2016-03-07, 21:26
Medlem
SilentVictorys avatar
Det här måste ju vara ganska stort historiskt sett.

Men hur ska man förhålla sig till Meldonium? Visst är det ju klassat idag, men finns det någon dokumentation på hur prestationshöjande det är?

Jag försvarar absolut inte preparatet, väljer man att bruka otillåtna medel så tycker jag absolut att man ska stängas av på livstid.
Citera
2016-03-07, 21:27
Medlem
Och i och med detta avslöjande så hoppas jag verkligen att det konspirationsteoretiska skitsnacket om att dopning mörkas inom tennisen och att det skulle vara ett stort problem upphör, då Sharapova är en av de allra största stjärnorna inom sporten.
Citera
2016-03-07, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Det här måste ju vara ganska stort historiskt sett.

Men hur ska man förhålla sig till Meldonium? Visst är det ju klassat idag, men finns det någon dokumentation på hur prestationshöjande det är?

Jag försvarar absolut inte preparatet, väljer man att bruka otillåtna medel så tycker jag absolut att man ska stängas av på livstid.

Jag vet inte, är inte insatt i det. Men som jag ser det, tar man detta och vet om att det inte är tillåtet (som man måste veta) så störtdyker ens integritet som jag ser det. Vad är det som säger att dessa personer inte har sysslat med andra preparat också, som är svåra att upptäcka eller inte finns med på listan än?

Det kan givetvis inte jämföras med steriod-dopning men det är mer en förtroendefråga som jag ser det. De trodde givetvis att de skulle komma undan med detta eftersom det inte är den grövsta dopningen.
Citera
2016-03-07, 21:40
Medlem
Sharapova tar historien om meldonium till en helt annan nivå. En hyfsad skidskytt på världscupnivå? Avfärdas som skåpmat. Aregawi? Gör det ganska intressant. Sharapova? Helt jävla enormt, en av planetens mest kända idrottare.
Citera
2016-03-07, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Sharapova tar historien om meldonium till en helt annan nivå. En hyfsad skidskytt på världscupnivå? Avfärdas som skåpmat. Aregawi? Gör det ganska intressant. Sharapova? Helt jävla enormt, en av planetens mest kända idrottare.

nu ska vi inte överdriva. Hade det vart en av Williams systrarna hade det vart jävligt enormt. Nu handlar ju det om en ryska.
Citera
2016-03-07, 21:47
Medlem
jag försvarar inte maria absolut inte men hon har tagit medlet i 10 år och det blev dopingklassat 2016 det känns sjukt märkligt å kalla henne för dopad i 10 år för teoretiskt sett har hon ju bara varit det några månader

som sagt försvarar inte henne
Citera
2016-03-07, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
nu ska vi inte överdriva. Hade det vart en av Williams systrarna hade det vart jävligt enormt. Nu handlar ju det om en ryska.

Sharapova bor i USA sedan tidiga tonåren och är världens bäst betalda idrottskvinna. Detta är inte bara "en ryska". Inte på långa vägar.
Citera
2016-03-07, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Sharapova bor i USA sedan tidiga tonåren och är världens bäst betalda idrottskvinna. Detta är inte bara "en ryska". Inte på långa vägar.

nä det är sjukt stort

kan bli värsta boomerang effekten nu med meldonium
Citera
2016-03-07, 21:57
Medlem
Nej verkligen inte vilken ryska som helst. En av världens största kvinnliga idrottare.

Att hon tagit preparatet i 10 år tycker jag gör saken ännu mer pinsam, har svårt att tro att detta är någonting oskyldigt för om man tar en medicin under en så lång tid så måste man ha stenkoll på vad det är för något, samt så måste man ha en läkare som skriver ut det åt en, eller går det att köpa utan recept?

Hursomhelst så verkar det väldigt konstigt att man inte skulle veta att en medicin man tagit så länge skulle bli dopingklassat. Ännu pinsammare blir det ju att en idrottare av hennes kaliber inte skulle vetat det med alla den organisation av människor hon har runt omkring sig. Det känns som lite för mycket för att vara ett misstag tycker jag.
Citera
2016-03-07, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Nej verkligen inte vilken ryska som helst. En av världens största kvinnliga idrottare.

Att hon tagit preparatet i 10 år tycker jag gör saken ännu mer pinsam, har svårt att tro att detta är någonting oskyldigt för om man tar en medicin under en så lång tid så måste man ha stenkoll på vad det är för något, samt så måste man ha en läkare som skriver ut det åt en, eller går det att köpa utan recept?

Hursomhelst så verkar det väldigt konstigt att man inte skulle veta att en medicin man tagit så länge skulle bli dopingklassat. Ännu pinsammare blir det ju att en idrottare av hennes kaliber inte skulle vetat det med alla den organisation av människor hon har runt omkring sig. Det känns som lite för mycket för att vara ett misstag tycker jag.

hon erkände ju att hon inte läst brevet hon fått från wada å bara struntat i det
Citera
2016-03-07, 21:59
Medlem
barnets avatar
Jeeez, tung smäll för WTA. Den såg jag inte komma.
Citera
2016-03-07, 22:02
Medlem
barnets avatar
Såg nu att hon tagit det i 10 år. Känns inte lika radikalt då, blev dopingklassat så sent som i januari ju...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in