Citat:
Jag förstår hur du känner det. Jag är också frustrerad och vill snabbt ha en radikal förändring. Men med tanke på hur kompakt motstånd SD har, och i vilken hjärntvättad miljö de verkar, så är deras strategi riktig. Att de planar ut, (på mycket hög nivå) beror på att deras politik har fått inflytande över hela sjuklövern vilket eventuellt möjliggör för dem att hitta en samarbetspartner när de blir riksdagens största parti. Detta är en politisk seger som kan utnyttjas i nästa valrörelse (som jag hoppas kommer i sommar).
Allt SD gör och säger vänds emot dem, därför är det riktigt att inte TRUMPeta ut alla sina tankar om läget. Varenda olämplig mening uttalad av Sverigedemokrater på Twitter eller Facebook blir till feta rubriker i Aftonbladet.
Det viktiga är att få reellt politiskt inflytande. När de väl har det så kommer de åsikter, de blev valda på, att normaliseras. Sedan kan vi få den Danska utveckling jag önskar.
Allt SD gör och säger vänds emot dem, därför är det riktigt att inte TRUMPeta ut alla sina tankar om läget. Varenda olämplig mening uttalad av Sverigedemokrater på Twitter eller Facebook blir till feta rubriker i Aftonbladet.
Det viktiga är att få reellt politiskt inflytande. När de väl har det så kommer de åsikter, de blev valda på, att normaliseras. Sedan kan vi få den Danska utveckling jag önskar.
Citat:
Nja det är ett taktiskt spel. Det Jimmie sa var egentligen att det är naturligt med en paus i framgångs-sagan. SD har tappat högst 2 % och det blir en stabbig stabilisering runt 19--20%. Sedan kommer nästa framgångs-saga när folk verkligen inser att oron i samhället är här för att stanna. Jag tycker att Jimmie är en smart debattör. Karlsson är en skicklig debattör och Jomshof är nog den allra starkaste för han vågar angripa. Sjöstedt gör sig bäst där han är nu.
SD kan inte gå fram så hårt att man skrämmer bort väljare. Det viktiga är nu att man börjar synas med ifrågasättande av gratis välfärd för flyktingar, medborgarskapsfrågor, och sådant som kan reta Vänsterflummarna och ändå där man har stöd av många "riktiga" Svenskar.
Det ser inte ljust ut för Sverige, men SD har en strålande framtid.
SD kan inte gå fram så hårt att man skrämmer bort väljare. Det viktiga är nu att man börjar synas med ifrågasättande av gratis välfärd för flyktingar, medborgarskapsfrågor, och sådant som kan reta Vänsterflummarna och ändå där man har stöd av många "riktiga" Svenskar.
Det ser inte ljust ut för Sverige, men SD har en strålande framtid.
Håller helt med er bägge här, snart är det dags att kamma hem vinsterna för SD men det ska inte ske med ett aggressivt sätt utan med ödmjukhet spetsad med ironi, tänk på att inte alla svenskar uppskattar den retorik vissa här förespråkar ska föras, folk i gemen vill ha stabila trovärda ledare som står kvar vid sina värderingar och inte flöjlar runt allteftersom, typ Löven.
).