2016-03-08, 01:15
Medlem
VonSilfwertryffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av htpc
Det är en parkering som man inte går förbi till något men någon som bor i KBA nu borde veta om det hänger ungdomar där på kvällarna. Ca 300 m till bankomat.

Förr så var det tillhåll för alkisar och pundare .

Helt riktigt, jag undrar lite hur man hamnar på själva hamntorget utan att ha en bil som man ska till eller lämnar där?
Kanske hade hon en cykel där eller så stannade dom henne i kröken och jagade ner henne på själva torget?

Låter så himla suspekt att bli slumpmässigt sönderslagen just där. Känns mer som en plats man väljer att mötas upp på om man inte vill bli sedd.
Kan hennes pojkvän varit skyldig pengar för droger till några ess från Göteborgs förorter?
Hon dyker upp i hans ställe för att ursäkta uteblivna pengar och dom väljer att strunta i oskrivna regler och ger henne samma smörj dom tänkt ge honom?

I det faktafattiga nuläget väljer jag att satsa hela min röv på etablerade andra generationens MENA från Göteborg.

I dagsläget kan man knappast luta sig mot att svenska med brytning skulle betyda nykomlingar, det är så gott som standard att bryta ute bland kriminella MENA som är födda på Sahlgrenska.
Det ingjuter viss skräck i Svensson med så det lär knappast ändra på sig inom en överskådlig framtid.

Ska bli intressant att se hur detta utvecklar sig, hoppas tjejen repar sig fysiskt.
Psykiskt tror jag aldrig hon gör det tyvärr.
Citera
2016-03-08, 01:21
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Nej! Du skrev
"Överfall vet vi väl heller inte riktigt om det var ???"
Och sedan skrev du:
"Misshandel, kanske grov sådan".

Så kom inte och ljug!

Vad fan pladdrar du om ?
Såg du frågetecknen,du vet dom som visar att det var en fråga. Ser ut så här ???
Och ja om någon straffas för detta så kommer det troligtvis bli för grov misshandel och inte för överfall.

Sen var det väl du som dillade ngt om att jag skulle tyckt att det var ett litet angrepp.
Var fan du nu fick det ifrån ?
Citera
2016-03-08, 01:27
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Vad fan pladdrar du om ?
Såg du frågetecknen,du vet dom som visar att det var en fråga. Ser ut så här ???
Och ja om någon straffas för detta så kommer det troligtvis bli för grov misshandel och inte för överfall.

Sen var det väl du som dillade ngt om att jag skulle tyckt att det var ett litet angrepp.
Var fan du nu fick det ifrån ?

Du vet mycket väl vad jag menar! Att du ens har mage att dilla om det ska ses som ett överfall eller inte. Ens med frågetecken!

Det var ett överfall. Punkt! Utan några som helst frågetecken!! Varje sund människa inser att när en person slås till marken, mister känseln i båda benen, och skjutsas med ilfart till Sjukhus - DÅ ÄR DET ETT ÖVERFALL!

Inga frågetecken!
Citera
2016-03-08, 01:46
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Du vet mycket väl vad jag menar! Att du ens har mage att dilla om det ska ses som ett överfall eller inte. Ens med frågetecken!

Det var ett överfall. Punkt! Utan några som helst frågetecken!! Varje sund människa inser att när en person slås till marken, mister känseln i båda benen, och skjutsas med ilfart till Sjukhus - DÅ ÄR DET ETT ÖVERFALL!

Inga frågetecken!

Tror fan att jag vill veta om det var säkerhetställt om det var ett överfall. Annars hade jag ju inte frågat.
Journalistiken är ju inte alltid den bästa och heller inte ordvalet.

Nu blev hon i vilket fall grovt misshandlad av någon eller alla av dom tre.
Och det är återigen detta som är brottet i fallet , och det är för detta som straff kommer att utdömas.

Och inte för överfall !!!
Citera
2016-03-08, 02:01
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Hon ska vara född 2000 så hon är 15 eller 16. Det har polisen själv gått ut med så det är nog säkra uppgifter.

Uppgifterna om flickans ålder betvivlar jag inte. Hade lite bråttom när jag skrev. Var tvungen att avbryta mitt i så jag fick inte med allt. Menade mer att Kungsbackas lokalslasktidningar är extremt flyktingvänliga. I varje nummer förekommer det alltid numera flera reportage om flyktingar och hur fina och bra dom är och gulle gull plus hur man kan hjälpa jättebebisarna osv. Allt negativt tar dom bort. Så om det är blattar som attackerat svenska flicka då kommer det att mörkas :-) Alltså ljugmedia mörkar alltid om gärningsmän är av utrikes börd även om offret också är det - dom idiotförklarar sina läsare.
Senast redigerad av Dirty.Harry 2016-03-08 kl. 02:08.
Citera
2016-03-08, 03:27
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borkason
http://www.expressen.se/gt/flicka-misshandlad-av-tre-man/

https://polisen.se/Stockholms_lan/Aktuellt/Handelser/Halland/2016-03-07-1740-Misshandel-grov-Kungsbacka/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=facebook

Detta börjar kännas som vardagsmat i det nya Sverige.
Tycker ni fortfarande att Sverige känns tryggare än någonsin?
Kanske börjar bli läge för en nationell varning för tjejer att gå ut dygnet runt?
Jag tror att denna sommaren kommer öppna ögonen på väldigt många sömndruckna naiva svenskar..

Angående Expressens artikel så valde de att ta bort detta stycket :

Samtliga män var enligt offret av "utländsk härkomst".

Kan media ge sig, nu skriver ju t om polisen ut det
Citera
2016-03-08, 05:07
Medlem
Theforeigners avatar
Ska bli intressant att höra vad flickan berättar om överfallet.

Om misshandlingen tillex. var ett resultat av att dessa 3 männen försökte att få inn henne i bilen, och att flickan då gjorde kraftigt motstånd, alltså om det möjligtvis var ett kidnappningsförsök och att motivet var en tilltänkt våldtäkt på annan plats?
Citera
2016-03-08, 05:24
Medlem
L.C.Ns avatar
Vänster fittor som är inne och försvarar MENA brottslingar undanbeds! här gäller det enbart att hitta dessa så fort som möjligt, innan dom ha ihjäl någon för nöjes skull.
Citera
2016-03-08, 05:59
Medlem
Wretch32s avatar
Kan det ha att röra sig om att dessa män helt enkelt bara straffat en "otrogen" och "oren" kvinna?
Citera
2016-03-08, 06:20
Medlem
NegroidMongoloids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wretch32
Kan det ha att röra sig om att dessa män helt enkelt bara straffat en "otrogen" och "oren" kvinna?

Vad skulle det annars handla om. Det är knappast en gänguppgörelse..
Citera
2016-03-08, 06:30
Medlem
2big4yous avatar
Känns lite märkligt detta.
Misshandel på öppen gata en Måndagseftermiddag utan vittnen?
Silverfärgad bil men inget regnr?

Det påminner mig om ett påstått misshandelshandelsfall uppe i Dalarna för något år sedan där en tjej påstod att några män försökt dra inne henne i en bil och hon fick skador,hon uppgav att bilen var vit men inget regnr.
Det visade sig sedan att det var pojkvännen som tillfogat henne skadorna.

Men å andra sidan är det välkänt att asylmobbar mer än gärna visar sin tuffaste sida och ger sig på försvarslösa tjejer i grupp men det som talar mot detta är att de färdades i bil.
Citera
2016-03-08, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Alltid bra med relevant info.
Synd att du inte hade mer att ge för tillfället.

Brukar buset finnas kring hamntorget ?
Jag har bott i Kungsbacka och har aldrig hört något liknande skulle ha hänt förut.
Kungsbacka är en lungn stad med majoritet av rikemansfolk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in