Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-03, 21:25
Medlem
G.D.Rs avatar
Vet inte om detta har postats tidigare i tråden, men folk från 4chan och reddit har hittat bevis på att minnesotas GOP möjligen har fuskat med resultatet

https://medium.com/@1e3d0077c3ca4df4b260e1ee0bceb6/voter-fraud-in-minnesota-634b488c7aa1#.5614rfxsn

Foliehatt på boys, men väldigt intressant läsning, "Operation Malayan Water Monitors" vilket folk tror också kan stå för Marco Wins Minnesota.
2016-03-03, 21:29
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Hur tänker du? Är du över huvud taget medveten om att Gingrich inte blev presidentkandidat, att han aldrig var riktigt nära? Du beskriver själv hur Adelson är totalt maktlös. Sen säger du hur han har makt?

Han gav 30 miljoner dollar till Mitt Romney också, japp han har makt. Köper kandidater till höger och vänster.

https://www.washingtonpost.com/news/the-fix/wp/2014/03/25/sheldon-adelson-spent-93-million-on-the-2012-election-heres-how/
2016-03-03, 21:31
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Han har angripit Kina. han angriper Putin. Han skulle åstadkomma fullständigt kaos. Han vill bygga en mur till Mexico, stoppa muslimer m m m m.
Hans utrikespolitik skulle orsaka världskrig.

Trams. Trump har tvärtom berömt Putin och kritiserat den destabilisering av Mellanöstern som USAs politik orsakat. Att IS överhuvudtaget existerar är USAs fel. Intressant nog är en av Trumps rådgivare en amerikansk pro-rysk militär. Hur kan det innebära kaos ifall vill man vill sätta stopp för massinvandring? Aspirerar du på att bli den nye George Orwell?
2016-03-03, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Han gav 30 miljoner dollar till Mitt Romney också, japp han har makt. Köper kandidater till höger och vänster.

https://www.washingtonpost.com/news/the-fix/wp/2014/03/25/sheldon-adelson-spent-93-million-on-the-2012-election-heres-how/

Jaså, han gör det? Vilka om jag får fråga.

Oj, vad tyst herr Sockerpappa blev. Vad koooonstigt...
2016-03-03, 21:35
Medlem
Menveds avatar
Två nya pollar för Louisiana som går till val nu på lördag:

Trump 44

Cruz 26

Rubio 15

http://www.realclearpolitics.com/docs/2016/Trafalgar_Group_LA_Poll_March_2016.pdf

och:

Trump 41

Cruz 21

Rubio 15

http://thehayride.com/wp-content/uploads/2016/03/LA-PRESPRIM-030116-TOPLINES.pdf

Louisiana har 46 delegater med en tröskel på 20 procent.
2016-03-03, 21:35
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Jaså, han gör det? Vilka om jag får fråga.

Oj, vad tyst herr Sockerpappa blev. Vad koooonstigt...

är det svårt att klicka på länken? du har en hel jävla lista där.
2016-03-03, 21:39
Medlem
Baruch.Goldsteins avatar
Citat:
Hur tänker du? Är du över huvud taget medveten om att Gingrich inte blev presidentkandidat, att han aldrig var riktigt nära? Du beskriver själv hur Adelson är totalt maktlös. Sen säger du hur han har makt?

Nu spenderade han ju samtidigt 30 miljoner dollar på Mitt Romneys kampanj som tillslut fick den republikanska kandidaturen. Han har förstått att det handlar om att gardera sig vilket man gör genom att köpa upp flera kandidater. Därför är det betryggande att ha stamfränder på demokraternas sida av spektrumet (George Soros, Donald Sussman, Cheryl Shaban, Haim Shaban, Jeffrey Katzenberg, Herbert M. Sandler m.m.) som köper upp kandidaterna i samma stil för att försäkra sig om att inget avviker från planen. Då ska vi inte ens gå in på om alla som sitter i kongressen.
Senast redigerad av Baruch.Goldstein 2016-03-03 kl. 21:43.
2016-03-03, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
är det svårt att klicka på länken? du har en hel jävla lista där.

Försök inte. Vilka presidentkandidater har han köpt denna omgång. Låt höra. Nu. Direkt.

Jag tror inte att du vet vad de där 20 miljonerna går till.
2016-03-03, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baruch.Goldstein
Nu spenderade han ju samtidigt 30 miljoner dollar på Mitt Romneys kampanj som tillslut fick den republikanska kandidaturen. Han har förstått att det handlar om att gardera sig vilket man gör genom att köpa upp flera kandidater. Därför är det betryggande att ha stamfränder på demokraternas sida av spektrumet (George Soros, Donald Sussman, Cheryl Shaban, Haim Shaban, Jeffrey Katzenberg, Herbert M. Sandler) som köper upp kandidaterna i samma stil och försäkrar sig om att inget avviker från planen. Då ska vi inte ens gå in på om alla som sitter i kongressen.

Källa på det tack?

Om vi ska vara noga nu så spendarades pengarna inte på kampanjem inte på Super-PAC. Vet du ens vad skillnaden är?

"Planen" existerar för övrigt bara i ditt huvud. Vi kan i förbigående nämna att Jeb Bush fick 150 miljoner dollar till sin Super-PAC. Wow... vilken makt.
2016-03-03, 21:44
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ärlig? Skulle Hannity vara ärlig och opartisk? Han är liberalhatande partisk republikan som sprider republikanska lögner. Han är verkligen inte opartisk.
Vem fan är ärlig? Jag talade om intervjun. Men om du inte ser skillnaden mellan denna och andra intervjuer är det inte mitt problem.
2016-03-03, 21:47
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Vad är fel i dokumentären?
Har aldrig påstått att de har fel i fakta, däremot så diskuterar de Trump på ett subjektivt sätt. En bra dokumentär ska vara objektiv och neutral.
2016-03-03, 21:50
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
När du inte kan nämna någon presidentkandidat vars Super-PAC han bidrar till så... blir jag ett troll. Vad lägligt, Sockerpappa.

Ja du agerar som ett iallafall.
Varför duger inte kandidaterna han köpte 2012 för dig? Det som gör dig till ett troll i mina ögon, är att när du överbevisas om hans makt i ett val, det 2012.
Så försöker du skifta fokus till valet 2016 istället utan att ens låtsas om hur han agerade 2012.

I detta valet har han hållit inne sina checkar, iallafall till super pacs som måste redovisa var de har fått sina pengar ifrån. Vilket långt ifrån alla måste, han kanske insåg att vad han höll på med gav dålig publicitet förra omgången 2012. Både till sig själv och kandidaterna han köpte. Bättre att göra det i skymundan.
Eller har han inte hittat någon kandidat han tror kan slå Trump i år och vill inte kasta bort sina pengar. Vad vet jag, officiellt finns inga bevis för att han köper kandidater detta året.

När ska du erkänna att du hade fel om hans makt i valet 2012?
Senast redigerad av Sockerpappan 2016-03-03 kl. 21:54.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in