Citat:
Ursprungligen postat av
SmokeyNegroni
Det som är så tillfredsställande med striden om Stockholms Stad är att det precis liknar en sån där episk saga, där vi på den ena sidan har de elaka lögnarna med de förvridna ansiktena, som helst ägnar sig åt pajkastning men aldrig åt saklig diskussion, gärna med en släng av Tourettes. På den andra sidan har vi rakryggade män med rågblont hår på vita springare.
Det går inte att tala sakligt med er. För det första tillhör jag ingen sida, Stockholm stad har havererat så länge så snart bryr sig ingen. Jag började med att förklara att det inte finns något som heter "adjungerad ledamot", ni fattade inget. Förmodligen var allt ett missförstånd. Björn hade sagt att han i mån av tid kan adjungeras för att hjälpa till, långt över er nivå och någon tolkade det som -aha adjungerad ledamot. Ridå! De enda som vid tillfälle gått emot både partiledning och annat är ledningens knähundar, snart är väl Björn också PL knähund. I själva verket är alla som inte hyllar Sveriges "Donald Trump" PLs knähundar. Så patetiskt. Sakligt? Jo, men jag diskuterar inte chemtrails heller sakligt, jag diskuterar det inte alls.
Och så de som hatar allt inom SD förutom Trump, varför är ni med i partiet, alt lägger all er fritid på det? Gå med i ett bättre parti då, om det inte finns något skaffa ett liv och en hobby. Är varken en skyldighet eller rättighet att vara med i något parti. Lämna det och skaffa ett liv. Eller är det arvoderingar som drar? Man kan tycka vad man vill om PL, men de blev valda utan att en enda av ombuden lade något motförslag eller röstade emot, inte heller Hesselbäck gjorde det. En enhällig ombudskår valde partiledningen och avskyr man det så är det väl bara att byta parti, starta ett eget jävla parti eller kanske ägna sig åt annat.