2016-03-08, 21:52
Medlem
Alfacreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
20 april, insläpp börjar klockan 12.00, själva mötesförhandlingarna ska börja klockan 13.00 och nu när inte Buss-Mia är närvarande för att sabba allt så kanske det blir så också.

Jag har en föraning att det kommer bli livat som förra året. Inte bra. Om nu NS kan hålla sig skinnet och att Lång kommer att hålla sina bandhundar i stramt koppel så kommer det gå bra. Det finns några i NS som är beredda att gå över lik för att nå sitt mål. Några är hämdlystna. Kosta vad det kostar vill.
Lång är en torr administratör och "by the book"-man så jag förväntar mig att han går efter reglementet.
Citera
2016-03-08, 21:55
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfacred
Det är precis vad Söder har gjort. Om man läser vad Söder har skrivit så är det precis vad han säger i sitt uttalande, att han kommer att vara adjungerad..

Det finns inget som heter "adjungerad ledamot". Ledamot måste man väljas till och då har man rösträtt.
Citera
2016-03-08, 22:01
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Har fått nys om mycket graverande nyheter om NS. Att det är panik hos dom, telefonerna går tydligen varma. Det ser inte bra ut för Lång.

Var snäll och håll oss postade - utan att outa dig på något sätt givetvis.
Citera
2016-03-08, 22:05
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Att acceptera adjungering till den ena styrelsen på förslag men inte till den andra är ett ställningstagande.

1. Mitt intryck, och min poäng, var att han tackat jag innan det andra styrelseförslaget lagts fram, men att det inte meddelats förrän nu (det var den fördröjningen jag syftade på).

2. Sen ska du nog inte överlag inbilla dig att ett accepterande av en styrelseplats (adjungerande eller injungerande) är ett ställningstagande, om människan i fråga är svensk. Oftare handlar det nog att man tackar ja, för att det fick en att känna sig betydelsefull att få ett förtroende. Jfr JOB som uppenbarligen inte valde att sitta i styrelsen utifrån något ställningstagande.

Citat:
Visst, han kan ta tillbaka alltihop. Sitt förtroende får han dock aldrig tillbaka. Men det inser han.

Tja, så kan man tycka. Ändå är Mr BS någon som fortfarande (kanske den ende?) erbjuder Karlsson lite motstånd, till skillnad från t.ex. Kasselstrand.

Så ser det ut i landet Sverige. Allting är typiskt svenskt.
Citera
2016-03-08, 22:09
Medlem
mrvorheess avatar
Citat:
Det är precis vad Söder har gjort. Om man läser vad Söder har skrivit så är det precis vad han säger i sitt uttalande, att han kommer att vara adjungerad.
Har fått nys om mycket graverande nyheter om NS. Att det är panik hos dom, telefonerna går tydligen varma. Det ser inte bra ut för Lång.

Ja isf är det väl panik i båda lägren? Valberedningen hade väl svårt att ens få ihop folk till sitt styrelseförslag.

Därför så många nonames och folk som åstadkommit noll. Jag tror ni hoppas lite för mycket på JH, Sthlms stads ombud borde ju haft stake på landsdagarna och kommit med ett eget PS förslag?

Nej en torr administratör som inte behöver kommunpolitikens pengar är nog rätt val. Iaf just nu.
Citera
2016-03-08, 22:11
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Jag har en föraning att det kommer bli livat som förra året. Inte bra. Om nu NS kan hålla sig skinnet och att Lång kommer att hålla sina bandhundar i stramt koppel så kommer det gå bra. Det finns några i NS som är beredda att gå över lik för att nå sitt mål. Några är hämdlystna. Kosta vad det kostar vill.
Lång är en torr administratör och "by the book"-man så jag förväntar mig att han går efter reglementet.

Buss-Mias och andras kaosskapande åtgärder förra året syftade till att sabba den demokratiska processen. Det var ingen slump, det började från minut 1 redan vid insläppet för att krascha tidsramarna, så att Linus Byfåne, Under-Kent Sopproth och andra skulle kunna ställa sig upp och säga att mötet måste avbrytas (med stöd av vilka stadgeskrivningar då?). Vid det tillfället handlade det om att PS skulle hinna utesluta William Hahne, varefter stockholmarna förväntades stillatigande acceptera någon annan än sin med störst stöd begåvade ordförande.

Den här gången kommer det att handla om att hela SD Stockholms Stad ska läggas ned, som varande en förening med en majoritet illojala åsiktsförbrytare.
Citera
2016-03-08, 22:57
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
20 april, insläpp börjar klockan 12.00, själva mötesförhandlingarna ska börja klockan 13.00 och nu när inte Buss-Mia är närvarande för att sabba allt så kanske det blir så också.

Vad sägs om 20 mars?
Citera
2016-03-08, 22:58
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Det finns inget som heter "adjungerad ledamot". Ledamot måste man väljas till och då har man rösträtt.

Väldigt vilka problem du och Bagration har med ordet 'adjungerad'. Men vi kan nog inte hjälpa er mer nu.
Citera
2016-03-08, 23:03
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Vad sägs om 20 mars?

Jävlar, det verkar som om jag själv är mötessabotör!

20 mars är datumet det är och inget annat. Varje annat meddelande fr o m nu är falskt och och kommer från Mattias Karlssons riksdagskansli.
Citera
2016-03-08, 23:07
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Jävlar, det verkar som om jag själv är mötessabotör!

20 mars är datumet det är och inget annat. Varje annat meddelande fr o m nu är falskt och och kommer från Mattias Karlssons riksdagskansli.

Så nu när du tog bort bilden på Paula Bieler så kan vi lita på dig igen?
Citera
2016-03-08, 23:07
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Väldigt vilka problem du och Bagration har med ordet 'adjungerad'. Men vi kan nog inte hjälpa er mer nu.

Nej det var ordet "ledamot" jag störde mig på, för är man det har man rösträtt och är vald av medlemmarna.

Precis som Söder gjort.
Senast redigerad av Y2W 2016-03-08 kl. 23:09.
Citera
2016-03-08, 23:12
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Nej det var ordet "ledamot" jag störde mig på, för är man det har man rösträtt och är vald av medlemmarna.

Det är obegripligt var du har fått det ifrån att man inte skulle rösta om alla ledamöter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in