03-08, 22:59
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
De får gärna outa mig. Jag står ju för mina åsikter privat och publikt. Sen finns det ju åtalspunkter som hemfridsbrott, olaga hot med mera.

Ja förutom det enklaste att hota med en polisanmälan för förtal eller olaga hot. Jag skulle vilja se RG sitta i domstolen med sina illegalt hackade databaser och hävda att det är bevisat att någon är någon IRL bara för att en e-postadress matchar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in