2016-03-03, 19:43
Medlem
Utopiantoss avatar
1. De etniska i Sverige är långt under 78,5 %. Eftersom befolkningsstatistiken i Sverige bara omfattar födelseland och inte etnicitet är den ganska undermålig. Det är bara de som är utrikes födda och inrikes födda med två utrikes födda föräldrar som exkluderas. Många araber, perser och albaner tillkommer, som är inrikes födda och har en eller två inrikes födda föräldrar.

2. Hela samhället kommer att förändras i grunden. Allt som redan har skett är bara ett litet smakprov.

3. Att samhället förändras i negativ riktning. Att vår egen kultur sakta men säkert tynar bort. Att överfall, våldtäkter, mord och rån ökar. Att islam och arabernas kultur blir en allt större maktfaktor.

4. Det spelar stor roll. Folk från Tyskland och Finland är likasinnade oss själva. Skillnaderna är så små att vår egen kultur inte skulle slås i spillror. Araber rånar mer, våldtar mer och mördar mer. Även kristna ungrare är tusen gånger bättre än muslimska araber.

Sedan 2000 har de etniska i Sverige minskat med över 120,000 individer. Invandrarna har ökat med över 1,000,000. Fortsätter denna takt är vi i minoritet om omkring 20 år. Om 100 år kan vi vara utrotade.

Enligt Washington kommer vita amerikaner vara i minoritet 2042. I London är redan vita britter i minoritet.
https://www.youtube.com/watch?v=okwHmpMfhpw
Senast redigerad av Utopiantos 2016-03-03 kl. 20:39.
2016-03-03, 20:13
Medlem
Utopiantoss avatar
De etniska i Sverige kan antas sjunka med 0,3 % per år, och befolkningen MENA/araber växa med 1,5 % per år på grund av hög nativitet plus utökas med 100.000 per år i invandring. Då tar jag inte hänsyn till de som lämnar landet på grund av hög invandring.

Då får man dessa andelar MENA/araber:
2015 - 25% av 10,0 miljoner invånare
2020 - 30% av 10,6 miljoner invånare
2025 - 35% av 11,2 miljoner invånare
2030 - 40% av 12,0 miljoner invånare
2035 - 45% av 12,7 miljoner invånare
2040 - 49% av 13,6 miljoner invånare
2045 - 53% av 14,5 miljoner invånare
2050 - 56% av 15,5 miljoner invånare
Senast redigerad av Utopiantos 2016-03-03 kl. 20:15.
2016-03-03, 20:16
Medlem
Det här pratet om etniska svenskar tycker jag ligger invandringsskeptiker i fatet i de flesta diskussioner. Det får en att framstå som rasist.

Etnicitet i sig är eller borde vara fullständigt irrelevant. Etniciteten förändrar i slutändan bara utseendet.

För mig finns det en enda sak som räknas när allt dras till sin spets, och det är huruvida en person är laglydig, ansvarar för sig och de sina och uppför sig som folk. Om sedan denna person är svart, vit eller något däremellan är väl helt ointressant.
2016-03-03, 20:30
Medlem
Utopiantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Etnicitet i sig är eller borde vara fullständigt irrelevant. Etniciteten förändrar i slutändan bara utseendet.
Varför skulle etnicitet bara påverka utseendet?

Muslimer i arabländer har en annan etnicitet än etniska i Sverige. Synen på familj, brottsbekämpning, religion och demokrati skiljer sig markant mellan dessa två etniska grupper. När de muslimska araberna kommer till Europa tar de med sig delar av sin kultur och syn på samhället. Olika synsätt kolliderar. Naturligtvis bidrar det till att förändra vår egen kultur och syn på samhället. Därför är det i allra högsta grad relevant.
2016-03-03, 20:37
Avslutad
Man kan ju då börja undra...
Varför skall man inte registrera etnicitet på dem som är intagna på kriminalvårdsanstalt?
Varför får man inte säga HUR SAKER LIGGER TILL?????
Etnicitet är en faktor, man kan ha brottsbenägen hudfärg, så enkelt är det!!!
2016-03-03, 20:45
Medlem
praeles avatar
Citat:
Det här pratet om etniska svenskar tycker jag ligger invandringsskeptiker i fatet i de flesta diskussioner. Det får en att framstå som rasist.

För mig finns det en enda sak som räknas när allt dras till sin spets, och det är huruvida en person är laglydig, ansvarar för sig och de sina och uppför sig som folk. Om sedan denna person är svart, vit eller något däremellan är väl helt ointressant.
Det du säger med andra ord är att det helt enkelt inte finns några folkgrupper. Varför gråter judarna om deras så kallade förintelse? De finns ju ändå inte och vem vem som helst kan ju bli jude? Eller indian, om man känner för det? Smart tänkt.
2016-03-03, 20:57
Medlem
Clawdices avatar
När ekonomin kraschar och förhållandena försämras avsevärt, typ indragna bidrag, så kommer många att lämna. Jag kan i ärlighetens namn inte ens idag förstå hur t.ex Somalier kan trivas ute i en förort. Helt isolerade, långt ifrån sitt land, relativt oönskade i ett svinkallt, mörkt Sverige där de om nån får för lite D-vitamin.
2016-03-03, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praele
Det du säger med andra ord är att det helt enkelt inte finns några folkgrupper. Varför gråter judarna om deras så kallade förintelse? De finns ju ändå inte och vem vem som helst kan ju bli jude? Eller indian, om man känner för det? Smart tänkt.

Jag säger verkligen inte att det inte finns folkgrupper. Jag säger att ditt värde inte beror på din folkgrupp utan på om du beter dig som folk!
2016-03-03, 21:09
Medlem
Hax.Pains avatar
Citat:
Jag säger verkligen inte att det inte finns folkgrupper. Jag säger att ditt värde inte beror på din folkgrupp utan på om du beter dig som folk!

Nämn någon folkgrupp som lyckats kriga, stena, våldta, bränna, osv i 2000 år pga av relgion?
Det verkar dessutom som att det inte förrändras när dem byter land....
2016-03-03, 21:12
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishka
Det handlar om flera generationer innan det sker, om det sker. Om svenskar blir minoritet i Sverige och MENA majoritet så förvandlas Sverige till ett MENA-land. Välfärden försvinner och folket blir fattigt. Det är ett lands invånare som bestämmer vad det blir för land.

Vi plockar in fler än det föds svenska barn... Very rough numbers; men idag är vi 7,5 miljoner svenskar (inkl andra gen inv) av 10 miljoner. Notera också att reproduktionstalen för våra pensionsräddare somalierna ligger på 7-9 avkomma per hona. Godnatt Sverige. Minoritet blir vi redan kring 2040. Kalifatet kan komma tidigare än så, med tanke på vår flathet och inkräktarnas hängivenhet.
2016-03-03, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hax.Pain
Nämn någon folkgrupp som lyckats kriga, stena, våldta, bränna, osv i 2000 år pga av relgion?

Ja nu pratar du om religion och inte folkgrupp så du motsäger ju dig själv. Etnicitet och religion har ju inget med varandra att göra. Om jag uppfostras till muslim så blir jag förmodligen muslim oavsett hur blond jag är.
2016-03-03, 21:26
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hax.Pain

Det handlar ju fortfarande inte om etnicitet utan om kultur. Det är kulturer som skiljer oss i värderingar och beteende, inte genetik. Inget att bli defensiv över, det är självklart att folkgrupper skiljer sig åt på många sätt, men att härleda det till genetik är ovetenskaplig okunskap.

Ts kanske borde undersöka "kulturkrockar" och dra en slutsats om hur ofta det fungerar att mixa vitt skilda kulturer med varandra.

Det är därför en invandrad dansk kan anses bättre än en invandrad muslim från Mellanöstern. Vi har liknande kultur både i Norden och delar av Europa, Mellanöstern däremot är en direkt motpol, speciellt när vi påtvingas religion i vårt ateistiska land.
Senast redigerad av _RHCP_ 2016-03-03 kl. 21:29.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in