2016-03-02, 21:51
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Lägg till att psykopaten i sina utbrott och misshandel av Josefin även våldtog henne både vaginalt och analt. Framkom då när det var som hetast men blev inget mer eller ytterligare anmälan. Men han är säkert kapabel till det mesta skulle jag tro. Att han misshandlat kvinnor genom åren är bekräftat. Ett ärkesvin som jag hoppas möter sin överman snart, Persbrandt pucklade på svinet några gånger.

Men värst vad du vet detaljer som jag aldrig har hört talas om. "Framkom då när det var som hetast"? Hur då?
Citera
2016-03-02, 22:09
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Lägg till att psykopaten i sina utbrott och misshandel av Josefin även våldtog henne både vaginalt och analt. Framkom då när det var som hetast men blev inget mer eller ytterligare anmälan. Men han är säkert kapabel till det mesta skulle jag tro. Att han misshandlat kvinnor genom åren är bekräftat. Ett ärkesvin som jag hoppas möter sin överman snart, Persbrandt pucklade på svinet några gånger.

Hur vet du det var det du som höll fast henne när Ramberg som du påstår våldtog henne, snacka inte så mycket skit.
Citera
2016-03-02, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lossnus
Kvinnor som faller för sådana män och får stryk av dom får skylla sig själva.
Kan jämföras med att kvinnor är betydligt mer positiva till massinvandring av muslimska barn/män och det är ingen hemlighet att dom inte behandlar sina kvinnor med respekt
ändå fortsätter dom att rösta åt vänster
Vad menar du egentligen medt detta inlägg?
Citera
2016-03-02, 23:01
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delaroche
Örjan Ramberg är en mkt dålig människa. En simpel alkoholiserad kvinnomisshandlare med stor käft. Skulle vilja möta han i en mörk gränd.

Nu blir jag besviken. Han var ju helskön i Solsidan som grannen Tord. "Mopsar du dig?" "Jaså, ligger du där nu." "Armbågarna på bordet." Denne talangfulle skådis är alltså kvinnomisshandlare.
Citera
2016-03-03, 00:34
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deman
Grejen med sköra kvinnor som dras till dåliga män är att det egentligen är samma problematik de har. de dåliga männen är även de sköra, men det tar sig olika uttryck. Kvinnan lipar och släpper ut känslorna, medan mannen inte fattar varför han känner som han gör och istället tar till smockan i brist på annnat. Hade den sköra mannen vågat lipa så hade smockan uteblivit.

Men men....det är OT....jag tror inte det var Rambergs fel att hon dog. Det verkar mer som att hjärtat la av och hon dog knall och fall som det gör med vissa. Kanske hade hon nåt medfött hjärtfel? Detta i kombination med en dålig allmänhälsa kanske va orsaken.
Det var en bra analys du gjorde, så är det nog, ganska precis mitt i prick.

Men dödsorsaken - varför uppträdde hon på slutet i hatt? Inte helt klädsamt tycker jag, utan att den minsta tjusarlock tittade fram (jfr t ex Amanda Bergman i hatt). Kanske var hon cancersjuk. Många bröstcancersjuka kan räddas (för en tid) men inte alla, som Bodil Malmsten som ju också dog nyligen.
Citera
2016-03-03, 00:37
Medlem
Det känns olustigt att spekulera i det här. Helst skulle jag bara vilja dra täcket över alltihop och minnas en underbar artist och människa just för den hon var. Men jag tror att förklaringen är rätt så enkel. Nej, jag kan inte länka till någon text. Men min uppfattning är att Josefin, i likhet med många andra starka kvinnor helt enkelt var ug. En kvinna som sökte en dominant man som förstod, hade känslan och kunde erbjuda trygghet tillsammans med de spännande kittlingar som alltför många män drömmer om men ytterst få verkligen förstår och kan omsätta i praktiken. Naturligtvis måste det gå åt helvete när hon träffar på en psykopat som Örjan Ramberg. Förmodligen lyckades han fatta en del av budskapet men han var ju helt enkelt fel person att matcha henne. Han kunde helt enkelt inte! Skithögen skulle ha hållit sig borta från Josefin! Han är i högsta grad delansvarig till vad som nu har hänt, om inte huvudansvarig.

Det är min teori.
Citera
2016-03-03, 00:37
Medlem
mjukosten78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderwoman
Skitsnack! Om - säger om, vilket jag ju inte vet, och därmed inte kan spekulera i - personen tagit ett par järn eller nån psykmed. så är det lätt att dö av även en normaldos av t.ex. de opiater man ganska ofta får utskrivna efter en operation. Så det kan vara en oavsiktlig överdos i form av normaldoser av flera saker man normalt inte brukar dö av.

EDIT: Och är man svag fysiskt sen innan, så orkar kroppen ibland inte normaldoser ens om man inte blandar sina mediciner!

"Nån psykmed" säger mig att du inte är bekant med vilka narkotiska preparat det finns därute. Du chansar och tror dig veta från vad du hört i fikarummet eller nåt.Du har fel helt enkelt.
På den tiden det skrevs ut mycket distalgesic/dexofen skedde det en hel del olyckor och ännu tidigare innan benzodiazepinerna blev förstahandsvalet för sömn/ångest var sömntabletter+alkohol en vanlig lyckad självmordskombo. Med dagens mediciner sker inte den typen av olyckor som när folk drack ett par glas vin efter att ha tagit sin distalgesic och trott att det var lugnt.
Handlar det om en överdos har det förmodligen varit medvetet och en blandning av flera preparat.

Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Varför är läkare då så restriktiva med att skriva ut tillräckliga doser smärtstillande? Trodde det var för att opiater kan påverka kroppen så att man slutar att andas.

Främst för tillvänjningsrisken antar jag. Jag säger inte att det är riskfritt att dra i sig stora mängder narkotiska mediciner men olyckorna skedde främst förr med andra preparat än de som används idag.
Dexofen/distalgesic har varit en stor bov här med typ ett par hundra rena olyckor om året. De var inte bara andningsdepressiva i kombination med alkohol utan kunde vara andningsförlamande. Ett par glas vin eller att man var kraftigt bakfull kunde räcka för att detta skulle hända. Ändå har jag själv överlevt efter att ha tagit dexofen halvslirig...svårare än vad folk tror som sagt
Senast redigerad av mjukosten78 2016-03-03 kl. 00:45.
Citera
2016-03-03, 00:46
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Nu blir jag besviken. Han var ju helskön i Solsidan som grannen Tord. "Mopsar du dig?" "Jaså, ligger du där nu." "Armbågarna på bordet." Denne talangfulle skådis är alltså kvinnomisshandlare.
Javisst är Örjan en stor begåvning. Det är ju just såna killar, begåvade, stiliga och med en i kretsarna guldkantad titel (Dramatenskådespelare) som kan blåsa omkull en liten gotländska lätt som en plätt.
Se även Persbrandt med sin Ferrarri (och med sitt koks), vem kan stå emot?
Hon kunde inte. Skulle ni kunnat..?
Citera
2016-03-03, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukosten78
"Nån psykmed" säger mig att du inte är bekant med vilka narkotiska preparat det finns därute. Du chansar och tror dig veta från vad du hört i fikarummet eller nåt.Du har fel helt enkelt.
På den tiden det skrevs ut mycket distalgesic/dexofen skedde det en hel del olyckor och ännu tidigare innan benzodiazepinerna blev förstahandsvalet för sömn/ångest var sömntabletter+alkohol en vanlig lyckad självmordskombo. Med dagens mediciner sker inte den typen av olyckor som när folk drack ett par glas vin efter att ha tagit sin distalgesic och trott att det var lugnt.
Handlar det om en överdos har det förmodligen varit medvetet och en blandning av flera preparat.

Med dagens mediciner? Det är alltid en risk att blanda opiater och alkohol,lika.farligt nu som då.
Citera
2016-03-03, 01:12
Medlem
mjukosten78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Med dagens mediciner? Det är alltid en risk att blanda opiater och alkohol,lika.farligt nu som då.

Nej det är inte lika farligt att blanda alkohol med oxynorm som det är att blanda alkohol med dexofen, det är inte lika farligt att blanda alkohol med xanor eller stilnoct som det är att blanda alkohol med vissa barbiturater och andra sömnmedel/ångestdämpande som skrevs ut back in the day. Dessutom skrev jag att det inte är riskfritt men att rena olyckor var betydligt vanligare förr.
Citera
2016-03-03, 01:17
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det tillkommer även ett ganska stort möjligt mörkertal, speciellt när det kommer till dödsfall gga förgiftning.

Sen finns det folk som vet mer om självmordsstatistik än jag, men jag kan koderna medias texter.
Ca 1500 personer tar i Sverige livet av sig varje år (drygt fyra personer varje dag). Det är en chockerande hög siffra som man nästan inte vill tro på, det beror delvis på att man talar så tyst om den.
Nyligen tog ett halvvuxet barn från en familj jag känner väl livet av sig, det var en katastrof för alla.
Men man talade inte om att det var ett självmord, detta stod inte (naturligtvis inte) i dödsannonsen, berördes aldrig vid kondoleanserna (naturligtvis inte), det sopas skamset under mattan.
Jämför med dödsolyckorna i trafiken ! som är ca 600 per år (här är jag osäker, vet bara att siffran är mycket lägre än vid självmorden), här skriker man högt och vidtar alla möjliga åtgärder för att siffran ska sjunka och färre köra ihjäl sig.
Beträffande mörkertal vid suicid är man överens om att vissa singelolyckor där t ex den ensamme föraren med hög alkoholhalt i blodet som kraschat in i en bergvägg troligen tagit sitt liv på detta sätt. Men det registreras som en olycka.
Citera
2016-03-03, 03:03
Medlem
Obduktion kommer att genomföras så vi får nog svar på vad som hänt tids nog.

Angående läkemedel och andningsdepression förekommer det vid ordinerade normala doser även med moderna läkemedel.
Det är skillnad på preparat och preparat givetvis. Dexofen som nämts tidigare (numera avregistrerat) kunde ge andningsdepression redan i relativt låga doser, i synnerhet i kombination med alkohol.
Jag har själv varit med om 4 patienter som fått andningsdepression av ordinerade läkemedel (på avdelning där personal ger läkemedlen, ej överdosering). Två av fallen kombination av Oxycontin och Morfinpump, en av bara Oxycontin och en av bara Morfinpump. Har själv ventilerat patienten och gett Naloxon för att häva effekten så nog händer det. Detta var relativt friska patienter som genomgått kirurgi.

Som även nämts tidigare så händer det att relativt friska personer går och lägger sig och inte vaknar igen. Lunginflammation, lungemboli, hjärtsvikt, myokardit/perikardit, aneurysm som brister eller stroke som exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in