2016-03-07, 00:05
Medlem
Run3s avatar
Är denna podden något att ha? Har hela tiden trott att det var ett par divor som intervjuar Big Brother-kändisar osv. Men fick nyligen berättat att detta skulle vara en intelligent podcast som behandlar esoteriska nyheter. Ligger det någon sanning i dessa uppfattningar?
Citera
2016-03-07, 08:39
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Är denna podden något att ha? Har hela tiden trott att det var ett par divor som intervjuar Big Brother-kändisar osv. Men fick nyligen berättat att detta skulle vara en intelligent podcast som behandlar esoteriska nyheter. Ligger det någon sanning i dessa uppfattningar?

Det är väl bara att lyssna och bilda sig en egen uppfattning? Personligen gillar jag podden även om de hade sin peak för ett par år sedan. Mix av barnslig humor, ironi, kritiska observationer av främst kulturella samhällsfenomen samt (tyvär) en hel del uttragna "teorier" från Sigge (just dessa kunde vara rätt roliga i början men känns uttjatade och forcerade nu).
Citera
2016-03-07, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Vad exakt är esoteriska nyheter? Podden är allt annat än esoterisk.

Intelligent i sina bästa stunder, trams i sina sämsta. Mellan varven är den ganska rolig. Alex är som bäst när han får vara lite dryg och dräpande, Sigge är som bäst när han får lufta sina tankar om saker han läst om. Samspelet dom emellan är bra, roligt ibland när dom är på det humöret.

En underhållande podd helt enkelt som duger till att lyssna på när du sitter på bussen eller tåget och så fnissar du lite under tiden och så när den är slut så är det över och du lägger det till handlingarna och så tänker du inte mer på det avsnittet efter det.
Senast redigerad av mushymushy 2016-03-07 kl. 12:06.
Citera
2016-03-07, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Det är väl bara att lyssna och bilda sig en egen uppfattning? Personligen gillar jag podden även om de hade sin peak för ett par år sedan. Mix av barnslig humor, ironi, kritiska observationer av främst kulturella samhällsfenomen samt (tyvär) en hel del uttragna "teorier" från Sigge (just dessa kunde vara rätt roliga i början men känns uttjatade och forcerade nu).
Det märks också tydligare och tydligare att det är dessa teorier som bär podden. Senaste avsittet är ett bra exempel på det. Lyft bort Sigges utläggning om när han var i Alperna och vad finns då kvar? Käbbel. Dom pratar om prinsen och hur fjantigt det är - men det finns ju ingen substans eller underhållning i detta såvida man inte spetsar till det eller det uppstår någon slags diskussion.

Som sagt, säga vad man vill om Sigges teorier, dess hållbarhet osv men det är dessa som faktiskt gör att podden har substans och i mitt tycke ett existensberättigande. Tar vi bort hans teorier så är det bara två personer som snackar lite löst om deras semestrar och vad som hänt i veckan. När Sigge (oftast är det just Sigge 9 gånger av 10) berättar något eller för ett resonemang kring något är ju då som podden faktiskt kommer till liv. Utan detta blir dom ju precis som alla andra.

Jag känner mig som Denzel Washingtons karaktär i Training Day när han sitter i cafet och läser tidningen: "This is Sigges theory right? Its 90% bullshit, but it's entertaining. That's why I listen to it because it entertains me."
Citera
2016-03-07, 16:55
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Höhö, gammal hederlig ärekränkning. Men varför vill han vänta tills de är myndiga?

Vadå ärekränkning? Det är idiotens egna ord att en vuxen kvinna ska ha rätt att ha sex med sin far, jag tog det bara en nivå närmare idioten.
Citera
2016-03-07, 17:09
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Vadå ärekränkning? Det är idiotens egna ord att en vuxen kvinna ska ha rätt att ha sex med sin far, jag tog det bara en nivå närmare idioten.

Ja, och varför inte? En vuxen kvinna får väl göra vad fan hon vill?
Citera
2016-03-07, 17:20
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Har han sagt att han vill ha sex med sina barn? Nähä, då är det nog en gnutta ärekränkning.
Citera
2016-03-07, 17:28
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Har han sagt att han vill ha sex med sina barn? Nähä, då är det nog en gnutta ärekränkning.

Ok jag ger mig det är ärekränkning. Men det är en piss i havet i jämförelse med den huvudlösa åsikten att incest mellan vuxna borde vara tillåtet.
Senast redigerad av bill clayton 2016-03-07 kl. 17:32.
Citera
2016-03-07, 17:36
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ok jag ger mig det är ärekränkning. Men det är en piss i havet i jämförelse med den huvudlösa åsikten att incest mellan vuxna borde vara tillåtet.

Igen, varför skulle två vuxna människor förbjudas göra något som de själva vill och som ej skadar någon?

Om du tänker skydd mot sig själv; det finns inget brott som kallas "försök till självmord".
Citera
2016-03-07, 18:51
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Igen, varför skulle två vuxna människor förbjudas göra något som de själva vill och som ej skadar någon?

Därför att det kan skada ett eventuellt eftermäle?
Citera
2016-03-07, 19:04
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDRockefeller

Det finns preventivmedel nu för tiden. Och en avrunkning blir man inte gravid av!
Citera
2016-03-07, 19:31
Medlem
Guldvaskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDRockefeller
Ska man även neka funktionsnedsatta eller människor som bär på anlag för vissa sjukdomar sexuellt umgänge?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in