2016-03-04, 18:09
Medlem
Att N.B skyddar någon eller några har ju varit glasklart allt sedan den ihåliga förundersökningen presenterades kring mordet på Lisa Holm. Och vem som är mördaren står lika klart och tydligt här på Flashback. Detta håller på att bli ännu en rättsskandal bland många i Sverige. Och det är därför som jag av intresse även följer att förhörsledaren blivit polisanmäld för att ha brutit mot artikel 6 i konventionen om Mänskliga rättigheter beträffande "fair trail". det kanske blir förhörsledaren som får skaka galler ett tag istället.

Hur ska GW Persson ta detta här, han som var ute och "vevade runt överallt" i massmedia om den "skolboksliknande", perfekta förundersökningen?
2016-03-04, 18:15
Medlem
arkmikes avatar
[quote=develi|56547987]
Plötsligt vill han prata inför farbror Hurtig. Lutade han sig mot hans bröst och kände ett enormt förtroende - svag och matt efter att han tvingats hålla tillbaka sanningen i 9 månader?
Bah.
Så jävla genomskinligt. /QUOTE]

Osökt tänker jag på en Bogarts kommentarer till en brud i nöd:
"Stick to me baby, I'll get you out of this mess". Skillnaden är att Bogey var "a good chap". Vad är Björn Hurtig? Vad finns i gottpåsen för Nerijus?

Man måste våga tänka på mer än ett sätt, säger en mumlande Hurtig i intervjun P4 Skaraborg och då ser jag framför mig hans utredningsenhets uppdrag "Gräv fram rimligt tvivel på nått vänster, här finns det kulor att tjäna och rubriker att bada i."
Hurtig hjälper med andra ord Nerijus att tänka i advokatens egna banor. .
Precis som en Mamma hjälper han sitt barn att sätta ord på verkligheten.
Frågan är vems verklighet vi talar om?
Mumien Nerijus skall plötsligt börja tala till advokatens förmån.
Jag känner för en riktig stänkare.
2016-03-04, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Gott.
Äntligen så talar gode och otursförföljde Nero om vad som egentligen hänt.
Det är alltså bara ett uppstädande då det handlar om. Där ser man.
Ja, självfallet får vi nu en tredje rättegång och snart är Nerijus en fri man igen.
Straffet för griftefridsbrott, som ju är det enda han gjort sig skyldig till, bör väl anses
vara avtjänat efter all tid på häktet.
Det är att anse som mycket trovärdigt när hans berättelse långt om länge anländer.
Och jag min dumme och fördomsfulle fan som trodde han verkligen hade mördat också.

Klart man ska lita på vad han nu säger. Det tog sin tid, han skämdes ju, men nu tyckte
han det borde berättas hur det verkligen låg till. Så har vi därmed alla DNA-träffar förklarade,
de är avsatta vid hanteringen efteråt.
Frågan som inställer sig nu då är vem som Nero skyddar, vem som är den verklige
gärningsmannen?

Det behöver inte Nero alls säga nåt om. Han har förstås blivit hotad till tystnad och
vågar ju givetvis inte röja namnet på mördaren. Det räcker att han talar om att det finns
en annan bov i dramat. Det accepterar domstolen naturligtvis och låter det stanna därvid.

Ja, härligt, snart är sympatiske och hårt prövade Nero hemma igen hos frun och mamma.
Vilken oväntad vändning på detta drama alltså.
Jag blir riktigt upphetsad över detta.

(Och jag som inbillade mig att det skulle komma en förklaring där ingen mördare alls finns i
historien. Har inte Hurtig tittat in på flashback sen han tog sig an fallet? )

Ja, kan bara hålla med. Känns skönt att detta äntligen kan klaras upp och NB får återvända hem till IB. Kanske kan han unna sig en långdusch på nåt trevligt badhus innan flyget till Litauen lyfter. Ska bli både intressant och jobbigt att läsa om detaljerna kring transporten och hur han slutligen pressar in hennes döda kropp i det smala skåpet. Om han nu vill delge Lisas närstående detta. Angående den "verkliga" mördaren så tror jag inte vi får något tydligt utpekande. Det blir nog antingen "jag vet inte, hittade henne i ladan och ingen annan var där", eller någon som han av någon anledning inte vill peka ut.
2016-03-04, 18:34
Medlem
Löjligt att komma med helt ny berättelse så här sent..Så uppenbart att det är en efterkonstruktion.

NB hade haft en chans om han berätta från början.HD kommer inte ta upp detta då NB s trovärdighet är lika med 0 nu när han ändrar sig.

Och blod avsätts inte på dom ställena om man bara forslar bort en kropp..Nej det luktar desperation lång väg att komma med dessa lögner så sent.Klart han är skyldig..
2016-03-04, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Ja, kan bara hålla med. Känns skönt att detta äntligen kan klaras upp och NB får återvända hem till IB. Kanske kan han unna sig en långdusch på nåt trevligt badhus innan flyget till Litauen lyfter. Ska bli både intressant och jobbigt att läsa om detaljerna kring transporten och hur han slutligen pressar in hennes döda kropp i det smala skåpet. Om han nu vill delge Lisas närstående detta. Angående den "verkliga" mördaren så tror jag inte vi får något tydligt utpekande. Det blir nog antingen "jag vet inte, hittade henne i ladan och ingen annan var där", eller någon som han av någon anledning inte vill peka ut.

Ja fy, ska bli intressant att höra om transporten etc... Nä den här "teorin" vet vi alla var den kommer ifrån
2016-03-04, 18:41
Medlem
SvenneMelons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelipeVilla
Löjligt att komma med helt ny berättelse så här sent..Så uppenbart att det är en efterkonstruktion.

NB hade haft en chans om han berätta från början.HD kommer inte ta upp detta då NB s trovärdighet är lika med 0 nu när han ändrar sig.

Och blod avsätts inte på dom ställena om man bara forslar bort en kropp..Nej det luktar desperation lång väg att komma med dessa lögner så sent.Klart han är skyldig..

Egentligen skulle jag ju inte skriva detta, men har NB inte med det sedvanliga "jag vågade inte berätta som det var förut för jag är en stackars fattig invandrare som alla är rasistiska mot" så kommer denna nya historia att lämnas utan åtgärd
hoppas jag!
2016-03-04, 18:42
Medlem
Alltså det känns som att advokater får uttala sig o bete sig hur fan som helst? Finns det, på riktigt, inga regler om vad de kan säga? Tänker så på Lisas familj, att behöva läsa dessa rubriker...
2016-03-04, 18:45
Medlem
Vad menar du med det?..
2016-03-04, 18:45
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Alltså det känns som att advokater får uttala sig o bete sig hur fan som helst? Finns det, på riktigt, inga regler om vad de kan säga? Tänker så på Lisas familj, att behöva läsa dessa rubriker...
Jo, det finns regler, men han ska ta större hänsyn till sin klient än till målsäganden. Har han en alternativ teori ska han komma fram med den.

Advokatsamfundet: VÄGLEDANDE REGLER OM GOD ADVOKATSED
Citat:
En grundsten i de vägledande reglerna är att advokaten är skyldig att vara lojal med sin klient och att enbart verka för hans eller hennes bästa.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2016-03-04 kl. 18:47.
2016-03-04, 18:51
Medlem
Han har ju aldrig träffat Lisa har han ju sagt,och nu så har han det när hon redan var död.Har man inte träffat någon så betyder det både död och levande.Klart som fan att NB försöker hitta på en ny story till advokaten,men det är redan försent och HD kommer inte ta upp detta då trovärdigheten hos NB är lika med 0..
Det enda som kan rädda NB är om någon annan erkänner mordet men det kommer inte ske då det är NB som är mördaren.
Medlem
ja trodde fallet var stäng och att det inte kommer att tas upp mer.

så har alla kunniga sagt. aro gw m.fl.

är dessa hurtig-utspel bara spel för galleriorna eller kan det verkligen vara så att de kan får pröva målet igen?

stackars familjen isåfall. tycker man borde sätta munkavel på hurtig tills det de har fått prövningstillstånd eller vad det heter. media har ju ingen som helst respekt för anhöriga eller liknande.

balten hade 6 mån (eller mer) att snacka på sig och försöka komma på vettiga förklaringar till alltihop.

han satt och höll käft men nu ska han plötsligt snacka. helt sjukt.

hur mkt har han inte kostat skattebetalarna?

för att inte tala om den smärta han orsakat...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jo, det finns regler, men han ska ta större hänsyn till sin klient än till målsäganden. Har han en alternativ teori ska han komma fram med den.

Advokatsamfundet: VÄGLEDANDE REGLER OM GOD ADVOKATSED

Ja men det visste jag inte, herregud jag pratar om etik/moral som man har eller inte! Ja, ja DU är väl nöjd, eller?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in