2015-04-16, 21:07
Medlem
RobieBwois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Man fick aldrig veta hur det blev med skuldsaneringen. Det kan ju ta ett antal månader innan det går igenom och uppföljningen är ju redan efter en månad.

Fast de finns ju ett "hur gick det sen?" avsnitt på TV3's hemsida. Har inte kollat det än så vet inte om man nämner något om skuldsaneringen där.

http://www.tv3.se/skilde-sig-efter-lyxfallan

Edit: Nepp, man nämnde inget om skuldsaneringen. Avgå.
Senast redigerad av RobieBwoi 2015-04-16 kl. 21:13.
Citera
2015-04-16, 21:08
Medlem
Ticklas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Man fick aldrig veta hur det blev med skuldsaneringen. Det kan ju ta ett antal månader innan det går igenom och uppföljningen är ju redan efter en månad.

Ah där ser man, trodde inte det tog så lång tid. Tack för svar.

Edit:

Kollade igenom "hur gick det sen" nämdes inget om skuldsanering. Dock så gick budgeten ihop visst. Antar att dom skiter att betala i en hel del vad dom borde ha gjort och låter kronofogden göra sitt med löneutmätning.
Senast redigerad av Tickla 2015-04-16 kl. 21:13.
Citera
2015-04-16, 21:15
Medlem
SearchAndFinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moff .. e
Det var en känsla jag fick direkt. Alkohol är ju betydligt dyrare än godis o chips.

Men om man tänker efter så har alkohol aldrig någonsin tagits upp som utgifter i lyxfällan. Det verkar vara helt tabu.

Nej det är sant... Men idag när de stod där vid tavlan på slutet och Magnus skulle berätta om utgifter som det skulle skäras ner på så nämnde han faktiskt Systemet, hehe. Pinigt.
Citera
2015-04-16, 21:18
Medlem
pettachis avatar
Är det inte väldigt förnedrande att tvingas sälja gammal skit i ett köpcentrum? Växlade lite mellan kanalerna, blev det 1200 sek?
Citera
2015-04-16, 22:11
Medlem
Isnatts avatar
Under normalbegåvning. Jag har sett den typen av karl förut, det går inte att föra ett normalt resonemang med såna, dom är ofärdiga på nåt vis och känns som dom lever i en annan tidsålder.
Dom inser inte att/vad dom gjort fel FÖRR, bara att det är jobbigt NU och det jobbiga vill dom få bort så dom kan börja om.

Dom lär aldrig få ordning på det där.
Citera
2015-04-16, 22:55
Medlem
Tratts avatar
Citat:
Det var en känsla jag fick direkt. Alkohol är ju betydligt dyrare än godis o chips.

Men om man tänker efter så har alkohol aldrig någonsin tagits upp som utgifter i lyxfällan. Det verkar vara helt tabu.

Brukar det inte kallas nöjen/utekvällar?

Om jag inte ser fel var macken i början Sköllersta-korset?
Citera
2015-04-16, 23:39
Medlem
Detta tar väl ändå priset. Magnus o Patric sätter ihop en Budget där EGENTLIGEN ska vara 15 tusen kronor i lån varje månad men nollar den kategorin för att det KANSKE kommer en skuldsanering.
Citera
2015-04-16, 23:59
Medlem
Oh-be-wans avatar
Äcklig kärring. Hon ser sig som guds gåva och spelar väldigt äckligt spel. "Har ingen kärlek" till gubben som jobbar heltid medan hon är hemma och drar mest benen efter sig/alternativ tar mest hand om sina egna äckliga särbarn.

Aldrig i livet man hade stöttat den kärringen något mer oavsett hur gubbig jag hade varit. Fan denna gubben har ingen självkänsla.

Jobbar man heltid och den andra bara jobbar lite sporadiskt så ska fan hemmet vara tip-fucking-top när man kommer hem och det ska fan vara kärlek till den som jobbar.

Äckliga lyxfällan försöker få gubben göra massa hem-arbete när han redan jobbar heltid. Slavgubbe? Äckligt.

Skuldsanering borde vara existensminimum i 10 år, dessutom stenhårt kontrollerat.

En ny bottennotering för skuldfäll.. jag menar lyxfällan, trist avsnitt, fula ansvarslösa människor, äcklig kärring, schabbig gubbe med obefintlig självkänsla. Därtill sticker Patrick och gör massa "jobb" of-screen. Det är bara Magnus som håller i hela programmet. Gissar på att Patrick stack hem till ungen sin. Det hade varit mer okej om de sagt det istället. "Patrick avvek en stund för att ta hand om sin bebis".
Senast redigerad av Oh-be-wan 2015-04-17 kl. 00:15.
Citera
2015-04-17, 00:17
Medlem
Jack.Dogs avatar
Detta var ett oerhört beklämmande avsnitt, definitivt bland de värre den här säsongen. Hade damen ens några tänder kvar förutom de främre?

En favorit i repris var Patrick Grimlunds "Detta är bland det värsta jag och Magnus sett i Lyxfällans historia". De måste väl någonstans förstå att det inte går att säga det i var och vartannat avsnitt om det ska tas seriöst...
Citera
2015-04-17, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SearchAndFind
Nej det är sant... Men idag när de stod där vid tavlan på slutet och Magnus skulle berätta om utgifter som det skulle skäras ner på så nämnde han faktiskt Systemet, hehe. Pinigt.

I gårdagens reprisavsnitt mitt på dan nämndes faktiskt alkoholinköp. Erkänner att jag reagerade, måste ha varit första och enda gången
Citera
2015-04-17, 10:36
Medlem
Carl Serungs avatar
Så för att bli av med skulderna så skulle:
1. Gubbtjyven dammsuga och laga mat.
2. Dom båda skulle ta mer ansvar för ekonomin.
3.Skilsmässa.

Verkar vara ett riktigt lyckat koncept faktiskt.
Citera
2015-04-17, 12:20
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:

Jo! Om folk har gått på krogen mycket, det är okej i dagens Sverige men fan ta den som tar sig några bärs hemma eller på en camping i goda vänners lag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in