Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
När du inte kan nämna någon presidentkandidat vars Super-PAC han bidrar till så... blir jag ett troll. Vad lägligt, Sockerpappa.
Ja du agerar som ett iallafall.
Varför duger inte kandidaterna han köpte 2012 för dig? Det som gör dig till ett troll i mina ögon, är att när du överbevisas om hans makt i ett val, det 2012.
Så försöker du skifta fokus till valet 2016 istället utan att ens låtsas om hur han agerade 2012.
I detta valet har han hållit inne sina checkar, iallafall till super pacs som måste redovisa var de har fått sina pengar ifrån. Vilket långt ifrån alla måste, han kanske insåg att vad han höll på med gav dålig publicitet förra omgången 2012. Både till sig själv och kandidaterna han köpte. Bättre att göra det i skymundan.
Eller har han inte hittat någon kandidat han tror kan slå Trump i år och vill inte kasta bort sina pengar. Vad vet jag, officiellt finns inga bevis för att han köper kandidater detta året.
https://www.washingtonpost.com/news/the-fix/wp/2014/03/25/sheldon-adelson-spent-93-million-on-the-2012-election-heres-how/
När ska du erkänna att du hade fel om hans makt i valet 2012?