2016-03-08, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
http://www.laget.se/obkulagflickor/Troop/1019527/Sophie-Fathers

Ser väl ut som vilken europe som helst.

Hade inte sett den bilden, bara den i AB. Trodde direkt hon var invandrare eller av icke-europeisk bakgrund då jag såg fotot på AB, verkar inte vara ensam om det.
Citera
2016-03-08, 19:06
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
http://www.laget.se/obkulagflickor/Troop/1019527/Sophie-Fathers

Ser väl ut som vilken europe som helst.
Ja..hon ser inte ut som ngn som går i slöja..detta har nog mer med sex att göra..
Citera
2016-03-08, 19:08
Medlem
HWGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zynius
Hade inte sett den bilden, bara den i AB. Trodde direkt hon var invandrare eller av icke-europeisk bakgrund då jag såg fotot på AB, verkar inte vara ensam om det.
AB visar en "fjortisselfie" från Facebook, den gör henne nog inte rättvisa...
Citera
2016-03-08, 19:09
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Via mammans facebook hittar du mannen.

Ja, pappan ser väldigt engelsk och europeisk ut. Så Sophie är inte arab eller pakistanier utan german.

http://sv.tinypic.com/r/2ai08e1/9
Citera
2016-03-08, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zynius

Den bilden kanske var utvald av Aftonpravda, med en avsikt?
Citera
2016-03-08, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5778
Det finns helt andra anledningar till varför man inte går ut med exakt signalement.

De har ju gått ut med signalement. Se länken till polisen tidigare i tråden:
Citat:
Tre män, ca 25 år, varav två med markerad skäggstubb, iklädda "stora jackor". Samtliga män var enligt offret av "utländsk härkomst".

länken igen
Citera
Bannlyst
Mitt intryck när jag ser fotot på henne i tidningarna är att hon verkar vara en drama-queen och ser smått lite tyken ut
Citera
Medlem
japanskbruds avatar
det va troligtvis muslimer som vill straffa lösaktiga slampor som inte har burka, och det vet polisen.. men får inte säga..
Citera
2016-03-08, 19:18
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Äckliga smuts som misshandlar en tjej.
Däremot så brukar det oftast inte finnas en orsak utan verkan men om så skulle vara fallet nu, leta upp dem, utvisa dem.

Nu när polisen inte längre har resurser att beskydds oss invånare och istället lägger alla resurser på att hålla nysvenskarna i schack på olika hem. Är frågan vad fan man betalar skatt för? Samhället raserar och skatterna höjs. Ett skämt som vi lagförda finansierar.
Citera
2016-03-08, 19:19
Medlem
Finskpinnes avatar
Uppvuxen i Stockholm som man är, så skulle jag inte vara förvånad ifall Sophie misstogs för att komma ifrån Mellanöstern och att gärningsmännen var relativt nyanlända i Sverige som provocerades över att hon betedde sig "västerländskt" (dvs. gick klädd i västerländska kläder och utan manligt sällskap). Tyvärr finns det ju tjejer i Stockholmsförorter såsom Husby, Rinkeby och Tensta som får utstå glåpord och hot för att de beter sig som "svenska kvinnor" när de går utan slöja, etc.

Givetvis så vet inte vi på Flashback etniciteten på gärningsmännen eller deras eventuella relation till Sophie, men om det var okända män från Mellanöstern som oprovocerat attackerade henne, så bör ju föräldrarna inte avfärda motivspekulationerna på Flashback som enbart uttryck för rasism. Det är inte rasistiskt att påpeka att kvinnor med "utländskt" utseende riskerar att utsättas för glåpord eller våld av män som vuxit upp i patriarkala hederskulturer, när sådant faktiskt sker dagligen. I Sverige finns det sådan beröringsskräck när det gäller att tala om negativa aspekter av andra kulturer eller rasismen inom andra folkgrupper än svenskar. Man är hellre tolerant mot (vissa) invandrares intolerans än att bli kallad "rasist".
Citera
2016-03-08, 19:20
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
det va troligtvis muslimer som vill straffa lösaktiga slampor som inte har burka, och det vet polisen.. men får inte säga..

Varför vill de straffa en svensk tjej (vita, europeiska icke-arabiska föräldrar) som inte har på sig burka? Du får gärna förklara. Ja, hon är inte arab. Bara läsa några inlägg bakåt. Pappa har klassiskt germanskt utseende och är från England, mamman är etnisk svensk.
Citera
2016-03-08, 19:23
Medlem
Det jag inte begriper här är hur en tjej som blivit misshandlad ett dygn senare finns med namn och bild på AB samt en intervju med mamman som låter om inte glad så väldigt uppåt och positiv i intervjun. Facebook röjda och semesterbilder ute på vift för hela Sverige. Jag begriper absolut ingenting.

Enda man kan tänka sig är väl att media fått nys om att det är något extraordinärt som ligger bakom, typ hatbrott Is kopplingar eller något annat extraordinärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in