2016-03-06, 09:10
Medlem
showdowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YberSoldat
Isas låt är absolut bäst. Gick inte vidare ens? Bara tjejer som röstar?

Frans? Pfff

Nja, kan vara så, men tror mer på att det var multikulti-pk-vurmare. Bara sådana bidrag gick ju vidare från Andra chansen igår.

Gillade också Isa, och Dolly Style gjorde mig glad.
2016-03-06, 11:53
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calina85
Skam att inte Isa gick vidare. Gillade verkligen låten men hennes röst klarar inte av den. Skulle varit någon med bättre pipa typ Amparo, Finer eller Sandén. Tror det var därför den inte klarade sig. Visserligen gick väl inte Amparos powerballad vidare från andra chansen förra året heller så det är något med powerballader verkar det som:/

Många här lovordar Zaraha (eller vad hon heter) Jag börjar bara tänka på Norges bidrag från Eurovision 2011 när jag hör den. Samma afrikanska influenser men annars är den inte särskilt lik. Gillade dock Norges direkt när jag hörde den och denna har jag fortfarande inte riktigt fastnat för men det kanske kommer.

Här Norges bidrag från 2011 om ni inte minns/hört den

https://www.youtube.com/watch?v=o7W-ko3Bbt8

Och hon gick inte vidare från semifinalen trots att det är en hit. Hon var svart och det gillade ju inte Östeuropa. Så om SaHara vinner och hamnar i Eurovision så blir det ett socialt experiment
2016-03-06, 11:57
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Och hon gick inte vidare från semifinalen trots att det är en hit. Hon var svart och det gillade ju inte Östeuropa. Så om SaHara vinner och hamnar i Eurovision så blir det ett socialt experiment

Hon lär iallafal ej Missa finalen. hon går och vinner allt och Norge skyller allt på Rasismen xD
2016-03-06, 13:42
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Efter att ha hört nåra gånger David Lindgrens låt, så är den faktiskt jävligt bra! Gillade den inte speciellt mycket när jag hörde den första gången.

Absolut första gången man hörde den var den ganska bra men nu känns den som den bästa låten i MF 2016 .
2016-03-06, 13:51
Medlem
freeriderXIIs avatar
If I were Sorry är en överskattad repetitiv pratsång.
2016-03-06, 15:16
Medlem
Edt.cat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Varför då?

Och då syftar jag inte på antalet views på hans YouTubevideo eller eventuell popularitet bland småflickor utan varför hans låt är bra?

Min subjektiva upplevelse av låten är att den har ett skönt sound, chill liksom. Räcker det som svar?
2016-03-06, 15:29
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Efter att ha hört nåra gånger David Lindgrens låt, så är den faktiskt jävligt bra! Gillade den inte speciellt mycket när jag hörde den första gången.

David Lindgren sjunger jävligt bra. Melodin är dock anonym och ganska tråkig. Hoppas inte den går vidare till ESC, för låten håller inte!

Jag gillar Robin Bengtsson fina och stillsamma låt, men den kommer inte heller att vinna hela skiten. Bettar en liten slant på Youniverse.
2016-03-06, 15:49
Medlem
Snubchurps avatar
Att folk lyssnar på Samir & Viktors musik säger ganska mycket om varför världen ser ut som den gör idag.
2016-03-06, 17:04
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
If I were Sorry är en överskattad repetitiv pratsång.

Helt enig, gillar den inte personligen, men inte ens när jag försöker se objektivt på det hela kommer den högt upp.
2016-03-06, 18:30
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Att folk lyssnar på Samir & Viktors musik säger ganska mycket om varför världen ser ut som den gör idag.

Tvärtom, på grund av alla oro i världen behöver vi en glad knaslåt. Något glatt.
2016-03-06, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
David Lindgren sjunger jävligt bra. Melodin är dock anonym och ganska tråkig. Hoppas inte den går vidare till ESC, för låten håller inte!

Jag gillar Robin Bengtsson fina och stillsamma låt, men den kommer inte heller att vinna hela skiten. Bettar en liten slant på Youniverse.

Problemet med David Lindgrens låt är att när refrängen sätter igång så sätter även ett dunkadunka igång i bakgrunden som förstör hela refrängen. Förstår att de siktade på disko men tyvärr blir det helt pannkaka.
2016-03-06, 19:28
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.Ewing33
Jag kan konstatera att det är mycket afrikanska rytmer som funkar.

Det stämmer bra det. Samtliga invandrarlåtar med afrikaner i spetsen gick till final. Man har ju hört om afrikaners utrustning i byxan, så det bidrog nog till att jag röstade på Panetoz.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in