2016-03-02, 21:52
  #47281
Medlem
P04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Det här är ett typiskt uttalande från Jimpan, varför passar han inte på att berätta varför SD kommer att få ytterligare högre siffror. Efter alla dessa år är han fortfarande en amatör i kommunikationssammanhang. En vassare och mer pedagogisk Jimmy (eller någon annan) har förmodligen direkt bäring i opinionssiffror.
Typiskt, ja, och dessutom mycket bra. Lågmält, ödmjukt och inriktat på den politiska målsättningen, dessutom helt fritt från de vanliga floskler partiledare brukar slänga sig med och som de flesta tröttnat på och genomskådar.

Han fick med den historiska uppgången, upprättelsen för den politiska linjen och petade in en nykter förutsägelse för framtiden utan att framstå som högmodig.

Klart statsmannamässigt och förtroendeingivande.
2016-03-02, 23:55
  #47282
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P04
Typiskt, ja, och dessutom mycket bra. Lågmält, ödmjukt och inriktat på den politiska målsättningen, dessutom helt fritt från de vanliga floskler partiledare brukar slänga sig med och som de flesta tröttnat på och genomskådar.

Han fick med den historiska uppgången, upprättelsen för den politiska linjen och petade in en nykter förutsägelse för framtiden utan att framstå som högmodig.

Klart statsmannamässigt och förtroendeingivande.
SD planar ut under största flyktingkrisen någonsin, det är ju snudd på kriminellt? Jimpan är inte rätt man, en mycket mer TRUMPen offensiv man(eller kvinna) behövs. SDs största problem nu är att de ansträner sig för mycket att vara statsmannamässiga. Det är ett beteende som osäkra losers håller på med.
2016-03-03, 00:12
  #47283
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
SD planar ut under största flyktingkrisen någonsin, det är ju snudd på kriminellt? Jimpan är inte rätt man, en mycket mer TRUMPen offensiv man(eller kvinna) behövs. SDs största problem nu är att de ansträner sig för mycket att vara statsmannamässiga. Det är ett beteende som osäkra losers håller på med.
Se ditt eget ansvar någon gång. Det var ju tydligt länge att trojkan inte har vad som krävs. Den ende i gänget som förstår politik överhuvudtaget är Mattias Karlsson men han är å andra sidan totalt korrupt. Jomshof är ett skämt. Han är överhuvudtaget inte intresserad av politik, och du kan hitta någon i ett fikarum på vilken arbetsplats som helst som är mer kunnig när det gäller politik. Det enda Jomshof är intresserad av är islam och att folk inte fattar att islam är emot mänskliga rättigheter. Åkesson är ingen idiot men inte heller något geni. Det här bandet som han är en del av är det han alltid drömt om att få hålla på med.

Det fanns alternativ men du gjorde allt vad du kunde för att sänka det alternativet. Och du behöver inte påpeka att det inte är mycket vi här på Flashback kan göra för det vet jag redan.
2016-03-03, 00:44
  #47284
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Se ditt eget ansvar någon gång. Det var ju tydligt länge att trojkan inte har vad som krävs. Den ende i gänget som förstår politik överhuvudtaget är Mattias Karlsson men han är å andra sidan totalt korrupt. Jomshof är ett skämt. Han är överhuvudtaget inte intresserad av politik, och du kan hitta någon i ett fikarum på vilken arbetsplats som helst som är mer kunnig när det gäller politik. Det enda Jomshof är intresserad av är islam och att folk inte fattar att islam är emot mänskliga rättigheter. Åkesson är ingen idiot men inte heller något geni. Det här bandet som han är en del av är det han alltid drömt om att få hålla på med.

Det fanns alternativ men du gjorde allt vad du kunde för att sänka det alternativet. Och du behöver inte påpeka att det inte är mycket vi här på Flashback kan göra för det vet jag redan.
Tja man kanske ska ha is i magen, vad vet jag. Men om trojkan nu tog SD till +20 kan man ju inte klaga. Jag anser fortfarande att politiken är bra och intentionerna välavvägda, det är attityden jag saknar. Den intellektuella vitaliteten ..finns knappt. Överraska oss!
2016-03-03, 02:45
  #47285
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Det här är ett typiskt uttalande från Jimpan, varför passar han inte på att berätta varför SD kommer att få ytterligare högre siffror. Efter alla dessa år är han fortfarande en amatör i kommunikationssammanhang. En vassare och mer pedagogisk Jimmy (eller någon annan) har förmodligen direkt bäring i opinionssiffror.

Jag tyckte det var ett bra uttalande av Jimmie, det viktigaste är inte SD:s existens utan att politiken får genomslag. Det får den bevisligen nu.
2016-03-03, 09:27
  #47286
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Jag tyckte det var ett bra uttalande av Jimmie, det viktigaste är inte SD:s existens utan att politiken får genomslag. Det får den bevisligen nu.

Nej, attityden är inte bra och det är inte heller så att det jag trodde var SD:s politik får genomslag. Det är en avgrundsskillnad mellan M och SD, eller rättare sagt det som jag trodde var SD:s politik. Skillnaden är (som jag trott) ideologisk och det hör man alls inget från SD om längre. Finns skillnaden? Som jag förenklat uttryckt trott:

M är nyliberalister, som förfäktar öppna gränser, men just nu inser att vi måste ha en tillfällig paus i flyktingmottagandet. De är motståndare till nationalstaten.

SD (old style) anser att nationalstaten grundad på etnicitet ligger till grund för ett samhälle. Invandring måste därför alltid vara restriktiv.

Antingen har SD bytt kurs eller också smyger man med sin ideologi för att inte skrämma bort det folk som i tretti år matats med föreställningen om att nationalism och nationalstaten är något ont. Jag tror att de smyger, men kanske är jag naiv.
2016-03-03, 09:47
  #47287
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
SD planar ut under största flyktingkrisen någonsin, det är ju snudd på kriminellt? Jimpan är inte rätt man, en mycket mer TRUMPen offensiv man(eller kvinna) behövs. SDs största problem nu är att de ansträner sig för mycket att vara statsmannamässiga. Det är ett beteende som osäkra losers håller på med.
Nä, det är ett beteende som kallas ödmjukhet och anstår en vinnare. Trump kan vinna primärvalet men sen är det stopp. I opinionsmätningar som mäter valbarhet mot demokraterna ligger han mycket sämre till än sina rivaler. Cruz, Rubio, till och med Kasich skulle ha en bättre chans mot Clinton. Republikanerna går i den fällan hela tiden, lyssnar för mycket på gaphalsarna i basen.

För SD är det ganska enkelt att hantera. De vapenskramlare som ständigt kommer med tomma hot om att gå till sofflocket eller starta ett annat parti om de inte får sin törst för radikalism stillad, är bara att skita i. De har ingen annanstans att gå egentligen, och det vet alla. Vill de tjura på sofflocket och sabotera genom att låta 7K få fler röster så har de ju visat sitt rätta ansikte som sverigefiender. Såna klarar sig SD utan.
2016-03-03, 09:56
  #47288
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Se ditt eget ansvar någon gång. Det var ju tydligt länge att trojkan inte har vad som krävs. Den ende i gänget som förstår politik överhuvudtaget är Mattias Karlsson men han är å andra sidan totalt korrupt. Jomshof är ett skämt. Han är överhuvudtaget inte intresserad av politik, och du kan hitta någon i ett fikarum på vilken arbetsplats som helst som är mer kunnig när det gäller politik. Det enda Jomshof är intresserad av är islam och att folk inte fattar att islam är emot mänskliga rättigheter. Åkesson är ingen idiot men inte heller något geni. Det här bandet som han är en del av är det han alltid drömt om att få hålla på med.

Det fanns alternativ men du gjorde allt vad du kunde för att sänka det alternativet. Och du behöver inte påpeka att det inte är mycket vi här på Flashback kan göra för det vet jag redan.

Den som har vad som krävs för att ersätta Åkesson en dag hoppas jag heter Oskar Sjöstedt.
En statsmannamässig,rakryggad politiker och en skicklig retoriker och är lagom tuff i sin argumemtation.
2016-03-03, 10:09
  #47289
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Se ditt eget ansvar någon gång. Det var ju tydligt länge att trojkan inte har vad som krävs. Den ende i gänget som förstår politik överhuvudtaget är Mattias Karlsson men han är å andra sidan totalt korrupt. Jomshof är ett skämt. Han är överhuvudtaget inte intresserad av politik, och du kan hitta någon i ett fikarum på vilken arbetsplats som helst som är mer kunnig när det gäller politik. Det enda Jomshof är intresserad av är islam och att folk inte fattar att islam är emot mänskliga rättigheter. Åkesson är ingen idiot men inte heller något geni. Det här bandet som han är en del av är det han alltid drömt om att få hålla på med.

Det fanns alternativ men du gjorde allt vad du kunde för att sänka det alternativet. Och du behöver inte påpeka att det inte är mycket vi här på Flashback kan göra för det vet jag redan.
Tidigare har jag påpekat att om man ska vara upprorisk så är tajming allt. Att vara appositionell i en exceptionell uppgångsfas var bara dumt. Att försöka köra över partiledningen så flagrant var också dumt. Ville man byta ut trojkan är det kanske nu man skulle börja agera, arbeta hårt inifrån och få sympatier. Hävda att det inte handlar om politikens riktning, utan att det är en ledarskapsfråga- och att man gör det för Sveriges väl och ve. Det ska alltså inte alltför uppenbart vara en maktfråga. Men visst, det är svårt, säger inte att jag skulle göra det bättre.
2016-03-03, 11:05
  #47290
Medlem
Vad som ändå är otroligt fascinerande är att Åkesson stod i Almedalen och slog på stora trumman att SD skulle bli största parti nästa val och att man inte har intresse av att regera med något annat parti.
Nu är han nöjd med nivån partiet ligger på och verkar inte bry sig nämnvärt om det sjunker lite till. Dessutom flörtar han med Alliansen, fyra delar av sjuklövern han så föraktat.

Näe, hyckleri och inget annat. Inte undra på att dom tappar.
2016-03-03, 11:38
  #47291
Medlem
svenabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
SD planar ut under största flyktingkrisen någonsin, det är ju snudd på kriminellt? Jimpan är inte rätt man, en mycket mer TRUMPen offensiv man(eller kvinna) behövs. SDs största problem nu är att de ansträner sig för mycket att vara statsmannamässiga. Det är ett beteende som osäkra losers håller på med.

Jag förstår hur du känner det. Jag är också frustrerad och vill snabbt ha en radikal förändring. Men med tanke på hur kompakt motstånd SD har, och i vilken hjärntvättad miljö de verkar, så är deras strategi riktig. Att de planar ut, (på mycket hög nivå) beror på att deras politik har fått inflytande över hela sjuklövern vilket eventuellt möjliggör för dem att hitta en samarbetspartner när de blir riksdagens största parti. Detta är en politisk seger som kan utnyttjas i nästa valrörelse (som jag hoppas kommer i sommar).

Allt SD gör och säger vänds emot dem, därför är det riktigt att inte TRUMPeta ut alla sina tankar om läget. Varenda olämplig mening uttalad av Sverigedemokrater på Twitter eller Facebook blir till feta rubriker i Aftonbladet.

Det viktiga är att få reellt politiskt inflytande. När de väl har det så kommer de åsikter, de blev valda på, att normaliseras. Sedan kan vi få den Danska utveckling jag önskar.
2016-03-03, 11:38
  #47292
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ljudteknikern
Vad som ändå är otroligt fascinerande är att Åkesson stod i Almedalen och slog på stora trumman att SD skulle bli största parti nästa val och att man inte har intresse av att regera med något annat parti.
Nu är han nöjd med nivån partiet ligger på och verkar inte bry sig nämnvärt om det sjunker lite till. Dessutom flörtar han med Alliansen, fyra delar av sjuklövern han så föraktat.

Näe, hyckleri och inget annat. Inte undra på att dom tappar.


Nja det är ett taktiskt spel. Det Jimmie sa var egentligen att det är naturligt med en paus i framgångs-sagan. SD har tappat högst 2 % och det blir en stabbig stabilisering runt 19--20%. Sedan kommer nästa framgångs-saga när folk verkligen inser att oron i samhället är här för att stanna. Jag tycker att Jimmie är en smart debattör. Karlsson är en skicklig debattör och Jomshof är nog den allra starkaste för han vågar angripa. Sjöstedt gör sig bäst där han är nu.

SD kan inte gå fram så hårt att man skrämmer bort väljare. Det viktiga är nu att man börjar synas med ifrågasättande av gratis välfärd för flyktingar, medborgarskapsfrågor, och sådant som kan reta Vänsterflummarna och ändå där man har stöd av många "riktiga" Svenskar.

Det ser inte ljust ut för Sverige, men SD har en strålande framtid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in