Citat:
Ursprungligen postat av
mrtowlie
Det är väl bara att lyssna och bilda sig en egen uppfattning? Personligen gillar jag podden även om de hade sin peak för ett par år sedan. Mix av barnslig humor, ironi, kritiska observationer av främst kulturella samhällsfenomen samt (tyvär) en hel del uttragna "teorier" från Sigge (just dessa kunde vara rätt roliga i början men känns uttjatade och forcerade nu).
Det märks också tydligare och tydligare att det är dessa teorier som bär podden. Senaste avsittet är ett bra exempel på det. Lyft bort Sigges utläggning om när han var i Alperna och vad finns då kvar? Käbbel. Dom pratar om prinsen och hur fjantigt det är - men det finns ju ingen substans eller underhållning i detta såvida man inte spetsar till det eller det uppstår någon slags diskussion.
Som sagt, säga vad man vill om Sigges teorier, dess hållbarhet osv men det är dessa som faktiskt gör att podden har substans och i mitt tycke ett existensberättigande. Tar vi bort hans teorier så är det bara två personer som snackar lite löst om deras semestrar och vad som hänt i veckan. När Sigge (oftast är det just Sigge 9 gånger av 10) berättar något eller för ett resonemang kring något är ju då som podden faktiskt kommer till liv. Utan detta blir dom ju precis som alla andra.
Jag känner mig som Denzel Washingtons karaktär i Training Day när han sitter i cafet och läser tidningen: "This is Sigges theory right? Its 90% bullshit, but it's entertaining. That's why I listen to it because it entertains me."