2016-03-04, 09:27
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manurihn.32
Varför säger du att jag inte förstår?

Vad ateism är.
Citera
2016-03-04, 09:31
Medlem
KortStubins avatar
Citat:
Så du vet att det inte finns en "högre makt"? Kan du bevisa det? Vore kanon i sådana fall för det skulle innebära att jag kan bekräfta det jag själv misstänker är fallet.
Jag har inte presenterat att jag vet något om en "högre makt", så jag behöver inte bevisa något i det avseendet.
Citera
2016-03-04, 09:35
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KortStubin
Jag har inte presenterat att jag vet något om en "högre makt", så jag behöver inte bevisa något i det avseendet.

Du är "legitim": Falska dikotomier är ett elände.
Citera
2016-03-04, 09:35
Medlem
KortStubins avatar
Citat:
Att många ateister är dryga jävlar som kör ner sin tro i halsen på folk likt den värsta Islamisten.
Men det är ju bara en av dina fördomar. Du presenterade flera fördomar i ditt tidigare inlägg.
Citera
2016-03-04, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Vilken lära är det vi ateister tror på?

Hur kan ett ord som specifikt beskriver avsaknad av tro, vara en tro? Är inte det en motsägelse?

Bli gärna mer specifik kring vilken typ av ateister det är du talar om mer än "finniga" sådana, samt vad det har för relevans till ämnet, tack.

Vi tror att det inte finns en högre makt. I nuläget kan man inte bevisa det. Man kommer närmare med vetenskapens hjälp men att säga att man nått fram hela vägen är fan inte sant.

Jag skrev finniga tonåringar för argument som att "religion är en mentalsjukdom" är sånt man själv körde med på gymnasiet för att provocera och trycka ner sådana som inte höll med. Sånt som kommunister i Sovjetunionen satte i praktiken. Ett argument som låter som något man slänger ur sig när argumenten tryter och det finns trots allt en uppsjö av bättre argument mot religion utan att låta som en efterbliven Stalinist.
Senast redigerad av manurihn.32 2016-03-04 kl. 09:53.
Citera
2016-03-04, 09:52
Medlem
Citat:

Du säger ju att den inte finns? Alltså påstår du ju något? Jag säger i stället att jag tror inte att det finns någon högre makt eftersom jag aldrig sett något dom pekar på detta men "feel free" att bevisa motsatsen för mig om du tror att du kan.

Men det blir bara en cirkeldiskution. Tycker bara att många ateister är jävligt provokativa och omogna i sitt sätt att diskutera. Vad tjänar man på det? Hihihi det är så kul att reta upp dom kristna (muslimer vågar man naturligtvis inte säga ett pip till) se vad cool jag är....
Jag förstår och sympatisetar med iofs med "att den som påstår någonting får bevisa det" men dels spelar jag guds advokat dels så är det attityden hos en del jag har så svårt för. Man kan ju tillägga att attityden hos många gudstroende är ännu värre dom hugger ju huvudet av dig bokstavligen.
Senast redigerad av manurihn.32 2016-03-04 kl. 10:17.
Citera
2016-03-04, 10:03
Medlem
KortStubins avatar
Citat:
Du säger ju att den inte finns? Alltså påstår du ju något?

När och var säger jag att den inte finns? Vad är det jag påstår?

Citat:
Jag säger i stället att jag tror inte att det finns någon högre makt eftersom jag aldrig sett något dom pekar på detta men "feel free" att bevisa motsatsen för mig om du tror att du kan.
Bevisbördan är din.
Vad du tror på är inte så intressant egentligen. Det är dina eventuella bevis/belägg, angående topic, som skulle kunna vara intressanta.
Citat:
Men det blir bara en cirkeldiskution. Tycker bara att många ateister är jävligt provokativa och omogna i sitt sätt att diskutera. Vad tjänar man på det? Hihihi det är så kul att reta upp dom kristna (muslimer vågar man naturligtvis inte säga ett pip till) sr vad cool jag är....
Ändå söker du en cirkeldiskussion.
Ställ dina frågor och postulat om ateister i ett lämpligt forum.
Citera
2016-03-04, 10:19
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Du säger ju att den inte finns? Alltså påstår du ju något? Jag säger i stället att jag tror inte att det finns någon högre makt eftersom jag aldrig sett något dom pekar på detta men "feel free" att bevisa motsatsen för mig om du tror att du kan.

Citat:
Men det blir bara en cirkeldiskution.

Japp, så sluta med ditt studentikosa bevisbörda-jonglerande.

Citat:
Tycker bara att många ateister är jävligt provokativa och omogna i sitt sätt att diskutera.

Ta i så fall upp det med dessa "många ateister" ... istället för att skapa generaliserande strawmen.
Citera
2016-03-04, 10:20
Medlem
Citat:
När och var säger jag att den inte finns? Vad är det jag påstår?

Bevisbördan är din.
Vad du tror på är inte så intressant egentligen. Det är dina eventuella bevis/belägg, angående topic, som skulle kunna vara intressanta.

Ändå söker du en cirkeldiskussion.
Ställ dina frågor och postulat om ateister i ett lämpligt forum.

OK i sådana fall skall jag förklara för dig en gång till. Att tycka att dom som har en annan åsikt en dig är mentalsjuka är en jävligt efterbliven ståndpunkt.
Citera
2016-03-04, 10:24
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
OK i sådana fall skall jag förklara för dig en gång till. Att tycka att dom som har en annan åsikt en dig är mentalsjuka är en jävligt efterbliven ståndpunkt.

Vem har sagt det?
Citera
2016-03-04, 10:25
Medlem
KortStubins avatar
Citat:
Presentera gärna belägg för dina tidigare postulat, innan du presenterar nya.
Citera
2016-03-04, 10:43
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:

Efterbliven, intolerant, okunnig, eller möjligen bara provokativ. Säger mest om den som säger det. TS skyller iofs på att han läser TGD av den pådyvlande ateisten Dawkins, vilket möjligen kan förklara en mer tillfällig sinnesförvirring.

Och det är allt jag har att säga om en mer än pundig trådstart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in