2016-03-08, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det borde den inte heller. Det finns en särskild tråd speciellt avsedd för den typen av diskussioner.

ÅK har ju självklart gått med på advokat Hurtigs begäran om ytterligare undersökningar och besök på Blomberg. Har HD gett Hurtig anstånd fram till mitten av april? Antar att svaret är ja, men har inte sett det.
Eftersom han nyss tagit över är det säkert inget problem att får lite extra tid. Efter sin företrädares vevande om livet på landet vill han förmodligen göra ett besök i ladan, han får dock inte glömma att ta med eget papper.

Sen att få runt det hela så det blir PT till HD är en annan femma. NB har ju låst de flesta möjligheter till att gå runt domarna från TR och HR.
2016-03-08, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Om man ser det som att Hurtig tänker ifrågasätta befintliga delar såsom rättsintyg eller annat inför PT handlar frågan om juridik. Dock ämnar jag däremot inte gå in i sakfrågan (grundteorin) som jag finner absurd.
Sensmoralen är att hela sakfrågan förändras till ett helt annat tyngre plan och inte enbart om ett erkännande från NB som då ska förändra världen - eller att Hurtig ställer ett par frågor.
Ett rättsintyg är liksom ingen liten bifråga - en passus i sammanhanget - som det var mindre noga med.
Hurtig kan ifrågasätta vad som helst, det har ingen betydelse. Det är NB som låst dörren.
Om NB fortsätter neka eller om han erkänner, det är också skit samma.
2016-03-08, 02:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Hurtig kan ifrågasätta vad som helst, det har ingen betydelse. Det är NB som låst dörren.
Om NB fortsätter neka eller om han erkänner, det är också skit samma.
Ja, och inte ens om han skulle komma med en extremt långsökt teori är det piece of cake. Del två är att det krävs att ett befintligt rättsintyg ska annulleras.

Med tanke på bevisningen och att fallet knappast leder till prejudikat (för vad skulle det då vara?) så tror jag inte ens Hurtig trots erfarenhet har de rätta nycklarna att låsa upp dörren till HD.

Just nu ägnar sig Hurtig åt tejpbitarna ihop med Olsson (som myntade uttrycket DNA-släppare för att förstärka psoriasishypotesen) så brorsans tejpbit är aktuell igen.
Det låter som same old story - att brorsan ska formateras till mördare med ny installation om att NB tog en kula för honom: Städa-skydda-neka.
Isf har det snardrag av Boråsfallet där han granskade förundersökningens fotspår och alternativ gärningsman. Dock lyste PT med sin frånvaro.
Senast redigerad av develi 2016-03-08 kl. 03:14.
2016-03-08, 03:53
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
NB har, till skillnad mot dig, knappast haft tid att kolla nätporr då han jobbat hårt och tungt 10 tim 6 dagar i veckan. Efter jobbet har han tydligen släpat sig hem, varvat ned med några pilsner för att få lite lugn och ro innan det var dags att sova de få timmarna tills han skulle ut och jobba igen.
Att han efter det jobbet skulle få för sig att träna upp brottarklubben eller spänna på käringen är otänkbart.
Jaså, han har inte haft tid till det? Säker på det?
Druckit pilsner har det nog gjorts ganska flitigt och ett visst släääpande från jobbet om
kvällarna tillsammans med snart hemvändande brorsan är inte otänkbart med tanke på
att denne herr Arne nog kräver rejält av sin arbetskraft för att det ska utbetalas
några penningar vid månadsslutet.

Ivar Lo lider i sin himmel när han tittar ner och konstaterar att det finns feodalherrar och ett
slags statare även i dessa postmoderna tider även om de senare har sin härkomst företrädesvis
i öststatsländerna. Selma som sitter bredvid honom på en molntapp är inte fullt så
bedrövad kanske.

Jobbat på har Nero och bror Aivaras gjort om dagarna onekligen. Att Nero inte lämnade
något halvdant efter sig vid ett arbete vittnar fönsterblecket om som det på ett osvikligt
noggrant och skickligt sätt togs itu med den ödesdigra junisöndagen. Eller hur var det nu?
Skrev jag fel där kanske?
Jag vet inte varför bror Aivaras säger att Nero brukade ta äran åt sig av dennes väl
utförda arbeten, men han gjorde visst det i alla fall framgår vid förhör.
Nero kanske lite slarvig då och då trots att det släääpades hem efter arbetsdagarnas slut?

"Spänna på kärringen" var Nero visst inte så särdeles road av.
Det visade sig att han föredrog att ordna sexet för egen maskin så att säga.
Vissa väggar och golv vittnar om den saken.
Tyvärr blev nog Lisa vittne till det också. Nero lämnade ju ett öga öppet hos henne.
Det fanns nog en bestämd tanke bakom det misstänker jag.
Citat:
IB däremot har haft all tid i världen att kolla nätporr. Det framgår ju tydligt i FUP att det är hon som har ett större sexintresse av de två så troligt är ju att hon, som ständigt trånande, har hälsat på NB där i ladans hörnrum då och då precis som alla andra normalt hormonstyrda kvinnor brukar.

Trevligt av dig att envetet och så strävsamt, med minst 500 inlägg om dina egna sexsadistfantasier, försöka hjälpa den drabbade familjen att glömma sin sorg men det är väl tveksamt att din omtanke uppskattas ... - Men du tycks ju veta bäst
Jag tillåter mig att betvivla att hon hälsade på där. Faktiskt.

500 sadistinlägg? Hur är det med matematiken egentligen?
Har släppt ifrån mig några hundra mindre än så i själva verket och vad det handlar om
är att försöka ringa in ett tänk hos en skoningslös lustmördare som Nerijus vilket han ju är
överbevisad om att vara och därför två gånger dömd till det allra hårdaste straff detta land
mäktar med att utdela. Ringa in ett tänk och hur det troligen agerats när det agerades.
Jag utgår från faktiska omständigheter: ett sadistiskt sexualmord då jag inte är benägen
det minsta att föreställa mig gärningen som något annat än vad det verkligen var.

Jag hoppas att du i din moraliska uppbragdhet å Lisas familjs vägnar även noterar
poster som i frustande alternativistisk yra förespråkar en pappas inblandning eller
att dödsfallet skulle vara självförvållat.
Senast redigerad av Grandioso 2016-03-08 kl. 04:07.
2016-03-08, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jaså, han har inte haft tid till det? Säker på det?
Druckit pilsner har det nog gjorts ganska flitigt och ett visst släääpande från jobbet om
kvällarna tillsammans med snart hemvändande brorsan är inte otänkbart med tanke på
att denne herr Arne nog kräver rejält av sin arbetskraft för att det ska utbetalas
några penningar vid månadsslutet.

Ivar Lo lider i sin himmel när han tittar ner och konstaterar att det finns feodalherrar och ett
slags statare även i dessa postmoderna tider även om de senare har sin härkomst företrädesvis
i öststatsländerna. Selma som sitter bredvid honom på en molntapp är inte fullt så
bedrövad kanske.

Jobbat på har Nero och bror Aivaras gjort om dagarna onekligen. Att Nero inte lämnade
något halvdant efter sig vid ett arbete vittnar fönsterblecket om som det på ett osvikligt
noggrant och skickligt sätt togs itu med den ödesdigra junisöndagen. Eller hur var det nu?
Skrev jag fel där kanske?
Jag vet inte varför bror Aivaras säger att Nero brukade ta äran åt sig av dennes väl
utförda arbeten, men han gjorde visst det i alla fall framgår vid förhör.
Nero kanske lite slarvig då och då trots att det släääpades hem efter arbetsdagarnas slut?

"Spänna på kärringen" var Nero visst inte så särdeles road av.
Det visade sig att han föredrog att ordna sexet för egen maskin så att säga.
Vissa väggar och golv vittnar om den saken.
Tyvärr blev nog Lisa vittne till det också. Nero lämnade ju ett öga öppet hos henne.
Det fanns nog en bestämd tanke bakom det misstänker jag.

Jag tillåter mig att betvivla att hon hälsade på där. Faktiskt.

500 sadistinlägg? Hur är det med matematiken egentligen?
Har släppt ifrån mig några hundra mindre än så i själva verket och vad det handlar om
är att försöka ringa in ett tänk hos en skoningslös lustmördare som Nerijus vilket han ju är
överbevisad om att vara och därför två gånger dömd till det allra hårdaste straff detta land
mäktar med att utdela. Ringa in ett tänk och hur det troligen agerats när det agerades.
Jag utgår från faktiska omständigheter: ett sadistiskt sexualmord då jag inte är benägen
det minsta att föreställa mig gärningen som något annat än vad det verkligen var.

Jag hoppas att du i din moraliska uppbragdhet å Lisas familjs vägnar även noterar
poster som i frustande alternativistisk yra förespråkar en pappas inblandning eller
att dödsfallet skulle vara självförvållat.

Om jag inte missminner mig helt så tejpades både mun
och näsa över.
Skulle tro att det gick fort efter tejpningen om hon ens levde då,
vilket vi inte vet.

Tejpningen i sig va ju dödande.
2016-03-08, 06:42
Medlem
develis avatar
Citat:
..så troligt är ju att hon, som ständigt trånande, har hälsat på NB där i ladans hörnrum då och då precis som alla andra normalt hormonstyrda kvinnor brukar.
Vad i hela friden pratar du om? Försöker du bortförklara NBs äckliga sperma med att kvinnor brukar åka till sina mäns arbetsplatser för att runka av dem?
2016-03-08, 06:53
Bannlyst
Citat:
NB har, till skillnad mot dig, knappast haft tid att kolla nätporr då han jobbat hårt och tungt 10 tim 6 dagar i veckan. Efter jobbet har han tydligen släpat sig hem, varvat ned med några pilsner för att få lite lugn och ro innan det var dags att sova de få timmarna tills han skulle ut och jobba igen.
Att han efter det jobbet skulle få för sig att träna upp brottarklubben eller spänna på käringen är otänkbart.

IB däremot har haft all tid i världen att kolla nätporr. Det framgår ju tydligt i FUP att det är hon som har ett större sexintresse av de två så troligt är ju att hon, som ständigt trånande, har hälsat på NB där i ladans hörnrum då och då precis som alla andra normalt hormonstyrda kvinnor brukar.

Trevligt av dig att envetet och så strävsamt, med minst 500 inlägg om dina egna sexsadistfantasier, försöka hjälpa den drabbade familjen att glömma sin sorg men det är väl tveksamt att din omtanke uppskattas ... - Men du tycks ju veta bäst.
Du har en märklig fördomsfull inställning.

Först kritiserar du en skribent som har skrivit om mordets karaktär, d.v.s att det var ett sexuellt motiv där sadism är grunden. Det här instämmer ju alla experter i så det är ganska självklart att det tas upp här i tråden.

Sen beskriver du Irina som någon slags eventuell sexgalning, vad får du det ifrån?
"Det framgår ju tydligt i FUP att det är hon som har ett större sexintresse" skriver du - var i FUP framgår det?

Det som framgår i FUP det är att Nerijus inte tänder vid NORMALT sex i äktenskapet, han har erektionsproblem vilket visade sig redan på deras bröllopsnatt, enligt Irina.
Hon berättar också i förhören att för att de ska kunna ha sex så måste Nerijus ha druckit innan och att hon måste "jobba" för att han ska kunna få erektion.

Irina vill väl bara ha ett normalt fungerande sexliv som i de flesta förhållanden.
Nerijus tänder tydligen inte vid normalt sex.

Mordet visar vad han tänder på.
2016-03-08, 07:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xerxesx
Du har en märklig fördomsfull inställning.

Först kritiserar du en skribent som har skrivit om mordets karaktär, d.v.s att det var ett sexuellt motiv där sadism är grunden. Det här instämmer ju alla experter i så det är ganska självklart att det tas upp här i tråden.

Sen beskriver du Irina som någon slags eventuell sexgalning, vad får du det ifrån?
"Det framgår ju tydligt i FUP att det är hon som har ett större sexintresse" skriver du - var i FUP framgår det?

Det som framgår i FUP det är att Nerijus inte tänder vid NORMALT sex i äktenskapet, han har erektionsproblem vilket visade sig redan på deras bröllopsnatt, enligt Irina.
Hon berättar också i förhören att för att de ska kunna ha sex så måste Nerijus ha druckit innan och att hon måste "jobba" för att han ska kunna få erektion.

Irina vill väl bara ha ett normalt fungerande sexliv som i de flesta förhållanden.
Nerijus tänder tydligen inte vid normalt sex.

Mordet visar vad han tänder på.
Jag tror ett nytt ordstäv har skapats: kastas inte dildos i glashus. Plötsligt transformerades Irina till översexuell - vilket det inte finns minsta fog för i FUP - och övriga kvinnor fick sig en märklig släng av sleven i samma veva: att de brukade åka till sina mäns arbetsplats för att uträtta sina översexuella behov.

Han har väl för fan stått där och onanerat mol allena. Hur svårt ska detta vara att acceptera? Han står ju till och med för sitt äckliga beteende i FUP. Ska det nu även dementeras det han vidhåller själv?
Citat:
"Har han svårt och få stånd?
Mmm"
"Har det alltid varit så eller är det?
Alltid"
Så Irina väntade tills han tagit en rejäl fylla och bad då att de skulle dra till ladan "precis som alla andra normalt hormonstyrda kvinnor brukar":
Citat:
Och det brukar vara så när det går väldigt bra att han dricker och morgonen därpå, brukar han få stånd, då fungerar det
Försvaret för NBs sexuella svineri påminner om Bjästafallet där offret helt sanslöst beskylldes och mobbades trots att gärningsman var dömd i både TR och HovR samt utförde en våldtäkt till.
Senast redigerad av develi 2016-03-08 kl. 07:30.
2016-03-08, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om jag inte missminner mig helt så tejpades både mun
och näsa över.
Skulle tro att det gick fort efter tejpningen om hon ens levde då,
vilket vi inte vet.

Tejpningen i sig va ju dödande.

Tejpning av mun och näsa kan i sig vara dödande, men hängning/strypning var dödsorsaken för Lisa.
Hon var med stor sannolikhet redan medvetslös och döende när tejpningen skedde.
Det är dock möjligt att NB misstagit sig och trott att Lisa andades och därför tejpade henne.
Kanske skedde tejpningen av en slags panik över att hon såg ut att andas och inte hade dött.
Tejpning av "barmhärtighet" istället för sadism borde tilltala till och med XeniaOnatopp.
Eller så njöt NB ändå mer när han trodde hon andades och plågades vid tejpningen....
2016-03-08, 08:12
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Jag blev påverkad av den här artikeln: Förra veckan kom uppgifter från P4 Skaraborg om att Bilevicius gör en helomvändning och ska ha medgett att han varit i kontakt med Lisa Holm efter hennes död

http://www.expressen.se/gt/tejpbitarna-som-ska-fria-nerijus-bilevicius/

Advokat Hurtig har sedan dementerat detta men vi får se vad som händer i april när ansökan ska vara inne.

Min egen teori är att NB sagt detta men de håller inne med uppgiften tills vidare.

Lite kluddigt skrivet...han har efter Lisas död medgettt att han varit i kontakt med henne väl? Inte att han varit i kontakt med henne efter hennes död (fast han kanske har paranormal förmåga)?
2016-03-08, 08:26
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Tejpning av mun och näsa kan i sig vara dödande, men hängning/strypning var dödsorsaken för Lisa.
Hon var med stor sannolikhet redan medvetslös och döende när tejpningen skedde.
Det är dock möjligt att NB misstagit sig och trott att Lisa andades och därför tejpade henne.
Kanske skedde tejpningen av en slags panik över att hon såg ut att andas och inte hade dött.
Tejpning av "barmhärtighet" istället för sadism borde tilltala till och med XeniaOnatopp.
Eller så njöt NB ändå mer när han trodde hon andades och plågades vid tejpningen....

Ja, enligt rättsläkaren var dödsorsak kvävning genom strypning förmodligen genom hägning (jag håller dock öppet för att hon måhända snarats genom ett kraftigt ryck). Tejpningeningen synes ha annan innebörd, möjligt att han kanske inte insåg att hon var död utan gjorde det för "säkeehets skull" ifall han var rädd att hon skulle kvickna till och vråla på hjälp.
2016-03-08, 09:27
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det sista HD vill är att köra över en Hovrätt om det inte absolut måste göra det om rättegångsfel har förekommit. Nya bevis kan en advokat kalla det men det är inte säkert att det är relevant. Teorierna han ger i media är definitivt inget som ger PT: Så Grandioso har fullständigt rätt det är tidsspillan och ett sätt att förhala en rättsprocess genom att återigen ge brottsoffrets familj onödigt lidande. Han borde komma till sak och inte begära anstånd pga att han inte är insatt i fallet. För det är vad han skriver i sin överklagan.

Och legender om där han inte fått PT trots nya bevis är det ingen människa som bryr sig om. Se Boråsfallet. Och det betyder att advokat och HD ser olika på vad som är viktigt och inte.
Att det här fallet skulle bli en legend om en usel advokat är något för samfundet att ta upp då det knappast har med något annat att göra. Advokaten i detta fallet är inte direkt ovanlig eller sämre än många andra. I så fall får man ju börja sortera vilket samfundet inte alls tänker göra. Det är ingen ursäkt.

Jag påpekar att...

a) Hurtig har betydligt högre cred som brottmålsombud än Rönnbäck, därför får kombinationen av ombud-domstol en högre validitet, oavsett beslutet. BH är kunnig och driven, och vet (givetvis) att ett PT i HD kommer att kräva (i princip) resningsskäl. Att hitta dessa resningsskäl blir hans stora (enda) uppgift i sammanhanget.

b) Att be om PT är varje dömd persons rättighet

c) att ett ställningstagande för/emot ett PT kommer att klargöra varför man får det (eller inte, vilket är min gissning).

Du kan väl knappast bortse från att det uppstått en rejäl mytbildning, enbart den här tråden är ju exempel på detta?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in