Citat:
Ursprungligen postat av
SvenneMelon
Fordon tror jag han hade lagt mest pengar på.
En bil, husvagn nån MC-cross o en traktor.
Loppisen var ju ett jävla skämt, dom säljer skit som är ratat av en uppköpsfirma, konstigt att ingen vill köpa nånting....
Tack för svaret!
Efter att ha sett reprisen så är det som du säger mycket bilar, och även resor. Intressant nog har de inte gjort samma uträkningar som de brukar kring exakt vad alla hans förehavanden har kostat honom. Vet inte om det är ett tröttsamt koncept, men då de redogjorde cigarett och snuskostnaderna i detalj, men inget annat, så misstänker jag att de helt enkelt inte kan se var alla hans pengar har gått.
Killen verkar lite överdrivet snäll av sig, och tar inte riktigt kommandot om man säger så. Fick intrycket av att hans sambo hade svårt att förstå vad det var som pågick över huvud taget, med lyxfällan och tv-team helt plötsligt.
Med tanke på hans tre thailandresor under den senaste tiden är det väl inte helt oävet att gissa på att han lagt och fortsatt lägger mycket pengar på saker som är anknutna till hans sambo. Detta berördes däremot inte över huvud taget i programmet. Jobbig gråzon att korsa för dem såklart, men kan tycka det är lite trist att hans sambo nästan infantiliseras och inte ens involveras i processen. Som att de förutsätter att hon inte kan varken förstå eller bidra till Jannes livsstilsförändring. I vilket annat samboförhållande hade man fokuserat så ensidigt?
Tyckte hela avsnittet kändes ganska konstigt.