Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-05, 17:58
  #6121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miniwa
Ser att det kommer mer och mer blod i och med att jag pissar.
Inte så att det rinner, men såren ser röda och öppna ut.
hände det er också när stygnen började släppa eller har jag pajat nåt i läkningsprocessen?
Vet ej men runka 5 dagar efter låter lite tidigt jag opererade mig för typ 1 månad sen fortfarande lite stramt
Citera
2017-10-06, 16:38
  #6122
Medlem
OG-lovers avatar
Hej, jag kommer få en kallelse till operation inom 2 månader.

Fråga: Kommer det hinna läka och kommer jag kunna ha sex vid slutet på januari om jag får operation som senast mitten på december? Ska utomlands slutet på januari. Hur lång tid tog det för er som har gjort en hel omskärelse till att bli knullfärdiga?
Citera
2017-10-15, 19:19
  #6123
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Hej, jag kommer få en kallelse till operation inom 2 månader.

Fråga: Kommer det hinna läka och kommer jag kunna ha sex vid slutet på januari om jag får operation som senast mitten på december? Ska utomlands slutet på januari. Hur lång tid tog det för er som har gjort en hel omskärelse till att bli knullfärdiga?
Bump.
Citera
2017-10-16, 20:03
  #6124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Hej, jag kommer få en kallelse till operation inom 2 månader.

Fråga: Kommer det hinna läka och kommer jag kunna ha sex vid slutet på januari om jag får operation som senast mitten på december? Ska utomlands slutet på januari. Hur lång tid tog det för er som har gjort en hel omskärelse till att bli knullfärdiga?

Det beror på. Väldigt individuellt.

Räkna dock MINST 4 veckor innan du ens drar en runk. Själv hade jag sex allt för tidigt. Väntade 5 veckor men såret hade inte läkt helt. Jag kunde dock inte vänta längre och körde på (med kondom).

Slutade med att såret aldrig läkte och det blev till slut en operation till för att ta bort såret.

Så känn efter ordentligt innan du gör något, ha tålamod!
Citera
2017-11-03, 08:26
  #6125
Medlem
Har läst hela tråden och inser att det finns plats för ännu en historia att dela.

Är 31 och gjorde ingreppet för 10 dagar sedan pga Balanit (infektion) och väldigt trång förhud. Fick ett bra mottagande och blev sövd helt. Vaknade efter någon timme och allt kändes bra.

Tar mig hem, sätter mig ned och inser att jag har ingen aning om vad som väntar. Nu kanske jag var naiv som inte gjorde research på förhand men fick verkligen inte info överhuvudtaget från vården.

På kvällen bokstavligen rinner det var från flera ställen. En tur till vårdcentralen dagen efter visade på infektion och jag kom hem med antibiotika. Nu köpte jag även allt som är nödvändigt för att klara av det här:

Små och stora kompresser (sterila)
Kirurgtejp
Sårtvätt (engångsboxar att ta med)
Alvedon
Antibakteriel salva
Smärtstillande salva
Mjukgörande salva

Min rutin är att efter varje toabesök skölja med sårtvätt och byta tejpad kompress.

Området bakom ollonet svullnar mer och mer för varje dag. Inte tvärt om. Är väldigt ömt. Kan pissa okej men det tar tid från att jag känner mig nödig till antyder faktiskt rinner ut. Svullnaden är stor även nu efter 10 dagar.

Till problemet:

Från dag 1 har jag fått flera erektioner varje natt. Det är otroligt smärtsamt. Aldrig upplevt något liknande. Jag fullkomligt fryser till av smärtan och vet inte vad jag ska göra. Detta har resulterat i 2-3 timmar sömn varje natt. Efter en vecka fick jag akut återbesök hos kirurgen. Denne sa att min svullnad var ovanligt stor men borde försvinna om en vecka från igår (02/11-17). Fick långtidsverkande morfintabletter mot smärtan (den starka sorten).

Tagit tabletterna 2 kvällar i rad och blir efter ungefär en halvtimme lika avdomnad i kroppen som efter lite för mycket bra röka. Jag kan under tillståndet inte göra annat än att ligga ned. Problemet är att jag vaknar efter 2 timmar av samma extrema smärta pga erektion. Somnar om och sover kanske 10 min för att sedan vakna på samma sätt igen. Och så håller det på. Googlat alla möjliga sovpositioner men inget hjälper. Kan tillägga att jag sover själv och inte direkt har något i min närhet som skulle kunna hetsa upp mig. Jag får bara otroligt mycket stånd. Kanske för att jag är van att ha sällskap rätt ofta?

Jag går till jobbet varje dag eftersom det hjälper mig fokusera på annat men jag ser nog inte helt pigg ut.

Någon som har haft samma problem som mig? Och i så fall, vad gjorde ni åt det? När släppte smärtan? Har någon tips på smärtlindring?
Citera
2017-11-03, 18:46
  #6126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ozmeki
Har läst hela tråden och inser att det finns plats för ännu en historia att dela.

Är 31 och gjorde ingreppet för 10 dagar sedan pga Balanit (infektion) och väldigt trång förhud. Fick ett bra mottagande och blev sövd helt. Vaknade efter någon timme och allt kändes bra.

Tar mig hem, sätter mig ned och inser att jag har ingen aning om vad som väntar. Nu kanske jag var naiv som inte gjorde research på förhand men fick verkligen inte info överhuvudtaget från vården.

På kvällen bokstavligen rinner det var från flera ställen. En tur till vårdcentralen dagen efter visade på infektion och jag kom hem med antibiotika. Nu köpte jag även allt som är nödvändigt för att klara av det här:

Små och stora kompresser (sterila)
Kirurgtejp
Sårtvätt (engångsboxar att ta med)
Alvedon
Antibakteriel salva
Smärtstillande salva
Mjukgörande salva

Min rutin är att efter varje toabesök skölja med sårtvätt och byta tejpad kompress.

Området bakom ollonet svullnar mer och mer för varje dag. Inte tvärt om. Är väldigt ömt. Kan pissa okej men det tar tid från att jag känner mig nödig till antyder faktiskt rinner ut. Svullnaden är stor även nu efter 10 dagar.

Till problemet:

Från dag 1 har jag fått flera erektioner varje natt. Det är otroligt smärtsamt. Aldrig upplevt något liknande. Jag fullkomligt fryser till av smärtan och vet inte vad jag ska göra. Detta har resulterat i 2-3 timmar sömn varje natt. Efter en vecka fick jag akut återbesök hos kirurgen. Denne sa att min svullnad var ovanligt stor men borde försvinna om en vecka från igår (02/11-17). Fick långtidsverkande morfintabletter mot smärtan (den starka sorten).

Tagit tabletterna 2 kvällar i rad och blir efter ungefär en halvtimme lika avdomnad i kroppen som efter lite för mycket bra röka. Jag kan under tillståndet inte göra annat än att ligga ned. Problemet är att jag vaknar efter 2 timmar av samma extrema smärta pga erektion. Somnar om och sover kanske 10 min för att sedan vakna på samma sätt igen. Och så håller det på. Googlat alla möjliga sovpositioner men inget hjälper. Kan tillägga att jag sover själv och inte direkt har något i min närhet som skulle kunna hetsa upp mig. Jag får bara otroligt mycket stånd. Kanske för att jag är van att ha sällskap rätt ofta?

Jag går till jobbet varje dag eftersom det hjälper mig fokusera på annat men jag ser nog inte helt pigg ut.

Någon som har haft samma problem som mig? Och i så fall, vad gjorde ni åt det? När släppte smärtan? Har någon tips på smärtlindring?

Segt, opererade mig i tisdags och har faktiskt gått väldigt smärtfritt till hittills. Inte ens rört alla dom alvedonpaket jag köpte innan. Själva ollonet är ju helts sanslöst känsligt så att vänja sig vid det tar tid. Håller med dig om att det sväller mer under själva ollonet för mig också. Kör kompress med ett tunt lager vaselin runt själva såret men försöker ha ollonet så fritt som möjligt när jag går hemma men lindar runt det om jag ska ut ur lägenheten för att kunna röra mig lite smidigare.

Håll ut broder!
Citera
2017-11-04, 15:02
  #6127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyperspajs
Segt, opererade mig i tisdags och har faktiskt gått väldigt smärtfritt till hittills. Inte ens rört alla dom alvedonpaket jag köpte innan. Själva ollonet är ju helts sanslöst känsligt så att vänja sig vid det tar tid. Håller med dig om att det sväller mer under själva ollonet för mig också. Kör kompress med ett tunt lager vaselin runt själva såret men försöker ha ollonet så fritt som möjligt när jag går hemma men lindar runt det om jag ska ut ur lägenheten för att kunna röra mig lite smidigare.

Håll ut broder!


Skönt att höra det går bättre för dig. Min svullnad är kvar och sömnen obefintlig. Höjd dos på morfin till 20mg. Hjälper mig somna fort men vaknar vid erektion med stark smärta. Helt otroligt. Är lika bra att vara vaken hela nätterna för att slippa smärtan.

Såret har läkt bättre vilket är skönt.

Ger det en arbetsvecka till. Hoppas det läker.
Citera
2017-11-07, 15:58
  #6128
Medlem
Ja, då har det gått en vecka sedan jag la mig under kniven och flådde den lille skinnspiken. Är 25 år och har väl fattat att det har behövts göras ända sedan jag blev sexuellt aktiv. Det enda som egentligen stoppat mig är att jag är idrottare på elitnivå och inte kunnat planera in en månads vila någonstans på året förens när jag nu har fått problem med en annan skada.

Tog mig i kragen och ringde vårdcentralen, skulle inte ha fått en tid förens 6 veckor så började själv ringa runt till olika privata urologmottagningar i Stockholm. Fick tid hos Urologkliniken i Liljeholmen efter bara ca en vecka. Det smidiga var att dom skickade ut en egenremiss som man själv fyllde i så att första besöket är hos Urologen direkt. Väl där så var det bara att dra ner brallorna för Läkaren som direkt sa att "Så här kan du inte ha det" och vi bokade tid till operation 2 veckor efter. (Undersökning och Operation kostade 350kr vardera)

Själva operationen som är väl dokumenterad här inne gick väldigt smidigt till och det kändes verkligen att dom kunde sina grejer. Dom hade tydligen flera förhudsoperationer i veckan så det är väl ett mycket vanligare problem än vad man tror. Efteråt slog sjuksköterskan som assisterat under operationen ett förband med en kompress med ett tunt lager vaselin och snackade över lite do's and dont's (som också är väl dokumenterade här inne). Sen vaggade jag hem och väntade på att bedövningen skulle släppa.

Själva läkningen har faktiskt gått väldigt smärtfritt till och det enda som gjort ont egentligen är ju när man vaknar av att morgonbången spänner i stygnen. Sen är det ju obehagligt att ha ollonet blottat första dagarna men när man väl vant sig ett tag så blir det bättre och bättre och nu en vecka efteråt kan jag gå normalt med vildingen fritt i kalsongerna. Har kört kompress med vaselin runt såret fram tills igår. Nu smörjer jag bara med vaselin en gång om dagen så det inte ska bli så torrt. Så nu är det väl bara att vänta på att stygnen släpper så att man slipper det där jobbiga uppvaknandet varje morgon.

Vill passa på att tacka alla som bidragit här inne i forumet under åren som dämpat min och många andras ångest markant. Det är definitivt inte så farligt som man själv föreställer sig det. Bara gör det!
__________________
Senast redigerad av hyperspajs 2017-11-07 kl. 16:03.
Citera
2017-11-13, 06:56
  #6129
Medlem
Har för 6 dagar sedan omskurit mig.
Man kan lätt tro att det är en vanlig omskärelse men urologen gjorde en fet bakre "bula" där strängen suttit. Det ser förjävligt ut...
Är så himla ledsen över att jag inte gick till plastikkirurg eller åtminstone fick se en bild på hur slutresultatet kan se ut först.

https://imgur.com/a/Axs4f

Vad fan är detta för jävla omskärelse jag råkat ut för? Och detta av en pålitlig och otroligt trevlig äldre man i Göteborg. Urologmottagning n på avenyn.

Gissar att mitt slutresultat kommer vara någorlunda likt den här killen fast min blir nog fulare.

https://m.imgur.com/a/4alNI

Varför skapar dom en fet huduppstickaren där strängen har suttit.
Kan någon skriva lite lugnande ord, lösning eller om detta var någorlunda samma typ av operation som ni gjorde.
Detta sa urologen var en vanlig omskärelse med borttagning av strängen också
Citera
2017-11-13, 09:46
  #6130
Medlem
Ringt urologen och de säger att svullnaden kommer lägga sig inom några veckor

Haha paniken. Återkommer med resultat om hur detta blev. Ni fick ni iaf se lite dickpics på hur det kan se ut efter en omskärelse :P

Känns förövrigt sjuuuukt känsligt på ollonet.
Citera
2017-11-16, 21:57
  #6131
Medlem
OG-lovers avatar
Kommer snart få göra en fullständig omskärelse förhoppningsvis, och med tanke på senaste inlägget, hur har ni som gjort en fullständig gjort med strängen? Eller rättare sagt läkaren som utfört operationen. Känns ju som det kan bli rätt taskiga ärr av att ta bort den eller? Vad är vanligast att man gör med den? Låter den vara? Fördelar respektive nackdelar med att ha kvar eller ta bort?

Mvh
Citera
2017-11-17, 16:22
  #6132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Kommer snart få göra en fullständig omskärelse förhoppningsvis, och med tanke på senaste inlägget, hur har ni som gjort en fullständig gjort med strängen? Eller rättare sagt läkaren som utfört operationen. Känns ju som det kan bli rätt taskiga ärr av att ta bort den eller? Vad är vanligast att man gör med den? Låter den vara? Fördelar respektive nackdelar med att ha kvar eller ta bort?

Mvh

Min är kvar. Opererade mig för 17 dagar sedan. Efter att ha provat att runka efter 2 veckor är jag glad ha den kvar eftersom mycket av känseln sitter där. Resten av skaftet är väldigt okänsligt men det kan ju bero på operationen. Tänkte inte ens på det förens efter operationen och min läkare frågade inte hur jag ville göra med just strängen så ta gärna upp frågan under undersökningen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback