Man fick aldrig veta hur det blev med skuldsaneringen. Det kan ju ta ett antal månader innan det går igenom och uppföljningen är ju redan efter en månad.
Fast de finns ju ett "hur gick det sen?" avsnitt på TV3's hemsida. Har inte kollat det än så vet inte om man nämner något om skuldsaneringen där.
Man fick aldrig veta hur det blev med skuldsaneringen. Det kan ju ta ett antal månader innan det går igenom och uppföljningen är ju redan efter en månad.
Ah där ser man, trodde inte det tog så lång tid. Tack för svar.
Edit:
Kollade igenom "hur gick det sen" nämdes inget om skuldsanering. Dock så gick budgeten ihop visst. Antar att dom skiter att betala i en hel del vad dom borde ha gjort och låter kronofogden göra sitt med löneutmätning.
Senast redigerad av Tickla 2015-04-16 kl. 21:13.
Det var en känsla jag fick direkt. Alkohol är ju betydligt dyrare än godis o chips.
Men om man tänker efter så har alkohol aldrig någonsin tagits upp som utgifter i lyxfällan. Det verkar vara helt tabu.
Nej det är sant... Men idag när de stod där vid tavlan på slutet och Magnus skulle berätta om utgifter som det skulle skäras ner på så nämnde han faktiskt Systemet, hehe. Pinigt.
Under normalbegåvning. Jag har sett den typen av karl förut, det går inte att föra ett normalt resonemang med såna, dom är ofärdiga på nåt vis och känns som dom lever i en annan tidsålder.
Dom inser inte att/vad dom gjort fel FÖRR, bara att det är jobbigt NU och det jobbiga vill dom få bort så dom kan börja om.
Detta tar väl ändå priset. Magnus o Patric sätter ihop en Budget där EGENTLIGEN ska vara 15 tusen kronor i lån varje månad men nollar den kategorin för att det KANSKE kommer en skuldsanering.
Äcklig kärring. Hon ser sig som guds gåva och spelar väldigt äckligt spel. "Har ingen kärlek" till gubben som jobbar heltid medan hon är hemma och drar mest benen efter sig/alternativ tar mest hand om sina egna äckliga särbarn.
Aldrig i livet man hade stöttat den kärringen något mer oavsett hur gubbig jag hade varit. Fan denna gubben har ingen självkänsla.
Jobbar man heltid och den andra bara jobbar lite sporadiskt så ska fan hemmet vara tip-fucking-top när man kommer hem och det ska fan vara kärlek till den som jobbar.
Äckliga lyxfällan försöker få gubben göra massa hem-arbete när han redan jobbar heltid. Slavgubbe? Äckligt.
Skuldsanering borde vara existensminimum i 10 år, dessutom stenhårt kontrollerat.
En ny bottennotering för skuldfäll.. jag menar lyxfällan, trist avsnitt, fula ansvarslösa människor, äcklig kärring, schabbig gubbe med obefintlig självkänsla. Därtill sticker Patrick och gör massa "jobb" of-screen. Det är bara Magnus som håller i hela programmet. Gissar på att Patrick stack hem till ungen sin. Det hade varit mer okej om de sagt det istället. "Patrick avvek en stund för att ta hand om sin bebis".
Senast redigerad av Oh-be-wan 2015-04-17 kl. 00:15.
Detta var ett oerhört beklämmande avsnitt, definitivt bland de värre den här säsongen. Hade damen ens några tänder kvar förutom de främre?
En favorit i repris var Patrick Grimlunds "Detta är bland det värsta jag och Magnus sett i Lyxfällans historia". De måste väl någonstans förstå att det inte går att säga det i var och vartannat avsnitt om det ska tas seriöst...
Nej det är sant... Men idag när de stod där vid tavlan på slutet och Magnus skulle berätta om utgifter som det skulle skäras ner på så nämnde han faktiskt Systemet, hehe. Pinigt.
I gårdagens reprisavsnitt mitt på dan nämndes faktiskt alkoholinköp. Erkänner att jag reagerade, måste ha varit första och enda gången