Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-03, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Ehuru Ann Coulter är en vettig kvinna så tycker jag inte att man bör ha kvinnor på så viktiga positioner. Lustigt att någon som har en signatur där det står »Det var bättre förr. Ju förr desto bättre. Jag är som folk är mest, men det är inte så många som är det nuförtiden.« tycker att det vore bra med en kvinnlig VP...

Ann Coulter är åtminstone av vad jag vet kritisk till kvinnliga soldater och det skulle inte förvåna mig om hon även är kritiskt inställd till kvinnor på VÄLDIGT höga positioner.

Coulter är precis lika korkad som Sean Hannity. Lika hatisk mot minsta lilla liberala politik, läs antirasism, sjukförsäkringar, socialt skyddsnät, kvinnliga rättigheter. Hon är korkad, precis som Trump.
2016-03-03, 19:39
Medlem
freeriderXIIs avatar
Trump har ju uttalat sig mera positivt om Putin än de andra kandidaterna och stött Rysslands bombningar av IS. Så ett tredje världskrig mot Ryssland är nog mindre troligt med honom som president.

Vad gäller Kina så är ett kort handelskrig men dem inte samma sak som ett riktigt krig. De kommer vika sig och ta bort en del av deras handelshinder för amerikanska produkter och investeringar. Och kanske sluta manipulera sin valuta och försöka få stopp på den utbredda piratkopieringen.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-03-03 kl. 19:42.
2016-03-03, 19:40
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Trump kommer att orsaka tredje världskriget. Han kommer att uppröra alla, muslimska världen, Putin, Kina, Mexico, mfl.
Han kan prata vitt och brett om att han ska göra "USA fantastiskt igen" men hur säger han inte. Han vill bygga en mur till Mexico. Han vill stoppa muslimer från att resa in. Han är rasist, misogynist, sexist, homofob, och skulle förstöra för USA.
Såg dokumentären om Trump i går på TV4 och hur han ens har kunnat bli kandidat är en gåta. Hur dumma är amerikaner egentligen? Hur okunniga är de om vad han har gjort? Och kommer att göra?
Inte ens värt att svara på. Det borde du veta själv. Uppenbarligen har du ingen koll på amerikansk politik, och i synnerhet inte på Trump.
2016-03-03, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Den är så jäkla vinklad precis som allt annat media gör, helt otroligt folk fortfarande går på dessa nitar.

Vadå vinklad? Han har ju gjort exakt allt som sägs i dokumentären. Det är inte påhitt. Hans sexism, rasism, homofobi är inte påhitt. Hans korkade ideer är inte påhitt.
2016-03-03, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Du märker inte hur subjektivt Trump framställs av "experterna" samt programledaren?

Vad är fel i dokumentären?
2016-03-03, 19:44
Medlem
Trumps barn är bevis på vem han är lol
2016-03-03, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulAmazin
Ja, stör mig själv verkligen på programledarens smil.

Vad är det man försöker vinna på att producera sånt här trams? Som alltid genererar sånt här bara mer stöd för folk som Trump och är bara rent allmänt kontraproduktivt mot sitt ändamål. Folk ser genom det här.

Vad är fel då i dokumentären? Vill han inte bygga en mur till Mexico? Har han inte varit sexistisk mot kvinnliga journalister? Har han inte kommit med rasistiska uttalanden?
2016-03-03, 19:45
Medlem
freeriderXIIs avatar
Vad är felet med att bevaka sina gränser?
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Vad gäller Kina så är ett kort handelskrig men dem inte samma sak som ett riktigt krig. De kommer vika sig och ta bort en del av deras handelshinder för amerikanska produkter och investeringar.

Det där med Kina, är inte lätt. Jag kommer inte ihåg nu..., men det var ett betydligt antal nya jobb som måste skapas där varje år. Det var miljoner..

Annars är det en risk för social oro, och det kan inte Kineserna riskera.

(bara ett litet sidospår, i Trump vs. jobben )
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Kolla på det här istället. En ärlig intervju med Hannity.

https://www.youtube.com/watch?v=jlTwh9Oc1qg

Ärlig? Skulle Hannity vara ärlig och opartisk? Han är liberalhatande partisk republikan som sprider republikanska lögner. Han är verkligen inte opartisk.
2016-03-03, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
http://www.usaval.se/president/republikanerna-debatterar-i-michigan-idag/

Tufft program för Trump i morgon alltså: Svenska tider. 03.00 debatt. 15.00 tal i Warren. 19.00 tal i Cadillac. Det är ju tur att debatten ligger först!
2016-03-03, 19:52
Medlem
Tercios avatar
Hur stor tror ni risken är att de kuppar bort Trump på konventet? Om han fått 50% så är han klar som jag förstått det? Men om han inte har 50% borde det finnas en stor risk att de säger att "vi tillsammans har mer än du och en majoritet stöder inte dig utan en av oss" och sedan stjäl nomineringen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in