2016-03-07, 15:08
Medlem
SionismensBeskydds avatar
David Lång är en problematisk företrädare för Sverigedemokraterna med lång historia av bruna tendenser och jag förstår inte hur Åkesson kan känna förtroende för en sådan man. Hesselbäck ska vi ju inte ens prata om. Stockholm är förlorat ett år till om vi inte kan få in ett riktigt förslag.
Citera
2016-03-07, 16:17
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SionismensBeskydd
En har varit aktiv medlem i ett svenskt nazistiskt promilleparti och en annan deltar regelbundet i nazistiska och neofascistiska sammanträden. Båda har höga poster i Ungsvenskarna och förgreningar in i själva moderpartiet. Jag vet inte hur många som vet om detta men inom ungdomsverksamheten har dessa båda kontaktat ledande företrädare för SDU och Ungsvenskarna genom förespeglingen att de kommer med information om den andra sidan. Det har pågått mycket länge. Ni som vet vilka jag pratar om kan PM:a mig.

Trams.

Ungsvenskarna bildades

av Mattias Karlsson

för Mattias Karlsson

med Mattias Karlsson.

Tror du inte han har lyst igenom sin privata ungdomsorganisation med 1000 W-ljus och lykta? För Mattias Karlsson räcker det med att någon äger ett par bruna skor för att han ska utse personen till 24 karats nazist jämställd med Hitler - om bara personen först har försökt undandra sig att tillbe Mattias Karlsson själv och hans outgrundliga visdom. "Demokratin" i Ungsvenskarna uppgår till 0 - samtliga representanter är handplockade av Mattias Karlsson själv, och har svurit trohet till honom personligen precis som SS-män svor trohet till Hitler, en annan person som inte heller gav så mycket för demokrati.

Du hittar fler AIK:are i Bajen Fans än "nazister" i Mattias Karlssons privata ungdomsförbund Ungsvenskarna.
Citera
2016-03-07, 16:49
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfacred

Vi får väl hoppas på alternativ ett.

Ja, det är alltså inte två alternativ, utan två punkter i en två-stegs-raket, det första leder till det andra: Först förlorar Karlssons lakejer valet, och därför utesluter han hela Stockholms Stad ur SD (kollektivt på ett bräde, som han brukar).

Citat:
Ursprungligen postat av Alfacred
Är det upp till väljarna så kommer Valberedningens förslag att vinna. De är betydligt starkare.

Ja om det är så illa så måste ju Mattias Karlsson börja rensa i rabatten redan nu. Han kan alltid börja med att plocka bort olydiga stadsdelar från kartan...

Han kan ju som sagt alltid grunda en ny huvudstad, inom partiet, när slakten är över.
Citera
2016-03-07, 17:02
Medlem
Alfacreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faktakoll
Alfacred. Du är igång igen, men svarar inte på min tidigare frågeställning och förklarat dina ur tomma luften tagna beskyllningar. En framgångsrik företagare, en Sveriges Trump, bör väl uppfylla åtminstone:
A) inneha ett företag
B) tjäna pengar på detsamma
Självklart är det relevant med att de som gör anspråk på att förvalta andras pengar har ordning på sin privatekonomi annars kan frestelsen med att förfoga över en stor budget bli för stor till sin egen favör vilket också har skett och du har bekräftat att det antagandet från min sida stämmer. Skyhöga arvoderingar utan dokumenterad arbetsbeskrivning med uppföljning hör inte hemma i en ideell förening. Det är inte seriöst.

Jag förstår inte varför du vill att jag ska svara på hans företagande. Jag har inte nämnt ett ord Hesselbäcks framgångar eller hans storhet.
Utan jag frågade dig eftersom du drog upp det!
I och med att Valberedningens styrelseförslag är officiellt så har även revisorerna okey:at ekonomin.
Men berätta gärna mer om dina insikter om ekonomin, jag är nyfiken!
Citera
2016-03-07, 18:16
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
Tror du inte han har lyst igenom sin privata ungdomsorganisation med 1000 W-ljus och lykta? För Mattias Karlsson räcker det med att någon äger ett par bruna skor för att han ska utse personen till 24 karats nazist jämställd med Hitler...

Ett par bruna skor som ärvts av farfar, som ligger i en låda på vinden, och som aldrig använts...

Citat:
"Demokratin" i Ungsvenskarna uppgår till 0 - samtliga representanter är handplockade av Mattias Karlsson själv, och har svurit trohet till honom personligen precis som SS-män svor trohet till Hitler, en annan person som inte heller gav så mycket för demokrati.

Och deras förbundssekreterare, Jenny Ribsskog, ställs fram som andre vice ordförande i Nystarts-förslaget. Så man kan undra varför den något fanatiska kören som kampanjar för Nystart här helt missar den kopplingen. Åsså har vi JOB, men han har ju en idé om en "enhetslinje" som han tycker är överlägsen eftersom den är fullständigt abstrakt, och som han propagerar för som en stillastående klocka oavsett hur landet ligger. Det är samma sorts idé som när Dalai Lama ber ett fullsatt Globen tänka på fred samtidigt för att förändra världen. Jättegulligt!

Alla dessa är antingen för nya för partiet eller saknar observations-/slutledningsförmåga för att inse hur partiet har fungerat sen minst ett decennium. Sen D4 tog över så har partiet varit mycket hårt hållet och toppstyrt. Björn Söder i sin roll som partisekreterare åkte runt och höll koll på alla distrikten och styrde upp - med hård hand om så behövdes - de olika utnämningarna som gjordes i distrikten, till styrelser, till LD-ombud osv. Man såg aldrig till några lokala medlemsinitiativ som ledde till att två starka styrelseförslag stod emot varandra i en distriktsomröstning (ja, i de fall något sådant var i görningen skedde snabbt en uteslutning, t.ex. Patrik Ehn). Toppstyrningens järnhand vilade över alltihopa, och skapade s.a.s. ett lugn (Björn Söder var mycket skicklig på detta).

Tomtarna som kampanjar för Nystart lever i ett fullständigt delirium om att det plötsligt skulle stå två fria medlemsinitiativ till styrelseförslag emot varandra nu, och att för första gången i världshistorien partitoppen inte skulle ha sin fingrar i syltburken det allra minsta, utan godmodigt luta sig tillbaka och bara passivt titta på.

De som missionerar på detta vis är antingen hårt drivna propagandister eller den mest blåögda sortens nyttiga idioter. De har t.o.m. mage att påstå att vi som beskriver sakförhållandena i situationen, dvs att partiet är och alltid har varit hårt toppstyrt, skulle vara "förblindade av hat mot Mattias Karlsson" (för att citera JOB). Vi får även, från andra, höra förvirrade "förklaringar" om att Karlsson, eller partitoppen, inte är inblandade eftersom vi inte har hört dem officiellt uttala sig i frågan. Mina herrar, för att återgå till SD:s historia: När Björn Söder skötte det hela och partitoppen hade sitt finger med i spelet, och vid behov sin järnhand, i varenda lokal utnämning som skedde, så gick inte Herr Partisekreterare ut med officiella uttalanden i dessa frågor. Istället skedde det smidigt i det tysta. Så det faktum att Karlsson inte skriver Facebook-inlägg om frågan betyder inte att han inte har makt över situationen. Tvärtom, dessa inlägg börjar komma när han tappar makten över situationen.

Det intressanta i det som utspelar sig nu är att Björn Söder har hamnat på den andra sidan av ekvationen. D4 blev D3 och Söder är inte längre en del av partitoppen. Söder, som visserligen också ville ha ett toppstyrt parti, satte sig emot att man toppstyrde med orwellska och rent kriminella metoder, och blev därför utmanövrerad. Att tro, som de kampanjande tomtarna här, att SD:s toppstyre försvann bara för att man gick över till dessa stalinistiska metoder, är ju mer än lovligt dumt.

Vi som påstås vara "förblindade av hat mot Mattias Karlsson", framför alltså bara dessa ovedersägliga fakta:
1) SD är, sen minst ett decennium, ett mycket toppstyrt parti.
2) Partitoppen lägger sig konsekvent i och styr över lokala utnämningar.
3) Karlsson är den som idag har makten i partitoppen.

Att tro att det nu skulle vara frågan om två helt fria medlemsinitiativ till styrelseförslag som står emot varandra, och att partitoppen bara passivt tittar på, är så verklighetsfrånvänt och historielöst att man lika gärna skulle kunna hävda att månen var gjord av grön ost.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2016-03-07 kl. 18:20.
Citera
2016-03-07, 20:18
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Ett par bruna skor som ärvts av farfar, som ligger i en låda på vinden, och som aldrig använts...

Och deras förbundssekreterare, Jenny Ribsskog, ställs fram som andre vice ordförande i Nystarts-förslaget. Så man kan undra varför den något fanatiska kören som kampanjar för Nystart här helt missar den kopplingen. Åsså har vi JOB, men han har ju en idé om en "enhetslinje" som han tycker är överlägsen eftersom den är fullständigt abstrakt, och som han propagerar för som en stillastående klocka oavsett hur landet ligger. Det är samma sorts idé som när Dalai Lama ber ett fullsatt Globen tänka på fred samtidigt för att förändra världen. Jättegulligt!

Alla dessa är antingen för nya för partiet eller saknar observations-/slutledningsförmåga för att inse hur partiet har fungerat sen minst ett decennium. Sen D4 tog över så har partiet varit mycket hårt hållet och toppstyrt. Björn Söder i sin roll som partisekreterare åkte runt och höll koll på alla distrikten och styrde upp - med hård hand om så behövdes - de olika utnämningarna som gjordes i distrikten, till styrelser, till LD-ombud osv. Man såg aldrig till några lokala medlemsinitiativ som ledde till att två starka styrelseförslag stod emot varandra i en distriktsomröstning (ja, i de fall något sådant var i görningen skedde snabbt en uteslutning, t.ex. Patrik Ehn). Toppstyrningens järnhand vilade över alltihopa, och skapade s.a.s. ett lugn (Björn Söder var mycket skicklig på detta).

Tomtarna som kampanjar för Nystart lever i ett fullständigt delirium om att det plötsligt skulle stå två fria medlemsinitiativ till styrelseförslag emot varandra nu, och att för första gången i världshistorien partitoppen inte skulle ha sin fingrar i syltburken det allra minsta, utan godmodigt luta sig tillbaka och bara passivt titta på.

De som missionerar på detta vis är antingen hårt drivna propagandister eller den mest blåögda sortens nyttiga idioter. De har t.o.m. mage att påstå att vi som beskriver sakförhållandena i situationen, dvs att partiet är och alltid har varit hårt toppstyrt, skulle vara "förblindade av hat mot Mattias Karlsson" (för att citera JOB). Vi får även, från andra, höra förvirrade "förklaringar" om att Karlsson, eller partitoppen, inte är inblandade eftersom vi inte har hört dem officiellt uttala sig i frågan. Mina herrar, för att återgå till SD:s historia: När Björn Söder skötte det hela och partitoppen hade sitt finger med i spelet, och vid behov sin järnhand, i varenda lokal utnämning som skedde, så gick inte Herr Partisekreterare ut med officiella uttalanden i dessa frågor. Istället skedde det smidigt i det tysta. Så det faktum att Karlsson inte skriver Facebook-inlägg om frågan betyder inte att han inte har makt över situationen. Tvärtom, dessa inlägg börjar komma när han tappar makten över situationen.

Det intressanta i det som utspelar sig nu är att Björn Söder har hamnat på den andra sidan av ekvationen. D4 blev D3 och Söder är inte längre en del av partitoppen. Söder, som visserligen också ville ha ett toppstyrt parti, satte sig emot att man toppstyrde med orwellska och rent kriminella metoder, och blev därför utmanövrerad. Att tro, som de kampanjande tomtarna här, att SD:s toppstyre försvann bara för att man gick över till dessa stalinistiska metoder, är ju mer än lovligt dumt.

Vi som påstås vara "förblindade av hat mot Mattias Karlsson", framför alltså bara dessa ovedersägliga fakta:
1) SD är, sen minst ett decennium, ett mycket toppstyrt parti.
2) Partitoppen lägger sig konsekvent i och styr över lokala utnämningar.
3) Karlsson är den som idag har makten i partitoppen.

Att tro att det nu skulle vara frågan om två helt fria medlemsinitiativ till styrelseförslag som står emot varandra, och att partitoppen bara passivt tittar på, är så verklighetsfrånvänt och historielöst att man lika gärna skulle kunna hävda att månen var gjord av grön ost.

Det här är tyvärr ett mycket klarsynt och insiktsfullt inlägg - tyvärr skriver jag, inte för att jag har något emot inlägget som sådant, men för att jag önskar att den verklighet som inlägget beskriver vore annorlunda.

Det finns dessutom en nyttig påminnelse i inlägget: på den gamla goda, eller egentligen också den gamla onda tiden, så skötte Björn Söder det här bakom kulisserna utan att något syntes utåt, lite som sjuklöverpartierna alltid har skött känsliga saker och personärenden. Det är ett case in point att det numera i Björn Söders frånvaro uppstår så mycket rabalder vid utrensningar och annan mer hårdhänt toppstyrning - de kvarvarande partimakthavarna är extremt klumpiga och valhänta. Och lite ett case in point är det väl också att Björn Söder själv dyker upp på motsatt sida som partiledningens förslag. Blir han ens kvar i Riksdagen nästa gång? Mitt tips är att han inte blir det.

Det som beskrivs i tidningsartikeln nedan är lite ett tecken på vart partiet är på väg: ett parti som är så här till den milda grad toppstyrt, kommer snart bara att bestå av toppen själv. Ingen kommer att vilja vara gräsrot i ett parti där Mattias Karlsson ska bestämma allt, och där bara hans gunstlingar har något att vänta sig i form av materiella belöningar eller självbespegling - vilket är en stor del av vad som driver även djupt ideellt engagerade människor. Ingen har beskrivit det bättre än Robert Townsend i Further Up the Organization:

"The fatal fact about nepotism is that the really good people won't go to work for you in the first place or will quit or quit trying for your job when they spot your uncle, brother, nephew, wife, mistress or son on the payroll.".

http://mariestadstidningen.se/mariestad/2016/03/07/jonegard-lamnar-sd-i-protest

Kanske ser jag i syne, men det verkar som om jag känner igen mitt eget FB-språkbruk i den här missnöjde avhopparens ordval: "entourage" och "personlig bankomat" t ex.

25%-aren av allt partistöd är en gigantisk summa årligen. Men den förutsätter att någon vill bära bördan av stigmatiseringen, det tunga arbetet i den beslutande församlingen och tilllhörande partiförening, samtidigt som blixten alltid kan slå ner utan förvarning från SD:s centrala makthavare mot misstänkta åsiktsförbrytare och tankekriminella. Kanske blir det inga lokala partistödspengar till slut, när alla på lokal nivå har hoppat eller blivit uteslutna. Det kan hota lyxleverpastejen till Jimmie Åkessons katter, om det vill sig riktigt illa.
Senast redigerad av Frappant 2016-03-07 kl. 20:33.
Citera
2016-03-07, 20:54
Medlem
Det går nu rykten om att Karsson och ledningen plannerar bryta banden med SD Stockholm Stad och lämna över allt till länet där Karlssons och marionetdockan Stenkvists lärljunge Carlberg styr om gräsrötternas förslag vinner över Axelmakterna Lång-Ribbskog-Cortés. Carlberg är helt på Expofalangens sida mot medlemmarna och har ju släppt in Linnéa Cortés i sin distriktsstyrelse som "ungsvensk" reprenetant vilket Jomshof krävt trots att det bryter mot stadagarna. Vi får verkligen hoppas att Expo-Mattias och maffian kan hejdas nu när Söder backar upp gräsrötternas förslag förhoppningsvis kan väl Björn Söder ersätta Expo-Mattias på sin position till nästa landsdagarna.
Senast redigerad av TjockisMattias 2016-03-07 kl. 20:57.
Citera
2016-03-07, 21:07
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjockisMattias
Det går nu rykten om att Karsson och ledningen plannerar bryta banden med SD Stockholm Stad och lämna över allt till länet där Karlssons och marionetdockan Stenkvists lärljunge Carlberg styr om gräsrötternas förslag vinner över Axelmakterna Lång-Ribbskog-Cortés. Carlberg är helt på Expofalangens sida mot medlemmarna och har ju släppt in Linnéa Cortés i sin distriktsstyrelse som "ungsvensk" reprenetant vilket Jomshof krävt trots att det bryter mot stadagarna. Vi får verkligen hoppas att Expo-Mattias och maffian kan hejdas nu när Söder backar upp gräsrötternas förslag förhoppningsvis kan väl Björn Söder ersätta Expo-Mattias på sin position till nästa landsdagarna.

Så blir det säkert. Föreningen upplöses helt enkelt om dess medlemmar röstar fel, precis som Bertolt Brech sa om DDR:s politiker före muren när DDR höll på att tömmas: "De får väl välja sig ett nytt folk.". Stadgarna kan partistyrelsen ha till att torka sig med, som vanligt. Länet får ta över Stockholms Stads angelägenheter tills partistyrelsen har köpt ihop en ny privat styrelse. Att väljarna i Stockholms stad då inte har någonstans att ta vägen spelar ingen roll, Mattias Karlsson & anhang har redan sitt på det torra ekonomiskt. Och Björn Söder kommer bara att muttra lite i manschetterna.

Det gick åt helvete för det här partiet. Kanske kan det fortsättningsvis trots allt försvara något lite av svenskarnas intresse genom att sjuklöverpartierna har blivit så infamt rädda för att tappa väljare.

Eller också inte.
Citera
2016-03-07, 21:39
Medlem
SionismensBeskydds avatar
Citat:
Trams.

Ungsvenskarna bildades

av Mattias Karlsson

för Mattias Karlsson

med Mattias Karlsson.

Tror du inte han har lyst igenom sin privata ungdomsorganisation med 1000 W-ljus och lykta? För Mattias Karlsson räcker det med att någon äger ett par bruna skor för att han ska utse personen till 24 karats nazist jämställd med Hitler - om bara personen först har försökt undandra sig att tillbe Mattias Karlsson själv och hans outgrundliga visdom. "Demokratin" i Ungsvenskarna uppgår till 0 - samtliga representanter är handplockade av Mattias Karlsson själv, och har svurit trohet till honom personligen precis som SS-män svor trohet till Hitler, en annan person som inte heller gav så mycket för demokrati.

Du hittar fler AIK:are i Bajen Fans än "nazister" i Mattias Karlssons privata ungdomsförbund Ungsvenskarna.

Tja, du hymlar inte om ditt starka intresse att svartmåla Mattias Karlsson eller Sverigedemokraterna och även om jag är besviken på Ungsvenskarna kan jag säga att din uppfattning inte stämmer. Ungsvenskarna vilar på en demokratisk grund och Mattias Karlsson har inte handplockat någon. Brytningen med SDU skedde för att de gick sin egen väg och drev en neofascistisk agenda, tyvärr följde vissa rötägg med till Ungsvenskarna och det är något man från moderpartiet bör se över och det är också anledningen till mitt inlägg.

Hur säker är du på din sak? Nu verkar du vara en högst obehaglig figur men jag skulle kunna slå vad om pengar för jag har fysiska bevis.
Citera
2016-03-07, 21:58
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SionismensBeskydd
Tja, du hymlar inte om ditt starka intresse att svartmåla Mattias Karlsson eller Sverigedemokraterna och även om jag är besviken på Ungsvenskarna kan jag säga att din uppfattning inte stämmer. Ungsvenskarna vilar på en demokratisk grund och Mattias Karlsson har inte handplockat någon. Brytningen med SDU skedde för att de gick sin egen väg och drev en neofascistisk agenda, tyvärr följde vissa rötägg med till Ungsvenskarna och det är något man från moderpartiet bör se över och det är också anledningen till mitt inlägg.

Hur säker är du på din sak? Nu verkar du vara en högst obehaglig figur men jag skulle kunna slå vad om pengar för jag har fysiska bevis.

Jag hymlar inte om mitt starka intresse av att måla Mattias Karlsson i de färger som hans sanna karaktär gör behov av men jag är fortfarande (starkt missnöjd) medlem i Sverigedemokraterna i brist på något gångbart alternativ och till dig som inte förstått att Ungsvenskarna är orker och Satan Beelsebubs avföda sända för att plåga en redan plågad mänsklighet vilket det är otillräckligt att som i ditt fall bemöta med lite besvikelse så kan jag säga att min uppfattning stämmer till 100%.

Ungsvenskarna vilar på fast neofascistisk grund precis som Mattias Karlsson vill och har handplockat dem till. Brytningen med partiet skedde av entydigt neofascistiska skäl som Mattias Karlsson blivit beordrad till från husse på partitidningen Expo och sedan fyllde Mattias Karlsson Ungsvenskarna med handplockade rötägg vilket är precis partiledningens avsikt då detta syftar till att göra dem till ofarliga nollor och hantlangare till vanhedrande smutsjobb utan risk för att de skulle börja agera i enlighet med någon sorts egen tankeverksamhet desto mindre som en sådan just i deras fall på förhand kan uteslutas som varande en fysiologisk omöjlighet.

Jag är en redigt obehaglig figur och jag är 100% säker på min sak.

I övrigt kan jag rekommendera dig användandet av den läsningsunderlättande uppfinningen kommatecken vilket du redan i min ovanstående text liksom i dina egna alster kan konstatera ger en ökning av läsbarheten i texter av olika slag inbegripet dina egna något som beroende på respektive texters innehållsvärde kan ge upphov till fördelar av olika slag.
Senast redigerad av Frappant 2016-03-07 kl. 22:10.
Citera
2016-03-08, 02:42
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Åsså har vi JOB, men han har ju en idé om en "enhetslinje" som han tycker är överlägsen eftersom den är fullständigt abstrakt, och som han propagerar för som en stillastående klocka oavsett hur landet ligger. Det är samma sorts idé som när Dalai Lama ber ett fullsatt Globen tänka på fred samtidigt för att förändra världen. Jättegulligt!

Kod:
Imagine enhetslinjen
Living life in peace
Uo-uh o-o-uhhh! 

You may say I'm a dreamer
But I'm not the only one
I hope someday you'll join us
And the party will be as one
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2016-03-08 kl. 02:45.
Citera
2016-03-08, 11:11
Medlem
RickHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjockisMattias

Vänta nu... Så Stenkvist som 2014 ställde upp med alternativ riksdagslista mot partistyrelsen är med i expofalangen numera och därmed även Per Carlberg?

David Lång som tillsamans med Björn Söder och Mikael Jansson reserverat sig mot flertalet av PS beslut är även HAN med i expofalangen?

Det är förövrigt helt idiotiskt att ha med "adjungerad ledamot" i sitt förslag. Söder om någon är infiltratör , skånemaffian vill ju helst att de båda Stockholmsdistrikten skall försvinna. Detta liknar skrämmande mycket när de ville få med "URSTOCKHOLMAREN" Ekeroth förra vändan.
Två saker till er Hahneister
-Stavkolla
-Ring kliniken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in