2016-03-08, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anzleon
Det är skillnad på att motiv är okända och att motiv inte finns. Om det verkligen är så att motiv inte finns kan vi inte veta säkert än, men enligt den enda version vi fått höra är det så.

Skulle tro att offret vet motiv men av rädsla eller något annat undanhåller det. Misshandeln bär personlig karaktär och att hon skulle ha så många som vill henne illa att hon inte har någon aning om motiv känns lika osannolikt som att en gäng skulle åka runt i bil och jaga random tjejer för att misshandla dem.
Citera
2016-03-08, 21:31
Medlem
Borkasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anzleon
Jag skrev i ett tidigare inlägg att föräldrarnas PK-naivitet kunde vara ett skäl till att dottern inte skyddat sig på bästa sätt. Detta mot bakgrund av vad mamman skrivit på facebook.

Ja just det! på mig själv! Borde faktiskt lagt ditt namn på minnet vid det här laget, då jag redan citerat dig förut plus att jag tycker att du har en ytterst finstämd logik och resonerar med bravur för övrigt.

Mycket intressant spaning att pappan verkar sympatisera med En Arg Blatte.
Jag var själv lite upprörd på mamman i några inlägg tidigare, men efter denna iakttagelse får jag ta några kliv tillbaka. Föräldrarna kanske inte bär någon skuld i detta trots allt.
Nu fick jag nästan lite dåligt samvete.
Citera
2016-03-08, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zilvio
Instämmer. Hämnd låter sannolikt men morsans "dementi" är så jävla absurd att det nästan är svårt att inte tro att det är familjerelaterat. Vilken normalt funtad förälder skulle gå ut och dementera inblandning av misshandel av sitt barn på facebook?

Man ska nog inte döma morsan allt för hårt för hennes hjärnsläpp efter att hennes barn misshandlats.
Citera
2016-03-08, 21:32
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Här http://www.expressen.se/gt/sophie-om-overfallet-jag-vet-inte-varfor/ kan man se och höra den sönderslagna flickan.
Citera
2016-03-08, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Här http://www.expressen.se/gt/sophie-om-overfallet-jag-vet-inte-varfor/ kan man se och höra den sönderslagna flickan.
Ser inte blåmärket bra mycket mer ut på bild än på filmen?
Citera
2016-03-08, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Skulle tro att offret vet motiv men av rädsla eller något annat undanhåller det. Misshandeln bär personlig karaktär och att hon skulle ha så många som vill henne illa att hon inte har någon aning om motiv känns lika osannolikt som att en gäng skulle åka runt i bil och jaga random tjejer för att misshandla dem.

Känns absolut som det mest troliga. GM och BO har en koppling och BO vet vem det är, men vill av någon anledning inte berätta det. Kan till och med vara en svensk och de tre blattarna i silver-merca är uppdiktade figurer. Men återstår att se. Sanningen kommer ju att komma fram.
Citera
2016-03-08, 21:37
Medlem
Helt otroligt vad mycket folk spekulerar om både det ena och det andra. Försök istället fokusera på vad vi vet och vad som är intressant utifrån detta.

Etnicitet på BO är exempelvis intressant för att förstå motivet, men man behöver inte gräva sig ned i detta sida upp och sida ned. Vi vet en del om MGM, fokusera på detta. Exempelvis om det vore nyanlända så är bil orimlig, alltså gör GM ha varit i Sverige ett tag, åtminstone någon av dem. SÅ vad är det för flyktingar som bor på boendet i fråga? Är boendet intressant för fallet, eller inte?

Fokus!
Citera
2016-03-08, 21:37
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brearedsdea
Ser inte blåmärket bra mycket mer ut på bild än på filmen?
Hon har slagit sig själv. Omoraliskt av blaskorna, som gång på gång visar prov på nya lågvattenmärken, att filma ett barn som uppenbart är i behov av allt annat än just det...
Citera
2016-03-08, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Jo, jag håller med om att hela historien verkar mysko. Det tyckte jag genast jag hörde om detta.
Instämmer. Med reservation att jag inte vet hur det ser ut i området där hon ska blivit överfallen. Är det någon återvändsgränd där ingen passerar ens på eftermiddagarna? Mamman har vänt sig till media och vill inte ha spekulationer på Flashback. Jag förstår henne. Hon tror på sin dotter och är orolig för hennes hälsa. Men hon vet inte vad som hände då hon inte var där. För hennes skull hoppas jag det dyker upp några vittnen som kan bekräfta dotterns berättelse. Det vore trots allt bättre om det förhöll sig så som det framställts. Att det var okända män och att tjejen var ett slumpmässigt valt offer och inte .är insyltad i någonting.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
GM är inte gripen. Finns ännu inga vittnen. Allt som finns att gå på är det BO säger och hon kan faktiskt ha diktat ihop storyn för att skydda den egentliga GM.

Min magkänsla säger att du är det på spåren.
Ett scenarie är ju att hon kan ha HOTATS att anmäla.
Kan tom vara ett tjejgäng, typ svartsjukedrama.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nietzschesson
Eller läsa polisens händelserapport:
https://polisen.se/Stockholms_lan/Aktuellt/Handelser/Halland/2016-03-07-1740-Misshandel-grov-Kungsbacka/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=facebook

Stämmer det som står där och man lägger till assistansföretaget som föräldrarna har så tycker jag inte det är lika konstigt längre med den snabba och omfattande mediepubliciteten.

Jag tror inte det hade fått samma publicitet om en annan 16 årig flicka blivit misshandlad vars föräldrar inte drev något asylrelaterad menar jag. Det bör finnas starka indicier som media fått nys om som pekar mot att det antingen är flyktingbarn inblandade eller att det finns kopplingar GM assistansföretag på något sätt skulle jag tro om det inte är en uppdiktad historia förstås.

Det med magnetkameran tycker jag är lite märkligt att den inte kunnat hitta någon fysisk skada som orsakat förlamningen men det kanske är normalt att den inte gör det,är inte insatt i det men känns lite underligt. Om inte reflexerna fungerar så talar hon sanning skulle jag vilja säga.
Senast redigerad av PhantasyStar 2016-03-08 kl. 21:45.
Citera
2016-03-08, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Expressen avslöjar att gärningsmännen är i 25-årsåldern. Snävt och fint, det är bara en tidsfråga innan allmänheten kan ge tips som leder till att de hamnar i finkan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in