Citat:
DN är washington-trogna och inte mer pålitliga än någon annan svensk tidning. Börjar min fråga om DN duger som media-källa i den här tråden? Igår var det en liten pajas som motsatte sig av min hänvisning till dailySabah som källa vars ägs av Qatar och Erdogan, nu måste man gå in djupare och undersöka vem som ägere vad så länge allt ägs av Ryssland är det ett ok för vissa här.
Kom på at DN möjligtvis ägs av en judisk familj och konspirerar mot Putin? Men någon motta får det vara tycker jag.
Ryske journalisten Peter Pomarentsev (jude) påstår det här;
Peter Pomerantsev ser Syrienbombningarna ur ett informationsperspektiv.
– Det handlar allra minst om att sätta USA på pottan. Att underminera amerikanernas roll som världspolis. ”Och tajmningen: De drog igång bombningarna precis vid offentliggörandet av rapporten om MH17 (det nedskjutna passagerarplanet i Ukraina) och tog världen på sängen. ”Pomerantsev är fast rotad i väst – det är ”vi” och Ryssland är ”dom”. Men i familjen har han alltid talat ryska, också nu med sina egna barn. Själv vill han tona ner talet om nationalitet.
Kan det finnas ett samband?
Kom på at DN möjligtvis ägs av en judisk familj och konspirerar mot Putin? Men någon motta får det vara tycker jag.
Ryske journalisten Peter Pomarentsev (jude) påstår det här;
Peter Pomerantsev ser Syrienbombningarna ur ett informationsperspektiv.
– Det handlar allra minst om att sätta USA på pottan. Att underminera amerikanernas roll som världspolis. ”Och tajmningen: De drog igång bombningarna precis vid offentliggörandet av rapporten om MH17 (det nedskjutna passagerarplanet i Ukraina) och tog världen på sängen. ”Pomerantsev är fast rotad i väst – det är ”vi” och Ryssland är ”dom”. Men i familjen har han alltid talat ryska, också nu med sina egna barn. Själv vill han tona ner talet om nationalitet.
Kan det finnas ett samband?
Dessutom håller jag inte med om slutsatsen, att det det handlade om att dölja mh17-rapporten.
Anledningen till engagemanget i syrien berodde ju helt på att läget var kärvt för syrien, och inte minst att en flygförbudszon över norra syrien mer och mer kom upp som ett krav för att avgöra kriget. Med ryssarnas intåg gjordes i ett slag en sådan zon omöjlig åtminstone utan ryssarnas fulla medverkan, och att det satte usa på pottan var en trevlig sidoeffekt.