2016-03-04, 23:29
  #14041
Medlem
KloBengans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Har själv bott i ett sånt. Kan lika gärna (förmodligen) innebär att bostaden ska rustas vilket innebär hyreshöjningar på kanske 4-600:- per rum, även bad och kök.

Märktes att han var tagen av nåt. Kanske svårt att säga nej - tänker på resorna till Thailand, osv. Även om frugan säkert är snäll så har jag via fb lärt mig att såna kan vara dyra i drift, dvs det skickas pengar eller förväntas köpas saker till även thai-fruarnas familj.

Såg inte hela avsnittet, framkom det vad han spenderade mest pengar på? Hörde bara resor, och thailands-bilderna indikerar ju att han kostade på sig när han väl var där.
Citera
2016-03-06, 00:55
  #14042
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Vad jobbar Pack-bassut med? Hur mycket Cash pungar hon in i hushållet???

Jag tycker det är väldigt märkligt att så fort en man inte tjänar pengar, så blir han mobbad av idiotprogrammledarna. En kvinna som inte jobbar är man mjukare mot, en invandrarkvinna som inte jobbar låter man helt vara, det är heligt.

SKitdubbelmoral. I kvällens avsnitt skiter man helt i vafan den där invandrarkvinnan gör.

Invandrare i Sverige,, är som heliga kor i Indien och inget får krävas av dem.

Lyxfällan känns Slut som TV koncept, såvida de inte förnyas radikalt.
Citera
2016-03-06, 11:53
  #14043
Medlem
SvenneMelons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KloBengan
Såg inte hela avsnittet, framkom det vad han spenderade mest pengar på? Hörde bara resor, och thailands-bilderna indikerar ju att han kostade på sig när han väl var där.

Fordon tror jag han hade lagt mest pengar på.
En bil, husvagn nån MC-cross o en traktor.

Loppisen var ju ett jävla skämt, dom säljer skit som är ratat av en uppköpsfirma, konstigt att ingen vill köpa nånting....
Citera
2016-03-06, 12:05
  #14044
Medlem
SvenneMelons avatar
Om man skrapar lite på ytan på dessa fantastiska budgettavlor dom gör så ser man ju genast var dom kommer att braka:
Han ska sluta med tobak dag 1 och är skuldfri om 4 år.
Det handlar alltså om en kille som tagit blancolån för att åka till Thailand för att unna sig.
Finns inte en chans att det kommer hålla
Citera
2016-03-06, 12:42
  #14045
Medlem
lifeabroads avatar
51.000/mån för jobba som spolbilschafför? wtf
Citera
2016-03-06, 12:43
  #14046
Medlem
SvenneMelons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeabroad
51.000/mån för jobba som spolbilschafför? wtf

Fast det är ju brutto, och då jobbar han ju sjukt mycket övertid.
Han fick ut (netto) 24k/månad när han jobbar vanliga 40h-vecka, det verkar ju bekvämare...
Citera
2016-03-06, 12:48
  #14047
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenneMelon
Om man skrapar lite på ytan på dessa fantastiska budgettavlor dom gör så ser man ju genast var dom kommer att braka:
Han ska sluta med tobak dag 1 och är skuldfri om 4 år.
Det handlar alltså om en kille som tagit blancolån för att åka till Thailand för att unna sig.
Finns inte en chans att det kommer hålla

Nä det är nog rätt sannolikt att han faller tillbaka till gamla beteenden rätt kort efter att han var med i Lyxfällan. Som sannolikt många andra.
Citera
2016-03-06, 12:58
  #14048
Medlem
lifeabroads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenneMelon
Fast det är ju brutto, och då jobbar han ju sjukt mycket övertid.
Han fick ut (netto) 24k/månad när han jobbar vanliga 40h-vecka, det verkar ju bekvämare...

Det låter rimligare.
Citera
2016-03-06, 14:44
  #14049
Medlem
st3fan91s avatar
Vad störd jag blir av hur mycket tid som ska läggas ner på att visa upp hur mycket deltagarna har spenderat på olika saker. Ibland får de se sin skuldsiffra på en bioduk, eller så måste de flyga helikopter, osv. Skulle vara intressant med mer inormation om vad de faktist får hjälp med.
Citera
2016-03-06, 20:35
  #14050
Medlem
KloBengans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenneMelon
Fordon tror jag han hade lagt mest pengar på.
En bil, husvagn nån MC-cross o en traktor.

Loppisen var ju ett jävla skämt, dom säljer skit som är ratat av en uppköpsfirma, konstigt att ingen vill köpa nånting....

Tack för svaret!

Efter att ha sett reprisen så är det som du säger mycket bilar, och även resor. Intressant nog har de inte gjort samma uträkningar som de brukar kring exakt vad alla hans förehavanden har kostat honom. Vet inte om det är ett tröttsamt koncept, men då de redogjorde cigarett och snuskostnaderna i detalj, men inget annat, så misstänker jag att de helt enkelt inte kan se var alla hans pengar har gått.

Killen verkar lite överdrivet snäll av sig, och tar inte riktigt kommandot om man säger så. Fick intrycket av att hans sambo hade svårt att förstå vad det var som pågick över huvud taget, med lyxfällan och tv-team helt plötsligt.

Med tanke på hans tre thailandresor under den senaste tiden är det väl inte helt oävet att gissa på att han lagt och fortsatt lägger mycket pengar på saker som är anknutna till hans sambo. Detta berördes däremot inte över huvud taget i programmet. Jobbig gråzon att korsa för dem såklart, men kan tycka det är lite trist att hans sambo nästan infantiliseras och inte ens involveras i processen. Som att de förutsätter att hon inte kan varken förstå eller bidra till Jannes livsstilsförändring. I vilket annat samboförhållande hade man fokuserat så ensidigt?

Tyckte hela avsnittet kändes ganska konstigt.
Citera
2016-03-06, 20:42
  #14051
Medlem
Det jag mest stör mig på hur många som kan vara så irrationella att köpa massa saker man inte har råd att köpa, och på det ta massa lån och knappt nån inkomst.

"känner mig dum" säger han i programmet, jamen så lustigt ehh?
Med vilka referenser känner man sig dum med att strunta i sin hemkomst och blint köpa massa saker och ta massa lån och skuldbelägga sig hejdlöst?

Lyxfällan är komedi, för hur kan man ta det på allvar när det inte syns några antydningar vad de bör tänkt på. Massa köp och lån, inga åtgärder att skaffa bättre inkomst

Hur klarar Magnus Hedberg och Patrick Grimlund hålla masken när hejdlösa skulder läggs fram. Man måste vara humorbefriad i så fall.
Citera
2016-03-06, 20:57
  #14052
Medlem
ragingcows avatar
Det är så många avsnitt som är likadana, wt par som lägger pengar på bilar,cigg,snus,snabbmat,läsk,energidryck och knappt något på sina barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in