Citat:
Ursprungligen postat av
vinganza
Jag i min enkla syn på livet har under åren lärt mig att vända på argument för att se om mitt eget argument håller. Jag har i just meningen här ovan kunnat konstatera att Aftonbladet skall tystas för att det nyttjar yttrandefriheten emedan de som nyttjar samma yttrandefrihet, och dessutom går längre än lagen tillåter, på detta forum skall vara helt tillåtet. Det är en i mina ålderstigna öron märklig syn på yttrandefrihet.
Da kanske flashback inte är nagot för dig. Bättre du haller dig till Aftonbladet...?
Aftonbladet har via Researchgruppen använt rena polisstatsmetoder.
När de gäller yttrandefriheten i Sverige och Lagen om hets mot folkgrupp, inskränker denna lag yttrandefriheten i sa hög utsträckning, att skulle varje person, som nagon gang brutit mot lagen dömas, skulle det antagligen handla om hundratusentals personer, kanske miljoner. Lagen är otidsenlig och borde avskaffas. Den tillkom under en period, när invandrare utgjorde en mycket liten grupp i landet. Idag är invandrarna sa manga, att följaktligen alltfler etniska svenskar besväras av dem pa olika sätt. Invandrare far hetsa mot svenskar hur mycket som helst, däremot. Go figure...