Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-27, 02:02
Medlem
KimpaKepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Hur ställer er ni SD-anhängare till att Mattias Karlsson, i en debatt med Elisabeth Svantesson på SVT, står och tjatar om och om, värre än en påflugen tiggare, om att få samarbeta med moderaterna?
Gör det er varma i kroppen av vällust eller får nu dålig smak i munnen?
Är det enbart taktik eller suktar man så efter makt?

SD med Mattias Karlsson i spetsen är numera mer eller mindre Moderaterna, så det är väl naturligt.
Citera
2016-02-27, 02:18
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimpaKeps
SD med Mattias Karlsson i spetsen är numera mer eller mindre Moderaterna, så det är väl naturligt.

Vilket säger lite om Mattias, för några år sedan var hans linje 100 % att det var sossarna han sa SD skulle söka samarbete med.
Citera
2016-02-27, 09:40
Medlem
Himmelstosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
Denna sammanslagna tråd känns som en jobbig sjunde omtenta i en grundkurs, eller kanske lite som en spya som åker upp och ner. Expressen, eXpo, vem som än står för fiolerna, så är det samma jävla gnisselmusik.

Mattias Karlsson behärskar Sverigedemokraterna, oavsett Expressen-skriverier.

Det gör han genom att han har fått medlemmarnas stöd, på landsdagarna och via deras ombud, för att utesluta alla som potentiellt eller reellt är ett hot mot hans och hans fåtaliga kamarillas totala makt över partiet. Stadgar och andra regler torkar han sig med.

Invandringskritiker är så rädda, så skärrade, så utom sig av ilska mot media och traditionella politiker, så ända in i hjärteroten ångestfyllda över det som makten försöker hinna med att göra med Sverige innan den politiska hjälpen hinner fram, så att de tar vad som helst från den som de tror kan vara till politisk nytta för att rädda Sverige och det svenska folket. Det ser vi nu. De ser och vet och förstår vad Mattias Karlsson står för, hyckleriet, den totala självupptagenheten och det totala människoföraktet, och urkällan till dessa insikter, Fria Tider, är ett av Sveriges största medier med mångas odelade förtroende. Men de vågar inte vänta på något bättre.

Det är den mekanismen som Mattias Karlsson utnyttjar - till det yttersta.

Med all respekt - jag hoppas fortsättningsvis slippa se uttalanden med innebörden "jag har inget förtroende för Mattias Karlsson" eller "Mattias Karlsson måste bort". Mattias Karlsson skiter helhjärtat i om han har förtroende eller inte så länge han har makten, och han har sågat ner all interndemokrati i partiet till förmån för sig själv och sitt parasitentourage.

Möjligheterna att få bort Mattias Karlsson, eller reformera partiet inifrån, de är 0.

Det måste man inse innan man kan gå vidare i sin analys och förståelse.

Precis som ingenting kunde förändras i sjuklöverns migrationspolitik förrän de började förlora röster till SD på den, så kommer ingenting att förändras i SD:s sjuka, kompiskorrumperade internpolitik förrän SD börjar förlora röster till ett riktigt, hårdkärnigt, demokratiskt, välorganiserat migrationskritiskt svenskvänligt parti.

Det är där allt krut borde läggas - i alla fall allt krut som inte går till att bygga en metapolitik för att bädda för det partiet och dess politik.

Reformera SD? Få bort Kim Jong Karlsson? Sorry, de patienterna är döda, med dödsattest. Sätt igång med att skapa något nytt i stället, ta steget till förlossningsavdelningen och var med och hjälp till att ta fram nytt politiskt liv, med bättre förutsättningar även om början kan bli svår.

Allt det här är ju rimliga ståndpunkter som du har upprepat många, många gånger. Men om du nu tycker att det enda rimliga alternativet är att starta ett nytt parti så är en rimlig motfråga: varför gör du inte det? Jag begär inte att du omedelbart ska dra igång en helt ny, fix och färdig partiapparat, men att nätverka lite och dra igång nån sorts arbetsgrupp borde väl vara möjligt. Efter vad man läser här så finns det ju en hel del personer som är missnöjda med SD som det borde gå att bygga på. Eller?
Citera
2016-02-27, 09:54
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelstoss
Allt det här är ju rimliga ståndpunkter som du har upprepat många, många gånger. Men om du nu tycker att det enda rimliga alternativet är att starta ett nytt parti så är en rimlig motfråga: varför gör du inte det? Jag begär inte att du omedelbart ska dra igång en helt ny, fix och färdig partiapparat, men att nätverka lite och dra igång nån sorts arbetsgrupp borde väl vara möjligt. Efter vad man läser här så finns det ju en hel del personer som är missnöjda med SD som det borde gå att bygga på. Eller?

Jag är inte den skapande, övertygande personen som bygger ett parti själv, men jag hakar så fort någon får igång något vettigt och oavsett vad många tror, så har jag arbetsförmåga och uthållighet. Min radar är alltid på, och många andras med mig.

Förutsättningarna är på ett sätt bättre än någonsin, för gammelpartierna har tappat väljarkårens förtroende och ska bort, i alla fall minst ett par av dem som ligger tätt intill fyran. Det blåser precis den förändringens vind i vilken Mao Zedong sa att man skulle bygga väderkvarnar och inte vindskydd.
Citera
2016-03-06, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
Jag är inte den skapande, övertygande personen som bygger ett parti själv, men jag hakar så fort någon får igång något vettigt och oavsett vad många tror, så har jag arbetsförmåga och uthållighet. Min radar är alltid på, och många andras med mig.

Förutsättningarna är på ett sätt bättre än någonsin, för gammelpartierna har tappat väljarkårens förtroende och ska bort, i alla fall minst ett par av dem som ligger tätt intill fyran. Det blåser precis den förändringens vind i vilken Mao Zedong sa att man skulle bygga väderkvarnar och inte vindskydd.

Mattias Karlssons attityd kan ju faktiskt förbättra jordmånen för partier som kan komplettera SD. Motpol-avslöjandet bidrar kanske inte så mycket dock.

(Jag hoppas att det inte bildas något nytt ND eller ND light. För det alternativet kommer väljarna och potentiella förtroendevalda att uppleva som mer obehagligt än SD och därför välja SD. Det blir en upprepning av ND-projektet.

Paukers recept på Exilen - se länk i min signatur nedan - med ett parti lite till höger om SD och ett lite till vänster om SD men inte mer orumsren framtoning verkar vettigast. Håller också med om att mediebiten måste komma först. Möjligen kan man registrera partibeteckningar för att vara redo om det blir nyval.)
Citera
2016-03-06, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Vilket säger lite om Mattias, för några år sedan var hans linje 100 % att det var sossarna han sa SD skulle söka samarbete med.
Jaså? Inte så troligt. Vad har du hittat info om detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in