Citat:
Hur skulle demoleringen ha sett ut egentligen, enligt dina beräkningar?
Citat:
Jag har ingen utbildning inom byggteknik och jag vet att inte du har det heller. Så för personer som du och jag ser det såklart ut som en anomali.Men när jag läste på om vad som fick byggnaden och kollapsa så känner i alla fall jag att frågorna är besvarade. Vilka återstår enligt dig?
Och om det nu är omöjligt att en byggnad kollapsar enbart pga brand, hur kommer det sig att brandmän i live-TV stod och sa att byggnaden var på väg att kollapsa innan den gjorde det. Varför tog man beslutet att evakuera och invänta en kollaps om en sådan kollaps är fysiskt omöjlig?
WTC7 är en märklig "smoking gun" för truthers. Enda anledningen till att den är så extremt viktig för dessa människor beror ju bara på att alla deras påståenden om tvillingtornens kollaps, Pentagon och Shanksville har skjutits i sank för länge sen. De är så grundligt överbevisade i dessa diskussioner att WTC7 är det enda som återstår för dem att använda som slagträ och hålla konspirationstanken vid liv.
Men då kan man ju fråga sig hur WTC7 passar in i konspirationen. Varför "ville" man förstöra en byggnad utan att låta den träffas av ett plan först som de andra? Räckte inte budgeten till för ännu ett flygplan?
Jag har bara hört halvhjärtade förklaringar som att underrättelsetjänster hade sina kontor där osv... Men vill man förstöra känsliga handlingar är det väl enklare att förstöra hårddiskarna och dokumenten än att rasera hela byggnaden!?
Citat:
Eller så vänder vi på det där: hur kunde det stora flertalet, som uttryckligen sa sig se ett trafikflygplan, ha så fel då, om din version stämmer?
Citat:
Jag vet att du aldrig kommer acceptera något exempel även om det skulle finnas, men jag gör ett försök:https://www.youtube.com/watch?v=8XMTALBYRNA
Men nu kommer väl du argumentera för att denna byggnad inte räknas eftersom inte hela komplexet rasar utan endast den flygel dit branden är isolerad.
Och ja, det är stor skillnad, men det är samma princip och byggnaden kollapsar. Stål tappar rejält i bärighet när det brinner mycket och länge.
Men vi kommer aldrig kunna ge dig ett klockrent exempel, eftersom det aldrig har hänt tidigare att en byggnad med helt identisk konstruktion som WTC7 har brunnit okontrollerat i åtta timmar. Men bara för att det inte hänt tidigare eller under de 15 år som passerat sen dess betyder det inte att det som hände den enda gången är omöjligt.
Senast redigerad av Cumbersnatch 2016-03-02 kl. 20:37.
Senast redigerad av Cumbersnatch 2016-03-02 kl. 20:37.