2016-03-08, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Förmodar att du är väldigt ung. Men okej, låt oss säga att något så orimligt som 10.000 delar mammans inlägg på Facebook som du tipsar om kontra 1 miljon läsare på Aftonbladet. Vad skulle du göra för att nå ut?

Att hon tagit beslutet om att gå ut i media och be folk sluta spekulera är väl bara det en gest nog för att hon mår dåligt av det.

Moral och respekt försvinner inte bara för att du är online.

Jag tycker bara det är väldigt märkligt allting med publiciteten, thats all. Får väl se senare om det kommer fram något mer om varför det blev så. För mig om det inte ligger något extraordinärt bakom brottet som media fått nys om så är det en familj som utnyttjar detta läget att få egen uppmärksamhet och publicitet i egna syften, förmodligen ekonomiska alt att förhindra ekonomiska förluster i t.ex ett företag.
Citera
2016-03-08, 20:19
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sibboratorn
Bor inte några asylanter i Kungsbacka eller Onsala
Jo..men jag har inte sett dem åka runt i silverfärgade bilar..isf stulna..
Citera
2016-03-08, 20:21
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Det är en av Sveriges vitaste kommuner..än så länge..
prrcis vad jag trodde. Så de som överföll henne är inte en lokal shariapolis som piskar på muslimska flickor utan burka som en användare trodde. Nej, det motivet tror jag inte på.
Citera
2016-03-08, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Dom är ju "svenskar" pappan är ju onekligen vad vi vet från England.

Oavsett är det väl ointressant vart BO är från och mer intressant vad GM heter?

Nu är vi i det nya underbara multikulturella Sverige 2016. Numera är BO:s utländska bakgrund ofta av stor betydelse för att hitta vad GM heter. Frågor på¨det?
Citera
2016-03-08, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
prrcis vad jag trodde. Så de som överföll henne är inte en lokal shariapolis som piskar på muslimska flickor utan burka som en användare trodde. Nej, det motivet tror jag inte på.

Kungsbacka , Onsala området är stort som satan sträcker sig längs kusten och en bra bit inåt landet
Citera
2016-03-08, 20:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Nu är vi i det nya underbara multikulturella Sverige 2016. Numera är BO:s utländska bakgrund ofta av stor betydelse för att hitta vad GM heter. Frågor på det?

Vi är ett folk. Alla lika alla olika.

Äter du upp dina ord om gm är svensk?
Citera
2016-03-08, 20:26
Medlem
Borkasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Vi är ett folk. Alla lika alla olika.

Äter du upp dina ord om gm är svensk?

Du orkade inte ens läsa trådstarten alltså. Mongo.
Citera
2016-03-08, 20:28
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Bor inte några asylanter i Kungsbacka eller Onsala
Okej, men Kungsbacka ligger ju nästgårds till Göteborg (2,8 mil) och i Göteborg lär det ju finnas.

Dessutom så kan det ju ha varit andra invandrare än just asylanter som gav sig på tösen.

Att BO skulle se ut som en arab är ju förövrigt helt fel. Farsan är riktig britt och morsan är riktig svensk. Hon är således lika germansk som vi andra etniska svenskar. Lär er skilja på arabiskt utseende och europeiskt.
Citera
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Nu är vi i det nya underbara multikulturella Sverige 2016. Numera är BO:s utländska bakgrund ofta av stor betydelse för att hitta vad GM heter. Frågor på¨det?

Med allt vi har på bordet gällande etnicitet och uttalanden borde det inte finnas några frågor på det. Det handlar inte längre om att försöka förstå brottet utan att försöka svartmåla pappan för att hans dotter har utländskt utseende. Om du inte har läst tråden förstår jag att du missat detta faktum och borde krypa tillbaka under den sten du kom från.
Citera
Medlem
Pappan gillar "En arg blatte talar" på FB. Väldigt PK.
Citera
2016-03-08, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borkason
Du orkade inte ens läsa trådstarten alltså. Mongo.

GM är inte gripen. Finns ännu inga vittnen. Allt som finns att gå på är det BO säger och hon kan faktiskt ha diktat ihop storyn för att skydda den egentliga GM.
Citera
2016-03-08, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
BOs pappa ska vara "engelsman" men jag antar att dom menar brittisk medborgare, han kan ju rimligtvis inte vara etnisk britt när mamman är så pass ljus. BO är ju väldigt mörk, således måste farsan vara av den svartmuskiga fenotypen... Så möjligt att motivet kan vara, som några spekulerat i, att hon misstagits för att vara muslim/arab och agerat västerländskt vilket har gjort GMs arga och gått till attack.
Citat:
Pappan är en blatte det har jag luskat fram vet vad han heter också men honom ska vi inte outa
Ni får väl komma med något bättre i så fall...

Gener fungerar ju så att om man blandar en vit med en icke-vit så syns det rätt tydligt direkt.

Är det personen på bilden så är det näst intill omöjligt att uppnå det utseendet om det är en blandning med en utomeuropé. Typiskt nord/väst-europé. Ljus hy och mellanbrunt hår. Nu kanske det finns fler bilder (som jag inte har sett, facebook och så) men jag utgår från den bilden och profilbilden på twitter.

https://az316141.vo.msecnd.net/5154787.jpg

Ångande motiv så behöver det inte finnas så mycket till motiv. Behöver inte vara så mycket tänkande och planerande bakom.

GM1: Ey, titta en svenne!
GM2: Aboo, vi cuttar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in