2016-02-29, 12:23
Medlem
starbounds avatar
För att blanka aktier så måste man ha ett kreditavtal, betyder det att man måste ha en inkomst för att blanka aktier?

Dvs. inkomst av tjänst för att få ett kreditavtal godkänt?
Citera
2016-02-29, 12:29
Medlem
Varför har ni stängt flera mini futures för handel? Har inte fungerat på en timme nu...
Citera
2016-02-29, 13:07
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotagget
Varför har ni stängt flera mini futures för handel? Har inte fungerat på en timme nu...

Hej!

Morgan Stanely har haft problem med sin koppling mot Nasdaq under förmiddagen, det ska nu vara åtgärdat och de ska vara tillbaka för handel inom kort. Det rör alltså endast de ETPer som handlas på Nasdaq, inte de som handlas på NGM.

Återkom gärna om du har några frågor.

Vänligen
Arvid
Citera
2016-03-02, 12:16
Medlem
Börsen idag verkar inte realtidsuppdateras, nåt tillfälligt fel?
Citera
2016-03-02, 13:17
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcesinExile
Frågar igen?

Mitten av mars om allt går som det ska med skatteverket.

Citat:
Ursprungligen postat av starbound
För att blanka aktier så måste man ha ett kreditavtal, betyder det att man måste ha en inkomst för att blanka aktier?

Dvs. inkomst av tjänst för att få ett kreditavtal godkänt?

Ja, det kan man säga. I de fall man inte har "vanlig" inkomst av tjänst så måste man styrka att man har någon form av stabil inkomst över tid. Det är alltid en individuell bedömning, men har man inte någon inkomst alls så är mycket svårt att få en beviljad kredit.

Citat:
Ursprungligen postat av blablablubbla
Börsen idag verkar inte realtidsuppdateras, nåt tillfälligt fel?

Vi har sedan i slutet av förra veckan tyvärr haft problem med våra push-kurser och det påverkar både enskilda aktier samt index. Det ska enligt uppgift från vår IT-avdelning vara åtgärdat sedan imorse, men vi kikar fortfarande på ett par rapporter om att det inte uppdateras som det ska. Har du haft fliken uppe väldigt länge när den slutar att uppdateras?

Hör gärna av dig till oss om felet fortfarande existerar så får vi kika närmare på det hela!

/Dan, Avanza
Citera
2016-03-03, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Vi har sedan i slutet av förra veckan tyvärr haft problem med våra push-kurser och det påverkar både enskilda aktier samt index. Det ska enligt uppgift från vår IT-avdelning vara åtgärdat sedan imorse, men vi kikar fortfarande på ett par rapporter om att det inte uppdateras som det ska. Har du haft fliken uppe väldigt länge när den slutar att uppdateras?

Hör gärna av dig till oss om felet fortfarande existerar så får vi kika närmare på det hela!

/Dan, Avanza

Fungerar fortfarande inte oavsett om man loggar ut växlar flikar mm.

Edit: Funkar i Edge men inte i Chrome.
Senast redigerad av blablablubbla 2016-03-03 kl. 09:07.
Citera
2016-03-04, 09:42
Medlem
Funderar på öppna ett sparkonto på avanza, har tidigare haft mitt buffersprande på ett konto på nordea på utan ränta.

Så frågan är ju hur snabbt man kan få ut pengar från nordea i fall man behöver få ut dom.
Tar det 2-3 arbetsdagar elelr kan man få ut dom direkt?
Citera
2016-03-04, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atrer
Funderar på öppna ett sparkonto på avanza, har tidigare haft mitt buffersprande på ett konto på nordea på utan ränta.

Så frågan är ju hur snabbt man kan få ut pengar från nordea i fall man behöver få ut dom.
Tar det 2-3 arbetsdagar elelr kan man få ut dom direkt?
Jag antar att du menar "från Avanza"? Då gäller följande:

Begärt : Syns på ditt konto
Före 09.00 : Under eftermiddagen
Före 13.00 : Nästkommande förmiddag
Efter 13.00 : Nästkommande eftermiddag
Citera
2016-03-04, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Jag antar att du menar "från Avanza"? Då gäller följande:

Begärt : Syns på ditt konto
Före 09.00 : Under eftermiddagen
Före 13.00 : Nästkommande förmiddag
Efter 13.00 : Nästkommande eftermiddag

Ja självklart menar jag från avanza, skrivfel var lite snabb

Tack för hjälpen!
Citera
2016-03-07, 13:41
Medlem
Lightnights avatar
Jag undrar om det finns något sätt att få "Mitt innehav" på börsskärmen att uppdateras i realtid. Känns ju som att syftet med börsskärmen är att kunna samla många olika saker och se hur de uppdateras löpande.
Citera
2016-03-07, 22:42
Medlem
Verbeeks avatar
Hur gör man för att byta courtageklass? Står att man ska göra det via min profil men jag hittar inget där.
Citera
2016-03-07, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verbeek
Hur gör man för att byta courtageklass? Står att man ska göra det via min profil men jag hittar inget där.

https://www.avanza.se/mina-sidor/min-profil/min-profil/courtageklasser.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in