2016-03-06, 14:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tokperla
Ja asså jag vet inte hur lång tid det egentligen tar för såren att faktiskt läka. Är det liksom säkert att klippa dom efter 2 veckor? Jag är inte öm eller så alls och kör sedan 2 dagar tillbaka utan bandage eller så ens. Har hittills inte varit några problem.

I normalfallet är det säkert att ta dem efter 10 dagar, men jag vet ju inte hur ditt ser ut och har inte kompetensen att avgöra det. Det har de ju däremot på vårdcentralen, och distriktssköterskan brukar ju kunna ta emot snabbt (och får dessutom plocka stygn).
Citera
2016-03-06, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steehle
I normalfallet är det säkert att ta dem efter 10 dagar, men jag vet ju inte hur ditt ser ut och har inte kompetensen att avgöra det. Det har de ju däremot på vårdcentralen, och distriktssköterskan brukar ju kunna ta emot snabbt (och får dessutom plocka stygn).

Det har som sagt läkt på riktigt fint här, ingen infektion såvitt jag kan bedöma, inte öm eller så någonstans och ingreppet är "jämt" så kirurgen verkar ha skött sig bra också (var orolig första dagarna eftersom förhuden var ojämn som fan pga. svullnad. Jag har också varit riktigt noga med högläge så är knappt svullen heller och nattståndsproblemen försvann för snart en vecka sedan också. Blir kanske till att ringa till sjuksköterskan imorgon.
Citera
2016-03-06, 21:40
Medlem
Uppdatering;

testade dra en försiktig runk genom att typ bara stimulera på undersidan av kuken, inte det mest sensuella jag varit med om direkt men visade sig efter många om och men att lillkillen iaf fortfarande fungerar!

Märkte även efteråt att ståndet tycks ha töjt tillbaka förhuden lite, har inte varit mycket i erektionsväg på sistone, antar att lillen känner av stympningen eller något hehe. Läkaren verkar ha sytt på ett jäkla konstigt ställe. typ precis under/precis på ollonet typ. Är detta normalt? kommer jag kunna dra tillbaka något när stygnen släpper? När jag ringde och frågade dagarna efter operationen sa dom att man inte utfört något ingrepp eller så på strängen heller.
Citera
2016-03-06, 23:01
Avslutad
Citat:
Uppdatering;

testade dra en försiktig runk genom att typ bara stimulera på undersidan av kuken, inte det mest sensuella jag varit med om direkt men visade sig efter många om och men att lillkillen iaf fortfarande fungerar!

Märkte även efteråt att ståndet tycks ha töjt tillbaka förhuden lite, har inte varit mycket i erektionsväg på sistone, antar att lillen känner av stympningen eller något hehe. Läkaren verkar ha sytt på ett jäkla konstigt ställe. typ precis under/precis på ollonet typ. Är detta normalt? kommer jag kunna dra tillbaka något när stygnen släpper? När jag ringde och frågade dagarna efter operationen sa dom att man inte utfört något ingrepp eller så på strängen heller.

Jag vet inte riktigt om jag förstår hur du menar. Är snittet lagt vid ollonkanten, eller har han vikt upp huden på undersidan och sytt fast? (Det senare gjorde nämligen läkaren som gjorde min första operation, fast mot den lilla resten av strängen som var kvar.)
Citera
2016-03-06, 23:17
Medlem
Citat:
Jag vet inte riktigt om jag förstår hur du menar. Är snittet lagt vid ollonkanten, eller har han vikt upp huden på undersidan och sytt fast? (Det senare gjorde nämligen läkaren som gjorde min första operation, fast mot den lilla resten av strängen som var kvar.)

Det Kan vara fallet att man vikt in huden och sytt på undersidan, jag får se hur det blir när stygnen släpper på riktigt för i dagsläget håller dom typ fast det som är kvar av förhuden. Tycker inte direkt att det ser fult ut, utan snarare konstigt. Som sagt var operation tvunget i mitt fall och är mest glad över att faktiskt ha en fungerande kuk numera. Har knappt kunnat ha sex tidigare pga. att ollonet varit helt omslutet och fult. Jag frågade läkarna också vad det var för typ av omskärelse de skulle göra, och då stirrade man bara lite tomt på mig och sa att det blev en full omskärelse haha.
Citera
2016-03-07, 08:25
Avslutad
Citat:
Det Kan vara fallet att man vikt in huden och sytt på undersidan, jag får se hur det blir när stygnen släpper på riktigt för i dagsläget håller dom typ fast det som är kvar av förhuden. Tycker inte direkt att det ser fult ut, utan snarare konstigt. Som sagt var operation tvunget i mitt fall och är mest glad över att faktiskt ha en fungerande kuk numera. Har knappt kunnat ha sex tidigare pga. att ollonet varit helt omslutet och fult. Jag frågade läkarna också vad det var för typ av omskärelse de skulle göra, och då stirrade man bara lite tomt på mig och sa att det blev en full omskärelse haha.

Jag har ju lite svårt att avgöra hur det ser ut och så, det kan vara något i stil med hur han gjorde på mig, och det är väl en smaksak om man gillar det eller inte. Om det är på samma sätt så går det att korrigera lätt om man inte vill ha det så iaf. Eller så kan det se konstigt ut bara för att det är svullet. Men läkaren har med största sannolikhet sytt ihop så av en vettig anledning.
Citera
2016-03-07, 20:29
Medlem
Nästan två veckor nu, några av stygnen har släppt på vänster sida. Vet liksom inte om de lossnat för att de skall falla ur, eller om de gått upp av misstag under sömnen.
Hur som är jag lite undrande då det ser väldigt annorlunda ut där stygnen släppt. Självklart inga stygn hehe, men också att huden på sidan där stygnen släppt fallit ner en bit under ollonet medans det från börjansåg ut att vara fastsytt precis under ollonkanten som det fortfarande är på ovansida, höger samt undersida

Högra sidan samt undersidan har vart mer svullen under hela förloppet, det kanske också spelar in. Har liksom ingen aning
Citera
2016-03-07, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svinpals
Nästan två veckor nu, några av stygnen har släppt på vänster sida. Vet liksom inte om de lossnat för att de skall falla ur, eller om de gått upp av misstag under sömnen.
Hur som är jag lite undrande då det ser väldigt annorlunda ut där stygnen släppt. Självklart inga stygn hehe, men också att huden på sidan där stygnen släppt fallit ner en bit under ollonet medans det från börjansåg ut att vara fastsytt precis under ollonkanten som det fortfarande är på ovansida, höger samt undersida

Högra sidan samt undersidan har vart mer svullen under hela förloppet, det kanske också spelar in. Har liksom ingen aning

Låter lite som att det är det som jag har att se fram emot när mina stygn släpper hehe.
Citera
2016-03-07, 21:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svinpals

Att stygnen släpper efter två veckor låter helt adekvat, de gör ingen nytta längre då.

Stygnen håller ju ihop huden mer än den gör när de släppt, så det låter ju som det ska. Svullnad pressar upp stygnen mot ollonet när man har en låg omskärelse, så jag tror att du är inne på helt rätt spår. Det kommer antagligen se mer ut som på vänster sida när alla stygnen släppt och svullnaden gått ner lite.
Citera
2016-03-07, 21:29
Medlem
Citat:
Hejsan!

Först och främst vill jag tacka samtliga deltagare i denna tråd, har läst igenom hundratals inlägg här de senaste dagarna för att få höra andras historier såväl som att få svar på en del frågor själv. Jag är 25 bast och för exakt en vecka sedan vid detta lag genomgick jag en omskärelseoperation. Själva processen har folk gått igenom utförligt i tråden många gånger, men värt att notera är att den har varit ganska lång för mig. Jag tog först kontakt med min vårdcentral i somras men pga. semestertider dröjde det som fan innan jag ens fick tid… Jag hann t o m flytta 60 mil från mottagningen pga. studier så blev till att åka tillbaka bara få att få ingreppet utfört mitt i terminen. Helt klart mindre roligt.

Lite bakgrund om min situation. Jag har lidit av trång förhud så länge jag kan minnas. Dvs. åtminstone 20 år vid detta laget. Och nu snackar vi inte att det varit svårt att få den över ollonet. Vi snackar ett fullständigt övervuxet ollon med en liten glipa stort som urinrörsöppningen på ollonet längst fram Det har färgat av sig svinmycket på min självkänsla såväl som relationer till andra människor. Sex har det inte blivit mycket av eftersom de samlag jag haft varit färgade av djup ångest över förhuden såväl som att det inte varit särskilt skönt pga. att förhuden dämpat känslen. Jag har vid detta lag tappat räkningen på antalet ligg jag gått miste om men fick i samband med att jag beslutade mig för att sätta mig i skolbänken igen under 2016 ett ryck och tog slutligen kontakt med sjukvården.

Läkaren som jag vände mig till utförde endast fulla omskärelser. Jag hade redan läst på i tråden såväl som på andra ställen om detta och kommit fram till att det är enda sättet att permanent lösa problemet. Så full omskärelse fick det bli. Ingreppet skedde under lokalbedövning och det var väl en… Intressant upplevelse. Upptäckte bland annat hur jag reagerar under stress och extrem trängsel när bedövningssprutorna skulle in. Låg med lillkillen i högsta hugg på britsen med läkaren stickandes i roten och gapskrattade, kunde inte sluta och han kommenterade att han inte varit med om det tidigare iaf haha.

När ingreppet var utfört fick jag gå hem ganska omgående, gjorde faktiskt riktigt ont första 6 timmarna av någon anledning men gick över sedan. Var skiträdd första natten för morgonstånd men lyckades klara mig ifrån det. Dock blödde det ganska rejält och förbandet gled upp, så blev in till sjukan dagen efter och få nytt förband. Såklart såg det ut som fan själv, huden där bedövningen gått in vår otäckt lila och man var ganska svullen men ingen större smärta, mest ömhet vid beröring.

Jag är nu 7 dagar post op, för det mesta har det varit samma visa, tvätta morgon och kväll, byta förband morgon och kväll. Försöka dra tillbaka huden vid tvätt (inte roligt kan jag lova) för att få det rent. Igår så blödde jag ett par droppar för första gången sedan dag 1, blev nojjig som fan.

Överlag känner jag mig varken nöjd eller missnöjd. För mig är inte det centrala hur kuken kommer att se ut efter operationen eller om jag kommer få svårare att komma i framtiden. Mina problem har under hela mitt liv varit långt djupare, på det emotionella planet och därför känner jag mig hoppfull över att i framtiden kanske åtminstonde kunna ha ett varaktigt förhållande med en kvinna, något jag varit oförmögen till tidigare.

Tar gärna frågor och delar med mig av ytterligare upplevelser. Gjorde detta kontot nyreggad då jag inte vill använda mig av mitt mainkonto då detta, som ni säkert förstår och många kan relatera till, är ganska känsligt.
Jag hade exakt likadant som dig. Endast en glipa vid ollonet. För mig så hade förhuden växt ihop med ollonet så det var inte bara för urologen att skära bort förhuden utan han var tvungen att karva bort den. Det gjorde att ollonet var ett stort sår och tillsammans med dålig information om eftervård så åkte jag på infektion också.
Hade två skräckfulla veckor innan jag blev bra.

Detta gjorde jag 2011. Född. 1990. Är otroligt glad över att jag tog tag i det och tjejen gillar det också. Jag är mindre känslig så då går det att ha lite längre samlag än 3 min...
Kondom är inte jättekul för då är känsligheten nära noll.
Citera
2016-03-07, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2075
Jag hade exakt likadant som dig. Endast en glipa vid ollonet. För mig så hade förhuden växt ihop med ollonet så det var inte bara för urologen att skära bort förhuden utan han var tvungen att karva bort den. Det gjorde att ollonet var ett stort sår och tillsammans med dålig information om eftervård så åkte jag på infektion också.
Hade två skräckfulla veckor innan jag blev bra.

Detta gjorde jag 2011. Född. 1990. Är otroligt glad över att jag tog tag i det och tjejen gillar det också. Jag är mindre känslig så då går det att ha lite längre samlag än 3 min...
Kondom är inte jättekul för då är känsligheten nära noll.

Ja jag har också en del ärrbildning på ollonet som resulterat i att urinrösöppningen delvis växt ihop på mig, inget jag lider av rent fysiskt men ser väl inte jätteglammigt ut. Ser dock fram emot första kroghemsläpet med självkänslan i topp.
Citera
2016-03-07, 21:41
Medlem
Citat:
Att stygnen släpper efter två veckor låter helt adekvat, de gör ingen nytta längre då.

Stygnen håller ju ihop huden mer än den gör när de släppt, så det låter ju som det ska. Svullnad pressar upp stygnen mot ollonet när man har en låg omskärelse, så jag tror att du är inne på helt rätt spår. Det kommer antagligen se mer ut som på vänster sida när alla stygnen släppt och svullnaden gått ner lite.

Gott!
Man vill ju helst nöja sig med detta ingrepp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in