2016-03-02, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Men herregud! Du kan väl inte försvara att en man fysiskt och psykiskt plågar en kvinna för att han är starkare och hon har tytt sig till honom? Skärp dig!

Det är nog viktigt att vara mer nyanserad när det gäller hans betydelse för den tragiska utgången. Visst är det möjligt att det finns händelser i hennes relation med med honom påverkat hennes vidare öden. Men hur bevisa det?
Citera
2016-03-02, 18:52
Medlem
Tokfaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dial999
Ja det kan man fråga. En annan fråga som möjligen ör OT är hur tänkte man på SVT när man tillät honom att vara med i "Stjärnorna på slottet".
Ingen på SVT tänker nu för tiden. De går på magkänsla istället. Ramberg är vänster och kommer således under med kvinnomisshandel och olaga hot.
Citera
2016-03-02, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lossnus
Försvarar ingen men kvinnor som söker sig till dåliga män får väl för helvete skylla sig själva.

Kan det inte ha varit så att det är dom dåliga männen som sökt sig till henne, dom gjort sig riktigt charmiga...kända artister och allt...och hon gått på det. Hon har väl inte skrivit friarbrev till någon lustmördare på kåken heller?
Senast redigerad av Trapizo 2016-03-02 kl. 19:07.
Citera
2016-03-02, 19:05
Medlem
JanTalibans avatar
Jag såg Josefin i en intervju för några år sedan. Hon sa att hon hållit sig borta från framträdanden pga ångest, men att hon nu skulle försöka komma tillbaka.

Med hjälp av självmedicinering, kan man då befara. I så fall hade det nog varit bättre om hon tvärtom hade sökt sig till ro i en mer undanskymd tillvaro.

Tex Kim Wilde – superkänd åttiotalssångerska – övergick ju till att bli en handelsträdgårdsgumma. Vilket väl är ett bättre öde än att dö som en Michael Jackson?

En gissning är alltså att Josefins kropp kommer att ha ”spår av läkemedel”.
Citera
2016-03-02, 19:07
Medlem
lossnuss avatar
Friarbrev nej det tror jag inte men hon sökte sig uppenbarligen till dåliga män och
som man sår får man skörda / som man bäddar får man ligga osv..
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Kan det inte ha varit så att det är dom dåliga männen som sökt sig till henne, dom gjort sig riktigt charmiga...kända artister och allt...och hon gått på det. Hon har väl inte skrivit friarbrev till någon lustmördare på kåken heller?
Senast redigerad av lossnus 2016-03-02 kl. 19:22.
Citera
2016-03-02, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ytterst tunn spekulation.

Inte alls, inte heller någon spekulation, det finns dokumenterat både inom vården samt rättsväsendet.
Även Lena Olin anmälde Örjan Ramberg för misshandel men hon hade kraft nog att lämna psykopaten i tid.
Om du någonsin umgåtts med några av ensemblen från Dramaten så kan du få höra vad dom själva blivit utsatta för utav herr Ramberg, även vilka hot han vräkt ur sej till höger och vänster, karln är en komplett idiot.
Citera
2016-03-02, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
Inte alls, inte heller någon spekulation, det finns dokumenterat både inom vården samt rättsväsendet.
Även Lena Olin anmälde Örjan Ramberg för misshandel men hon hade kraft nog att lämna psykopaten i tid.
Om du någonsin umgåtts med några av ensemblen från Dramaten så kan du få höra vad dom själva blivit utsatta för utav herr Ramberg, även vilka hot han vräkt ur sej till höger och vänster, karln är en komplett idiot.

Karlns framfart är ju allmänt känd. Intressant i den här tråden skulle då vara om hans förhållande med Josefin på något sätt skulle ha lett till hennes tragiska död. Finns det uppgifter från något håll om detta!
Citera
2016-03-02, 20:25
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Glöm inte att dåliga män kan vara riktigt luriga...det är väl inte riktigt så att dom presenterar sig med "hej, hej...jag är en kvinnomisshandlare...vill du ha ihop det med mig?"
Precis. Det är de charmerande, engagerade, roliga, sociala männen med stora egon som tjejerna faller för. Tyvärr ryms de flesta rötäggen inom denna grupp. Hur är det man säger? "Snälla pojkar får inte kyssa vackra flickor".
Citera
2016-03-02, 20:37
Bannlyst
Grejen med sköra kvinnor som dras till dåliga män är att det egentligen är samma problematik de har. de dåliga männen är även de sköra, men det tar sig olika uttryck. Kvinnan lipar och släpper ut känslorna, medan mannen inte fattar varför han känner som han gör och istället tar till smockan i brist på annnat. Hade den sköra mannen vågat lipa så hade smockan uteblivit.

Men men....det är OT....jag tror inte det var Rambergs fel att hon dog. Det verkar mer som att hjärtat la av och hon dog knall och fall som det gör med vissa. Kanske hade hon nåt medfött hjärtfel? Detta i kombination med en dålig allmänhälsa kanske va orsaken.
Citera
2016-03-02, 21:07
Medlem
Örjan Ramberg är en mkt dålig människa. En simpel alkoholiserad kvinnomisshandlare med stor käft. Skulle vilja möta han i en mörk gränd.
Citera
2016-03-02, 21:11
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Man kan undra om svinet kommer på begravningen?

Lägg till att psykopaten i sina utbrott och misshandel av Josefin även våldtog henne både vaginalt och analt. Framkom då när det var som hetast men blev inget mer eller ytterligare anmälan. Men han är säkert kapabel till det mesta skulle jag tro. Att han misshandlat kvinnor genom åren är bekräftat. Ett ärkesvin som jag hoppas möter sin överman snart, Persbrandt pucklade på svinet några gånger.
Citera
2016-03-02, 21:29
Medlem
Jag tycker det låter jävligt konstigt och obehagligt att någon kan dö bara sådär, kan det ha varit en hjärtattack som Josefin Nilsson dog av?

Citat:
Ursprungligen postat av deman
Grejen med sköra kvinnor som dras till dåliga män är att det egentligen är samma problematik de har. de dåliga männen är även de sköra, men det tar sig olika uttryck. Kvinnan lipar och släpper ut känslorna, medan mannen inte fattar varför han känner som han gör och istället tar till smockan i brist på annnat. Hade den sköra mannen vågat lipa så hade smockan uteblivit.

Men men....det är OT....jag tror inte det var Rambergs fel att hon dog. Det verkar mer som att hjärtat la av och hon dog knall och fall som det gör med vissa. Kanske hade hon nåt medfött hjärtfel? Detta i kombination med en dålig allmänhälsa va orsaken.
Fast han satt ju och grinade i rikssänd tv, enligt den här krönikan: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/kronikorer/janolovandersson/article20176184.ab
Så det ena utesluter tydligen inte det andra.

Det är lustigt att "vanliga" människor hängs ut för riktigt skitsaker. Samtidigt som journalister, skådisar, och andra offentliga personer av olika slag kommer undan med lite allt möjligt.
Senast redigerad av Geigerzehler 2016-03-02 kl. 21:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in