2016-03-06, 16:39
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
HD prövar sällan tidigare bedömda bevis, men nya bevis eller omständigheter kan vara resningsskäl och därmed skäl för PT. Det har jag påpekat flera gånger i tråden.

Ja. men nya omständigheter är inte samma sak som att han plötsligt börjar minnas att han har haft kontakt med kroppen. Han borde ha sjungit ut om den saken senast i Hovrätten. Nu är det för sent. Det är ingen smart strategi att tiga och förneka allting och tro att han får en ny prövning i HD med automatik.
2016-03-06, 16:42
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Ja. men nya omständigheter är inte samma sak som att han plötsligt börjar minnas att han har haft kontakt med kroppen. Han borde ha sjungit ut om den saken senast i Hovrätten. Nu är det för sent. Det är ingen smart strategi att tiga och förneka allting och tro att han får en ny prövning i HD med automatik.
En förklaring är en ny omständighet, men någon automatik finns inte.
2016-03-06, 16:44
Medlem
Citat:

Advokaten Björn Hurtig kan sova ganska lugnt. Han har inte schemalagt någon förhandling i HD, han vet att han aldrig kommer att behöva sitta där.

Hurtig har ansökt om tillstånad av åklagaren att göra nya undersökingar.
2016-03-06, 17:03
Bannlyst
Citat:
Nej, precis. Då kunde ju alla dömda mördare totalneka upp till hovrätten och hoppas på lågt straff och får de inte det så är det bara att börja prata, hitta på en historia som kan funka till bevisning, som -"nej jag har inte dödat nån, jag hittade en redan dödad tjej och fick panik, skulle se om hon var död, rörde då kroppen." D.v.s det är bara att neka och hoppas på tur, funkar det inte vänder man sig till HD med en bevis-anpassad historia och mördare döms bara om mordet filmats, fotats eller om ett vittne fanns på plats. Tur att det inte fungerar så.
2016-03-06, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mitt fetande.

Någon sådan info finns inte i FUP.

Men den här infon finns i FUP:

FUP sidan 19

Åklagarbeslut ang. Tillstånd till hemlig övervakning av elektronisk kommunikation fattat.
Begäran om positionering av mobiltelefon skickad till NOA kl. 08.10
Svar från NOA kom kl. 09.10
Sista uppgifter från telefonen var kl. 18.39. Från mast i riktning mot Blombergs säteri.

Det stämmer inte med Teliasoneras uppgifter.
2016-03-06, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xerxesx
Läs inläggen om mobilspårning av Felix52. Mycket intressant.
Han har själv varit aktiv där. Läs inläggen och bilda dig en egen uppfattning.

Felix52 svamlar. Det går inte se sådant.
"varit aktiv där" Jaha.....
2016-03-06, 17:41
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Jag undrar om det du beskriver är ett påhittad förslag till hur Nerijus "förklaring" skulle kunna se ut eller om du tror att det du beskriver skulle kunna ha hänt på riktigt?
Om du tror att det hänt på riktigt undrar jag om du inte tror att det fanns någon bekvämare och mer avskild plats för sex än inne i ladan där hans sperma hittats? Vem vill ha sex därinne i skiten förutom Nerijus med sig själv?
Sen att han stannar och vinkar till sig den joggande kvinnan, är knappast ett normalt förfarande även om man ska akutragga på någon. Om joggerskan istället varit prostituerad, stått lättklädd vid vägkanten och väntat på en kund - då hade det varit mer ok att han stannat för att "få sig nåt".
Men, nu var det ju inte på det viset utan han tajmade in den joggande kvinnan, stannade bilen så att han precis skulle hinna att försöka locka med sig henne.

Om din berättelse är en påhittad bortförklaring han kunde komma med nu så undrar jag hur du tror att han skulle klara av förhör där han pumpas på detaljer och där allt görs för att slå hål på det som är osant? Tror du att han är så skärpt att han skulle klara av detta med en påhittad historia?
Det tror jag verkligen inte.
Jag tror inte att han kommer att gå med på att ändra sin historia alls - han har aldrig träffat Lisa.
Han har att välja på livstid eller att lägga fram bevis för en helt annan berättelse. Hur den skulle kunna se ut är svårt att se, och om man försöker få till en alternativ historia hamnar man i den ena orimligheten efter den andra. – Nej, jag tror inte att orimligheterna ”hänt på riktigt”, men om det som tros ha hänt, sägs inte har hänt, måste alternativen penetreras.

Det är klart att han klarar av förhör där man försöker slå hål på hans historia; han lägger den så nära som möjligt den berättelse han är dömd för och håller sedan fast vid den. Exempelvis kan han nu hävda att han haft ett ärende in till mjölkrummet och då upptäckt LH, trott att det var AB som gjort sig skyldig till mordet (han såg t.ex. en tillhörighet från AB därinne som tidigare inte funnits där, eller andra tecken på att AB just begett sig därifrån), osv. Efter att ha läst FUP vet han också vad AB sagt om hans person och han kan nu tycka att det är hög tid för hämnd.

Ingen vet vad som utspelat sig mellan AB och NB. – NB är fri både att hitta på vad som sagts dem emellan – och vad som gjorts. Möjligen kan man också tänka sig att han redan innan han syddes in hunnit förbereda vissa saker.

Men han får svårt med joggerskan.
2016-03-06, 17:53
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Nej, precis. Då kunde ju alla dömda mördare totalneka upp till hovrätten och hoppas på lågt straff och får de inte det så är det bara att börja prata, hitta på en historia som kan funka till bevisning, som -"nej jag har inte dödat nån, jag hittade en redan dödad tjej och fick panik, skulle se om hon var död, rörde då kroppen." D.v.s det är bara att neka och hoppas på tur, funkar det inte vänder man sig till HD med en bevis-anpassad historia och mördare döms bara om mordet filmats, fotats eller om ett vittne fanns på plats. Tur att det inte fungerar så.
Fast det är nog en hel del som vill att det ska funka på det viset.
Det ska inte gå att dömas med mindre än så.
DNA-bevisning - skit värt! Rimlighet - skit värt!Logik och förnuft - skit värt!

Sverige kan faktiskt vara ett bra land att vara mördare i.
Fråga bara Mats Alm. Fråga bara Rahman som ströp en åldring och satte eld på henne
och fick miljoner i skadestånd efter några års sittning på kåken (han är död själv avskummet
så han går kanske dåligt att fråga nånting om). Ja, det finns åtskilliga andra som kan vittna
om att Sverige är ett bra land att mörda i för man går fri i slutändan.
Christer på Sveavägen 86 är ett annat bra exempel.
Senast redigerad av Grandioso 2016-03-06 kl. 18:19.
2016-03-06, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hundrik
Att N.B skyddar någon eller några har ju varit glasklart allt sedan den ihåliga förundersökningen presenterades kring mordet på Lisa Holm. Och vem som är mördaren står lika klart och tydligt här på Flashback. Detta håller på att bli ännu en rättsskandal bland många i Sverige. Och det är därför som jag av intresse även följer att förhörsledaren blivit polisanmäld för att ha brutit mot artikel 6 i konventionen om Mänskliga rättigheter beträffande "fair trail". det kanske blir förhörsledaren som får skaka galler ett tag istället.

Hur ska GW Persson ta detta här, han som var ute och "vevade runt överallt" i massmedia om den "skolboksliknande", perfekta förundersökningen?

Har Fhl blivit polisanmäld?
2016-03-06, 18:35
Medlem
Grandiosos avatar
Det kommer ut en man från ladan i Blomberg omkring 18.25. Har det vittnats om.
Nån minut senare sker fickringningen.
Mannen som ses komma ut från denna lada vid denna högintressanta tid är ju givetvis
ingen mindre än Nerijus själv, den blivande flickmördaren, även om det inte till hundra
procent är spikat att det är han som ses av pizzavittnet i sin bil.
Jag anser för min del att det är bevisat att det är Nero och ingen annan.

Så med detta i tankarna ska sedan en alternativ historia kokas ihop.
NB är alltså utanför ladan och styr stegen mot tjejen som står på andra sidan bakom
hörnet i beredskap att ge sig av på sin moped.

Då ska det göras sannolikt att en annan person träder in på scenen samtidigt eller att Lisa får
ett plötsligt infall att släcka sitt eget liv och tänker att det blir perfekt att göra inne i den
där ladan och hittar sig i ett rör i en tillbyggnad plus några lämpliga små hållfasta
små snören att trä upp sig själv på och döden dö.
Inte kul att leva längre.

Nerijus kan inte gärna ha missat att se flickan gå iväg mot sin självvalda död eftersom
han ju är på plats eller att ha sett en annan filur närma sig henne.

Där har du att jobba med Hurtig och din klientjävel också.

Nerijus Bilevicius har inte något alibi för tiden mellan kl 18.00 till kl 20.00 den 7juni 2015.

Det är helt klarlagt att Lisa Holm dödats av en annan person. Det kan konstateras att
Lisa Holm inte hade några punktformade blödningar i ögonens bindehinnor,
munnens slemhinnor eller i ansiktets hud. Hon hade däremot brott på tungbenet.
Dessa fynd talar starkt för att döden orsakats genom hängning. Emellertid finns ett
utrymme för att gärningsmannen först anbringat snaran, dragit åt denna och därefter
hängt upp Lisa Holm.
Senast redigerad av Grandioso 2016-03-06 kl. 19:11.
2016-03-06, 18:46
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det kommer ut en man från ladan i Blomberg omkring 18.25. Har det vittnats om.
Nån minut senare sker fickringningen.
Mannen som ses komma ut från denna lada vid denna högintressanta tid är ju givetvis
ingen mindre än Nerijus själv, den blivande flickmördaren, även om det inte till hundra
procent är spikat att det är han som ses av pizzavittnet i sin bil.
Jag anser för min del att det är bevisat att det är Nero och ingen annan.

Så med detta i tankarna ska sedan en alternativ historia kokas ihop.
NB är alltså utanför ladan och styr stegen mot tjejen som står på andra sidan bakom
hörnet i beredskap att ge sig av på sin moped.

Då ska det göras sannolikt att en annan person träder in på scenen samtidigt eller att Lisa får
ett plötsligt infall att släcka sitt eget liv och tänker att det blir perfekt att göra inne i den
där ladan och hittar sig i ett rör i en tillbyggnad plus några lämpliga små hållfasta
smö snören att trä upp sig själv på och döden dö.
Inte kul att leva längre.

Nerijus kan inte gärna ha missat att se flickan gå iväg mot sin självvalda död eftersom
han ju är på plats eller att ha sett en annan filur närma sig henne.

Där har du att jobba med Hurtig och din klientjävel också.
Jaha, så den blivande mördaren skulle ha gått över vägen i full vy från en bil som kom norrifrån och sågs hur långt som helst, menar du?

Det är inte upp till 100 % spikat att det är NB, skrev du. Hur mycket spikat är det? 90 %, 50 %, 25 %, 1 %?
2016-03-06, 19:35
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jaha, så den blivande mördaren skulle ha gått över vägen i full vy från en bil som kom norrifrån och sågs hur långt som helst, menar du?

Det är inte upp till 100 % spikat att det är NB, skrev du. Hur mycket spikat är det? 90 %, 50 %, 25 %, 1 %?
1. Ja, det råkade sig så. Nerijus kunde bara inte försitta detta gyllene tillfälle.
Han var för het på det. Han skulle bara inte låta en utvald jänta slinka undan åter en gång.
Blev han sedd så skitsamma. Det fick man ta efteråt i så fall.
Nu var han i drifternas våld helt och hållet.

2. Enligt mig 100%. Jag skulle tro domstolarna inte har minsta tvivel heller på den här punkten.
Så 100 där också. Det blir högst osannolikt med nåt annat.
Eftersom det är bevisat att Nero mördade Lisa och det skedde inne i mjölkrummet vid
här tidpunkten och man har vittne som sett en man mycket snarlik NB när det kördes förbi
gå ut genom ladan kl.18:25 på söndagskvällen så är det hela klappat och klart.
Rimligt och logiskt och bara att glömma nåt annat.

PT - lika avlägset för Nero som för en tjackpundare att tacka nej till ett erbjudande om
en gratis påse amfetamin.
Senast redigerad av Grandioso 2016-03-06 kl. 19:38.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in