2016-07-16, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
OS för mig är framförallt friidrott, tennisen spelar mindre roll.

Federer värderar OS högt, det enda han inte vunnit i singel. Jag tror han ställer upp i alla tre kategorier i år, singel, mixed dubbel och dubbel, gamlingen satstar alltså på tre guld.

Ytterligare en anledning till varför man ska skita i OS. De tävlar ju inte på lika villkor, vissa får dopa sig och andra inte, vissa behöver ju inte ens testas positiva för att bli avstängda

Sen kan man ju aldrig veta om "kvinnorna" som deltar faktiskt är 100% kvinnor heller
Citera
2016-07-16, 23:38
Medlem
Kul att tennispelarna bryr sig om OS, ingen annan gör väl det... Mitt intresse någonstans under en 250.
Citera
2016-07-17, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Muller klar för en till final (Newport), det blir hans femte chans att ta sin första titel, går det vägen denna gång tro?

Ramos-Vinolas har också chans ta sin första titel, i Båstad.
Citera
2016-07-17, 01:15
Medlem
Ymer kommer möta Daniel Brands i Gstaad, en till möjlig match, snart måste han ta en sådan där.

Söderlund åkte ut direkt i kvalet till en Challenger i Finland, kunde inte följa upp Båstad veckorna alltså.
Senast redigerad av pederN 2016-07-17 kl. 01:20.
Citera
2016-07-17, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ramos-Vinolas har också chans ta sin första titel, i Båstad.

Ja, jag såg det. Han har jättebra chans också, Verdasco har ju inte det starkaste psyket på touren direkt

Sen tycker jag nästan att det är dags för Ferrer att tacka för sig efter den här säsongen.
Citera
2016-07-17, 14:17
Medlem
christallqhulaaas avatar
Citat:
Ja, jag såg det. Han har jättebra chans också, Verdasco har ju inte det starkaste psyket på touren direkt

Sen tycker jag nästan att det är dags för Ferrer att tacka för sig efter den här säsongen.

ramos vinolas har aldrig vunnit på touren så det nog han som har det svaga psyket verdasco har flera titlar.
Citera
2016-07-17, 14:20
Medlem
Citat:

Verdasco är klar favorit, spelat väldigt bra i veckan.
Citera
2016-07-17, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christallqhulaaa
ramos vinolas har aldrig vunnit på touren så det nog han som har det svaga psyket verdasco har flera titlar.

Ja du har ju säkert sett många tennismatcher

Kan det vara så att han inte har (haft) spelet tror du?
Citera
2016-07-17, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Verdasco är klar favorit, spelat väldigt bra i veckan.

Nu hann jag inte se denna kommentaren innan matchen var slut, men nej han var ingen klar favorit. Inte i mina ögon i alla fall.
Citera
2016-07-17, 16:23
Medlem
christallqhulaaas avatar
Citat:
Ja du har ju säkert sett många tennismatcher

Kan det vara så att han inte har (haft) spelet tror du?

har sett en hel del.han har ju slagit bra spelare tex federer om jag inte har fel,men när det drar ihop sig duger han inte svagt psyke absolut.
Citera
2016-07-17, 16:31
Medlem
Citat:
Nu hann jag inte se denna kommentaren innan matchen var slut, men nej han var ingen klar favorit. Inte i mina ögon i alla fall.

tyckte ändå han var favorit,gick fram lätt till final, hade ju inga problem med Elias tex som slog Sousa lätt.
Citera
2016-07-17, 17:45
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Muller klar för en till final (Newport), det blir hans femte chans att ta sin första titel, går det vägen denna gång tro?

Hoppas det, han möter Karlovic så det ända man kan vara säker på är att det blir en riktig servefest. Det blir nog inte många poäng som innehåller särskilt mycket spel. Luktar 7-6, 6-7, 7-6 till vinnaren som kan bli vem som helst.
Senast redigerad av Reggie Hamond 2016-07-17 kl. 17:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in